AEZ velgen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

AEZ velgen

Post by Job »

AEZ´tjes met bandenmaat 155 mogelijk? of is 165 het minimale?

ik wil m'n wielkasten nl. niet uitzagen?

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Glenn heeft anders gewoon 165 onder z'n AX (met rechte wielkasten achter) gehad.
Kijk maar eens in dit topic.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

MNM(tm) wrote:Glenn heeft anders gewoon 165 onder z'n AX (met rechte wielkasten achter) gehad.
Kijk maar eens in dit topic.
Klopt, weet ik! Maar die velgen staan nu al een maand of wat in de verkoop omdat ze hopeloos aan bleven lopen! Iets waar ik niet zo een zin in heb! en glenn uiteindelijk ook niet, blijkt....

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

heeft vooral te maken met de et-waarde..
Standaard 13" GT velgen met 165 breed lopen normaal gesproken ook niet aan met rechte wielkasten.
En echt, het blijft een kwestie van proberen.
Het risico dat 165 niet past is heel klein.
En als je nieuwe banden moet kopen, want ik snap je vraag niet helemaal, koop gewoon 155, dan is de kans nog kleiner dat het aanloopt.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Browny wrote:En echt, het blijft een kwestie van proberen.
Het risico dat 165 niet past is heel klein.
En als je nieuwe banden moet kopen, want ik snap je vraag niet helemaal, koop gewoon 155, dan is de kans nog kleiner dat het aanloopt.
Het zijn idd velgen zonder banden. Dus moet ik nieuwe banden kopen. Echter, koop ik liever 155 ipv 165 omdat ik cker weet dat die passen. Maar wanneer ik nu 165 pas en het past niet... ben ik een beetje voor niks kosten aan het maken. Vandaar mijn vraag....

Volgens mij is de kans dat 165 niet past, heel groot hoor :o

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

by the way; de et is 10

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik heb nog een 165 breed bandje liggen, mag je gratis hebben.
Als je die er even om laat lepelen kan je het testen.
Je hoeft hem niet te balanceren enzo om het te testend dus waarschijnlijk kost het erom leggen ook bijna niks.

Ik hoor het wel.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Heey kijk nou dr wordt gesproken over mij :)

Uhh nouja het enige wat ik heb gedaan is die naar binnen stekende rand weg geslepen. Daardoor loopt het nu niet meer aan.

Echter ik rij niet op die dingen omdat 1 velg krom is.. en ik nog weinig zin/tijd/geld over heb om me erin te verdiepen dat te laten oplossen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik heb 165 liggen op mijn 5 deurs, met geen enkel probleem. (5deurs hebben rechte wielkasten met skirts)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

grietje wrote:Ik heb 165 liggen op mijn 5 deurs, met geen enkel probleem. (5deurs hebben rechte wielkasten met skirts)
5 deurs met van origine skirts (TRS) hebben veel meer ruimte dan de standaard 5 deurs, ondekt met de renovatie van de TRS van MBa@NL (Michel) in vergelijking met onze 1.1E S6.

Image

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Emel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 167
Joined: TueJun10, 2008 11:11:17 AM
Location: Ede

Post by Emel »

ik heb 185 onder me GT :lol:
Electra is drama!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Emel wrote:ik heb 185 onder me GT :lol:
maar dat zijn ronde wielkasten en als je wilt kan daar ook 195 breed op ;)

't gaat hier om de standaard wielkasten :)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

In een ver verleden heb ik 155 op 13" lm gehad. Daar moest ik al dat randje voor wegslijpen / omvouwen. Uitslijpen en 195/15 eronder. Stukken beter! :D
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

185 breed.. met orginele schokbrekers = aanlopen.. met bilsteins schokbrekers was het over :)

dus daar dat speelt ook een rol :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

d'r wordt van alles door elkaar gehaald in dit topic...

Maar geen probleem, ik zie van AEZ'tjes af. Vind m'n zwarte ook best!

Topic mag dus dicht!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

155 is gewoon mogelijk hoor
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

Hey ik zit hier met ongeveer dezelfde vraagstelling als Job.
Heb uiteindelijk besloten toch maar de boel uit te slijpen.
Maar... zijn er mensen van de club die dit vaker succesvol hebben gedaan? Want ik zie mezelf dat nog niet meteen doen met een mooi resultaat. Zijn er risico's aan verbonden mbt het slopen van je AX?
En zou iemand me aub willen helpen met dat uitslijpen van de kasten?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nitroën wrote:Hey ik zit hier met ongeveer dezelfde vraagstelling als Job.
Heb uiteindelijk besloten toch maar de boel uit te slijpen.
Maar... zijn er mensen van de club die dit vaker succesvol hebben gedaan? Want ik zie mezelf dat nog niet meteen doen met een mooi resultaat. Zijn er risico's aan verbonden mbt het slopen van je AX?
En zou iemand me aub willen helpen met dat uitslijpen van de kasten?
Als je het doet, pak een GT skirt en teken daar mee af.
Schuur het randje en spuit het met tectiel of met lak, anders gaat het roesten.

Mijn blauwe AX had uitgeslepen wielkasten, eerst een tijd zonder skirts, laatste maand van zijn leven met skirts

Zonder skirts is de APK een probleem, had ik opgelost door zon flexibele plasticke buis (kabelgoot is het ofzo?) snede in te maken en om het afgeslepen randje te doen ;)

Zal even fotos zoeken
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Image

Image

Image


Ik snap trouwens niet helemaal wat je bedoelt met slopen, maar deze AX is ondertussen gesloopt (word mee gecrosst nu) en dat was geen enkel probleem....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

grietje wrote:Ik snap trouwens niet helemaal wat je bedoelt met slopen, (...)
Ik bedoel meer van, wat er fout kan gaan tijdens het slijpen... Waar je op moet letten enzo, maar dat heb je al uitgelegd :wink:
Bedankt, ook voor de foto's!

Post Reply