tip voor fale rode bumper

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

tip voor fale rode bumper

Post by mauricewoud »

ik heb vant weekend me hele auto met commandant gedaan. Vervolgens met rode turtle waz eroverheen. Prachtig glimmende auto had ik. Rode lak was weer als nieuw. Alleen toen vielen me roze bumpers zow op grrrrr. Toen kreeg ik de tip om er rode schoensmeer op te doen. Nou ik proberen dus. resultaat: prachtig rode bumper die bovendien niet afgeeft. M`n ax staat er nu stralend bij!!!! misschien een tip voor iemand anders met een rode ax

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Re: tip voor fale rode bumper

Post by Brutus »

mauricewoud wrote:ik heb vant weekend me hele auto met commandant gedaan. Vervolgens met rode turtle waz eroverheen. Prachtig glimmende auto had ik. Rode lak was weer als nieuw. Alleen toen vielen me roze bumpers zow op grrrrr. Toen kreeg ik de tip om er rode schoensmeer op te doen. Nou ik proberen dus. resultaat: prachtig rode bumper die bovendien niet afgeeft. M`n AX staat er nu stralend bij!!!! misschien een tip voor iemand anders met een rode AX


Dat is zekers een goede tip! :!: Thanks mate... Maar dan is de vraag, hoe lang blijft dat? Iedere rode ax met kunstofbumper verkleurt weer! Ik heb nu een middeltje van Joost wat uit limburg moet komen (Bendoliet?)

Dat werkt ook super..

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

ik weet nie hoe lang het blijft zitten. Ik heb een kwartier met een schuurspons staan boenen om het van me handen te krijgen. Bovendien zijn ax bumpertjes best poreus dus trok de schoenpoets er zo in. Ik verwacht dat het wel een tijdje gaat zitten.

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
Contact:

Post by manuarmata »

Ik gebruik ledervet voor m'n spiegels en dat houd een vier a 6 weken.
Die speciale middeltjes zijn er na 1 keer regenen soms al af.

hoeveel potten schoensmeer wrijf je uit op een set bumpers ?
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

ik gebruik een heel klein beetje van een potje. Ik denk dat ik wel 5 of 6 keer beide bumpers kan doen met dat ene potje. Ik denk trouwens dan het wel langer houd als ledervet. Als je schoenpoets op je schoenen smeert spoelt het er ook niet af met een regenbuitje. Het trekt net als in het leer ook direct in het kunststof. Dus ik hoop dat het er wel een ffies op blijft zitten. Ik laat wel weten hoe het er over een tijdje uitziet

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Dat spul blijgt er inderdaad best een heel tijd opzitten... in het begin had ik nog een orginele 1100-bumper die grijs van kleur was. Die heb ik toen met een stiftje (VALVA) bumperpoets voor de helft zwart gemaakt...Dit bleeft 2 maanden goed zitten voordat t minder werd, maar dan wordt het ook wel vlug minder!!

Hoe het met schoenpoets zit weet ik nie..valva werkt in ieder geval goed!!

AX POWAH
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

mauricewoud wrote:ik gebruik een heel klein beetje van een potje. Ik denk dat ik wel 5 of 6 keer beide bumpers kan doen met dat ene potje. Ik denk trouwens dan het wel langer houd als ledervet. Als je schoenpoets op je schoenen smeert spoelt het er ook niet af met een regenbuitje. Het trekt net als in het leer ook direct in het kunststof. Dus ik hoop dat het er wel een ffies op blijft zitten. Ik laat wel weten hoe het er over een tijdje uitziet


Rode schoenpoets dus! Ik gaat binnenkort maar eens naar de schoenenzaak! Ledervet is ook zeer goed voor spiegels lijkt me! En dat spoelt er helemaal niet snel weg!

paulus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonJun23, 2003 3:24:13 PM
Location: Oisterwijk

Post by paulus »

Spuitbusje van de hema doet ook wonderen, heb dan wel zwarte bumpers, maar deze zijn na 1 jaar nog steeds zo goed als nieuw.

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Ik had mijn rode bumpers met kunstof lak van de Gamma rood gemaakt. De spoiler en achterbumper waren af en het bleef goed zitten. Het is wel veel werk omdat alles ook moet drogen enz.
Hoelang weet ik niet want mijn bumpers hebben mijn auto overleeft...

bean
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 25
Joined: ThuMar04, 2004 11:00:26 AM
Location: Drunen

Post by bean »

AX_POWAH wrote:Dat spul blijgt er inderdaad best een heel tijd opzitten... in het begin had ik nog een orginele 1100-bumper die grijs van kleur was. Die heb ik toen met een stiftje (VALVA) bumperpoets voor de helft zwart gemaakt...Dit bleeft 2 maanden goed zitten voordat t minder werd, maar dan wordt het ook wel vlug minder!!

Hoe het met schoenpoets zit weet ik nie..valva werkt in ieder geval goed!!

AX POWAH


Dit is toch gewoon cockpitspray he, waar je het nu over hebt?

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Met RIEM zal het denk ik ook wel lukken, is normaal gezien wel voor op een motor maarja :D

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

bean wrote:Dit is toch gewoon cockpitspray he, waar je het nu over hebt?


Het effect van cockpitspray is binnen een week weer weg, en als het regent nog veel sneller!

mooiste is natuurlijk opnieuw spuiten
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

peter wrote:
bean wrote:Dit is toch gewoon cockpitspray he, waar je het nu over hebt?


Het effect van cockpitspray is binnen een week weer weg, en als het regent nog veel sneller!

mooiste is natuurlijk opnieuw spuiten


Voor de hobby gozers onder ons wel! Ik heb belachelijk weinig tijd om alles te gaan spuiten! Hopelijk in de zomer!

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Mijn vader heeft van een spuiter het advies gekregen om rode bumpers af te nemen met thinner en daarna met de verff?hn warm maken (niet smelten!!)

Ik ga het proberen... laat nog wel weten hoe het is gegaan.

Grtn LumbRjack :D
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

en heb je het al geprobeerd met de fohn? Ben benieuwd als het werkt zal ik het ook even doen

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

na drie weken zijn me bumpers nog steeds knalrood!!! schoenpoets rulezz

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

maurice! ik denk dat jij 1 vd belangrijkste ontdekkingen hebt gedaan sinds dat er iemand bij citroen bedacht 'kom laten we een AX ontwerpen'!
schoenpoets.. geniaal.. kost nix, poetst een beetje.. euhh kost een berg poetst nix? ik bedoel ;)

neej maar als het echt werkt [en daar geloof ik je op :)] dan moet ik dit vd week ook maar es stiekem doen bij de bumbers van een vriend van me :D

had jij ze nog voorbewerkt? schoongemaakt?
Image

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Post by mauricewoud »

khad de auto gewoon ff gewassen en laten drogen. maare berge schoenpoets valt wel mee! een klein potje kost 3 a 4 euro en daar kon ik beide bumpers mee bewerken en toen was nog nie eens een kwart van het potje op. duzz qua kosten ist ook te doen

PEEER
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: ThuNov13, 2003 11:46:27 AM
Location: Eindhoven

Post by PEEER »

hallo,
een maatvan me werkt bij een schade herstel bedrijf en die doen het ook altijd met een fohn/ of verfbrander maar pas op maak ze niet te WARM!.
grtz.

RinuX
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: WedFeb25, 2004 11:15:03 AM
Location: Hilversum
Contact:

Post by RinuX »

PEEER wrote:hallo,
een maatvan me werkt bij een schade herstel bedrijf en die doen het ook altijd met een fohn/ of verfbrander maar pas op maak ze niet te WARM!.
grtz.


fohnt ie zijn auto droog of laat ie de bumper bijkleuren? hehe

ja schoenpoets is masterlijk... mijn bumper is nogsteeds rood :)
Image
AX 11 TGE - De meest gare opties op mijn AX.. :: Witte tellers (thx Erwt) :: Neon voor, onder dorpels en in achterbak, Witte power Led in stadslicht, leds in achterlicht :: http://www.camcosystems.nl/ Alarm :: Sony xplod blackpanel 4x 52Watt headunit + 10cd changer, Sony Xplod Speakers, active sub in achterbak...

Post Reply