[Sport] Opeens geen remdruk meer

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Remmen is toch wel belangrijk...

Mijn GT gaat volgende week voor een nieuwe HRC naar de garage...
Sommige (Bas? ;)) Weten nog wel dat mijn GTje vrij plotseling stopte met remmen. Athans, hij verminderd wel vaart met t pedaal tot t schutbord maar meer niet.

- Ontluchten tot in den treure gedaan; pedaal hard, totdat je gaat rijden; spons. - Nivo remolie daalt niet - voorremerij beweegt gewoon soepel, blokjes en schijven goed (niet glazig) - geen zichtbare lekkage..... - hoe hard je ook trapt, blokkeerd helemaal niet
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Steenwiekermoat wrote:Als je door de rem trapt ALTIJD je hoofdremcilinder vervangen.
ook op tijd remolie verversen is belangrijk
HRC vervangen gaat ook nog gebeuren; remolie verversen kennen ze bij 'belgisch' onderhoud blijkbaar niet.

@ grietje: Ik ben erg benieuwd naar de kosten van het installeren van een nieuwe HRC!!
AX GTI '91

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

-Henry- wrote:
Steenwiekermoat wrote:Als je door de rem trapt ALTIJD je hoofdremcilinder vervangen.
ook op tijd remolie verversen is belangrijk
HRC vervangen gaat ook nog gebeuren; remolie verversen kennen ze bij 'belgisch' onderhoud blijkbaar niet.

@ grietje: Ik ben erg benieuwd naar de kosten van het installeren van een nieuwe HRC!!
doet ze zelf denk ik :D:D.

HRC koste mij 75€ incl. Gewoon brutaal zijn en zeggen dat een bon niet nodig is maar korting wel :D
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

-Henry- wrote: @ grietje: Ik ben erg benieuwd naar de kosten van het installeren van een nieuwe HRC!!
Ik was er drie maanden geleden 184 eu all in voor kwijt bij mijn garage.
Hetzelfde gehad als Denny...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

denny wrote:
-Henry- wrote: HRC vervangen gaat ook nog gebeuren; remolie verversen kennen ze bij 'belgisch' onderhoud blijkbaar niet.

doet ze zelf denk ik :D:D.
:oops: ik heb er een afspraak voor gemaakt bij de Citroën garage
Durf het niet, straks monteer ik iets fout en heb ik op de snelweg ineens geen remmen meer ofzo.....
Idd, tegen de 200 euro zou het kosten, mits alles gewoon normaal los zou gaan.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Nja kan ik die kosten alvast incalculeren voor de restauratie :)
AX GTI '91

Post Reply