AEZ velgen
Moderator: webmasters
AEZ velgen
AEZ´tjes met bandenmaat 155 mogelijk? of is 165 het minimale?
ik wil m'n wielkasten nl. niet uitzagen?
ik wil m'n wielkasten nl. niet uitzagen?
Glenn heeft anders gewoon 165 onder z'n AX (met rechte wielkasten achter) gehad.
Kijk maar eens in dit topic.
Kijk maar eens in dit topic.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Klopt, weet ik! Maar die velgen staan nu al een maand of wat in de verkoop omdat ze hopeloos aan bleven lopen! Iets waar ik niet zo een zin in heb! en glenn uiteindelijk ook niet, blijkt....MNM(tm) wrote:Glenn heeft anders gewoon 165 onder z'n AX (met rechte wielkasten achter) gehad.
Kijk maar eens in dit topic.
heeft vooral te maken met de et-waarde..
Standaard 13" GT velgen met 165 breed lopen normaal gesproken ook niet aan met rechte wielkasten.
En echt, het blijft een kwestie van proberen.
Het risico dat 165 niet past is heel klein.
En als je nieuwe banden moet kopen, want ik snap je vraag niet helemaal, koop gewoon 155, dan is de kans nog kleiner dat het aanloopt.
Standaard 13" GT velgen met 165 breed lopen normaal gesproken ook niet aan met rechte wielkasten.
En echt, het blijft een kwestie van proberen.
Het risico dat 165 niet past is heel klein.
En als je nieuwe banden moet kopen, want ik snap je vraag niet helemaal, koop gewoon 155, dan is de kans nog kleiner dat het aanloopt.
Het zijn idd velgen zonder banden. Dus moet ik nieuwe banden kopen. Echter, koop ik liever 155 ipv 165 omdat ik cker weet dat die passen. Maar wanneer ik nu 165 pas en het past niet... ben ik een beetje voor niks kosten aan het maken. Vandaar mijn vraag....Browny wrote:En echt, het blijft een kwestie van proberen.
Het risico dat 165 niet past is heel klein.
En als je nieuwe banden moet kopen, want ik snap je vraag niet helemaal, koop gewoon 155, dan is de kans nog kleiner dat het aanloopt.
Volgens mij is de kans dat 165 niet past, heel groot hoor

Heey kijk nou dr wordt gesproken over mij
Uhh nouja het enige wat ik heb gedaan is die naar binnen stekende rand weg geslepen. Daardoor loopt het nu niet meer aan.
Echter ik rij niet op die dingen omdat 1 velg krom is.. en ik nog weinig zin/tijd/geld over heb om me erin te verdiepen dat te laten oplossen.

Uhh nouja het enige wat ik heb gedaan is die naar binnen stekende rand weg geslepen. Daardoor loopt het nu niet meer aan.
Echter ik rij niet op die dingen omdat 1 velg krom is.. en ik nog weinig zin/tijd/geld over heb om me erin te verdiepen dat te laten oplossen.
Ik heb 165 liggen op mijn 5 deurs, met geen enkel probleem. (5deurs hebben rechte wielkasten met skirts)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
5 deurs met van origine skirts (TRS) hebben veel meer ruimte dan de standaard 5 deurs, ondekt met de renovatie van de TRS van MBa@NL (Michel) in vergelijking met onze 1.1E S6.grietje wrote:Ik heb 165 liggen op mijn 5 deurs, met geen enkel probleem. (5deurs hebben rechte wielkasten met skirts)
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
In een ver verleden heb ik 155 op 13" lm gehad. Daar moest ik al dat randje voor wegslijpen / omvouwen. Uitslijpen en 195/15 eronder. Stukken beter! 

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Hey ik zit hier met ongeveer dezelfde vraagstelling als Job.
Heb uiteindelijk besloten toch maar de boel uit te slijpen.
Maar... zijn er mensen van de club die dit vaker succesvol hebben gedaan? Want ik zie mezelf dat nog niet meteen doen met een mooi resultaat. Zijn er risico's aan verbonden mbt het slopen van je AX?
En zou iemand me aub willen helpen met dat uitslijpen van de kasten?
Heb uiteindelijk besloten toch maar de boel uit te slijpen.
Maar... zijn er mensen van de club die dit vaker succesvol hebben gedaan? Want ik zie mezelf dat nog niet meteen doen met een mooi resultaat. Zijn er risico's aan verbonden mbt het slopen van je AX?
En zou iemand me aub willen helpen met dat uitslijpen van de kasten?
Als je het doet, pak een GT skirt en teken daar mee af.Nitroën wrote:Hey ik zit hier met ongeveer dezelfde vraagstelling als Job.
Heb uiteindelijk besloten toch maar de boel uit te slijpen.
Maar... zijn er mensen van de club die dit vaker succesvol hebben gedaan? Want ik zie mezelf dat nog niet meteen doen met een mooi resultaat. Zijn er risico's aan verbonden mbt het slopen van je AX?
En zou iemand me aub willen helpen met dat uitslijpen van de kasten?
Schuur het randje en spuit het met tectiel of met lak, anders gaat het roesten.
Mijn blauwe AX had uitgeslepen wielkasten, eerst een tijd zonder skirts, laatste maand van zijn leven met skirts
Zonder skirts is de APK een probleem, had ik opgelost door zon flexibele plasticke buis (kabelgoot is het ofzo?) snede in te maken en om het afgeslepen randje te doen

Zal even fotos zoeken
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).



Ik snap trouwens niet helemaal wat je bedoelt met slopen, maar deze AX is ondertussen gesloopt (word mee gecrosst nu) en dat was geen enkel probleem....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).