Klokken unit vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Klokken unit vervangen
Hoi Allemaal. Kort geleden heb ik uit een 1.1 Volcane (op de sloop) het klokkenunit (of hoe heet dat ding) gehaald om in mijn 1.4 TRS te zetten. Hier zit er 1 in met klok (ik heb een horloge) en die uit de 1.1 heeft een toerenteller. Kan ik de originele er zo uithalen en die ander erin? Of moet er ivm de toerenteller en temp-meter nog wat aangepast worden? Oh ja, het is een type 2.
Groet
Bram
Groet
Bram
Drive easy!
Klokken unit vervangen
Oh, sorry, mijn fout. Jij begrijpt het goed. De mijne is een 1.4 TGS phase 2. Dus qua vorm zal die passen, maar de toeren teller en temp-meter?
Drive easy!
Re: Klokken unit vervangen
zal straks wel een uitgebreider antwoord op komen, maaraokhuisen wrote:Oh, sorry, mijn fout. Jij begrijpt het goed. De mijne is een 1.4 TGS phase 2. Dus qua vorm zal die passen, maar de toeren teller en temp-meter?
het kan zijn dat bij een TGS alle bedrading voorbereid is, sommige type 2's schijnen dat te hebben.
Maaar, als dit niet zo is moet je het zelf trekken,
toerenteller is 1 draadje, van bobine naar tellerhuis
en tempmeter is of een type 1 sensor in je thermostaathuis, en vandaar een draadje naar je meter, of een tempsensor (blauwe) met 2 pinnen (die je nu hebt is waarschijnlijk alleen voor het noodlampje en heeft maar 1 pin) en van die tweede pin naar je meter.
Welke aansluitingen op je tellerhuis en bobine moet je even opzoeken in de haynes ofzo, of iemand lief aan kijken om het voor je te doen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Klokken unit vervangen
Hi Grietje, Dank voor het antwoord. Ik zal op zoek en anders kijk ik jou toch lief aan??
Groet
Bram
Groet
Bram
Drive easy!
omdat ik al een grote wildgroei vond aan onderwerpen over toerentellers.. ga ik even mijn onderwerp aan deze toevoegen.
met in gedachten "toerenteller" vond ik een GT op de sloop met al voor me losgemaakt tellerhuis
Wel type 1 dus, zo'n vierkante, dus dat gaat niet passen in mijn 1.1i First Impression type 2. Maar de toerenteller misschien wel.
Ik heb een disbobine, dus moet aan ECU, groen-witte kabel nummer 6, dat heb ik gevonden (klopt dat?)
Alleen de vraag: gaat deze toerenteller werken met het signaal uit mijn ECU?
---------------
En dan nog 1 vraag: volgens de F.A.Q. kan een type 1 stuur (ja er lag ook een 3-spaak) 'misschien' in een type 2? Ik zag ergens iets staan dat je een adapter oid nodig hebt?
met in gedachten "toerenteller" vond ik een GT op de sloop met al voor me losgemaakt tellerhuis
Wel type 1 dus, zo'n vierkante, dus dat gaat niet passen in mijn 1.1i First Impression type 2. Maar de toerenteller misschien wel.
Ik heb een disbobine, dus moet aan ECU, groen-witte kabel nummer 6, dat heb ik gevonden (klopt dat?)
Alleen de vraag: gaat deze toerenteller werken met het signaal uit mijn ECU?
---------------
En dan nog 1 vraag: volgens de F.A.Q. kan een type 1 stuur (ja er lag ook een 3-spaak) 'misschien' in een type 2? Ik zag ergens iets staan dat je een adapter oid nodig hebt?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
- Stuur (andere naaf). Een type 2-stuur past niet in een type 1. Andersom kan misschien wel, maar is geen verbetering...raoel wrote: En dan nog 1 vraag: volgens de F.A.Q. kan een type 1 stuur (ja er lag ook een 3-spaak) 'misschien' in een type 2? Ik zag ergens iets staan dat je een adapter oid nodig hebt?
Als je het echt zeker wil weten, wil ik wel even een type 1 stuurtje op mijn GTI monteren.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11419
in deze thread staat dat 't draad nummer 6 is...
euh, weet iemand 't zeker?
in deze thread staat dat 't draad nummer 6 is...
euh, weet iemand 't zeker?
nou dat type 1 GT stuur heb ik dus, en de type 2 heb ik ook dus ik kan 't ook wel ff zelf proberen, maar gaat wel wat langer duren, heb 't nog nooit gedaan hecitrofenwick wrote:- Stuur (andere naaf). Een type 2-stuur past niet in een type 1. Andersom kan misschien wel, maar is geen verbetering...raoel wrote: En dan nog 1 vraag: volgens de F.A.Q. kan een type 1 stuur (ja er lag ook een 3-spaak) 'misschien' in een type 2? Ik zag ergens iets staan dat je een adapter oid nodig hebt?
Als je het echt zeker wil weten, wil ik wel even een type 1 stuurtje op mijn GTI monteren.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik raad je aan om die moer half te lossen, en dan gewoon een paar tikken tegen het stuur te geven van de achterkant. Zou zo los moeten zijnraoel wrote:nou dat type 1 GT stuur heb ik dus, en de type 2 heb ik ook dus ik kan 't ook wel ff zelf proberen, maar gaat wel wat langer duren, heb 't nog nooit gedaan hecitrofenwick wrote:- Stuur (andere naaf). Een type 2-stuur past niet in een type 1. Andersom kan misschien wel, maar is geen verbetering...raoel wrote: En dan nog 1 vraag: volgens de F.A.Q. kan een type 1 stuur (ja er lag ook een 3-spaak) 'misschien' in een type 2? Ik zag ergens iets staan dat je een adapter oid nodig hebt?
Als je het echt zeker wil weten, wil ik wel even een type 1 stuurtje op mijn GTI monteren.
Ik heb overigens een adaptor om een phase 2 stuur in een phase 1 te stoppen!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
haha ja hebt gelijk sorry nog een keer:raoel wrote:bedoel je dat misschien andersom? dan zou dat *de* oplossing zijngrietje wrote:Ik heb overigens een adaptor om een phase 2 stuur in een phase 1 te stoppen!
Ik heb overigens een adaptor om een phase 1 stuur in een phase 2 te stoppen!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
gaafgrietje wrote:haha ja hebt gelijk sorry nog een keer:raoel wrote:bedoel je dat misschien andersom? dan zou dat *de* oplossing zijngrietje wrote:Ik heb overigens een adaptor om een phase 2 stuur in een phase 1 te stoppen!
Ik heb overigens een adaptor om een phase 1 stuur in een phase 2 te stoppen!
in dat geval ben ik wel ff benieuwd waarom het niet gaat passen, ik ga deze week nog wel een keertje proberen het stuur te vervangen en dan ga ik zien dat het niet past, en dan ga ik heel blij zijn dat we zondag een meeting hebben waarop je dat soort objecten kunt uitwisselen als je 'm kwijt wilt, natuurlijk...
ik wil geen type 2 meer dus die adaptor hoef ik niet
Maar om jou moeite te schelen:
het gaat om het stukje wat je knipperlicht meeneemt. die van een phase 1 kan niet op een phase 2 stuur (alhoewel met aanpassingen dus wel, en zo een heb ik) dus je knippers gaan niet terug en hij loopt vast op t dashbord.
Maar om jou moeite te schelen:
het gaat om het stukje wat je knipperlicht meeneemt. die van een phase 1 kan niet op een phase 2 stuur (alhoewel met aanpassingen dus wel, en zo een heb ik) dus je knippers gaan niet terug en hij loopt vast op t dashbord.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
dat je knippers niet terug gaan vind ik alleen maar fijn doet de Eend ook niet... maar vastlopen klinkt gevaarlijk, zo'n adapter, heb ff zitten googlen, wat moet ik me daarbij voorstellen dan? groot ding? duur?grietje wrote:ik wil geen type 2 meer dus die adaptor hoef ik niet
Maar om jou moeite te schelen:
het gaat om het stukje wat je knipperlicht meeneemt. die van een phase 1 kan niet op een phase 2 stuur (alhoewel met aanpassingen dus wel, en zo een heb ik) dus je knippers gaan niet terug en hij loopt vast op t dashbord.
gewoon een phase 2 knipperlicht terug doe ding, alleen dan zo aangepast dat die op een phase 1 stuur te monteren israoel wrote:dat je knippers niet terug gaan vind ik alleen maar fijn doet de Eend ook niet... maar vastlopen klinkt gevaarlijk, zo'n adapter, heb ff zitten googlen, wat moet ik me daarbij voorstellen dan? groot ding? duur?grietje wrote:ik wil geen type 2 meer dus die adaptor hoef ik niet
Maar om jou moeite te schelen:
het gaat om het stukje wat je knipperlicht meeneemt. die van een phase 1 kan niet op een phase 2 stuur (alhoewel met aanpassingen dus wel, en zo een heb ik) dus je knippers gaan niet terug en hij loopt vast op t dashbord.
Ik had namelijk altijd een type 1 GT stuur in mn type 2 1.1
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
het stuur past als je het plastic gedeeltelijk weghaalt en accepteert dat je met je vingers heel makkelijk de ruitenwisser/knipperlicht per ongeluk aan zet
nee, het is niet ideaal.
Hoe heb je dat ding verlengd, nog een mooie oplossing bedacht?
en dan heb ik verder nog iets... die toerenteller.. ik heb een toerenteller uit een type 1 GT met 4 aansluitingen, ik heb teruggevonden dat zijn:
- plus
- min
- signaal (
- ... onbekend, iets van de ECU?
ik kan wel dingen gaan proberen maar ik heb maar een stuk of 5 reservezekeringen op het moment en 1 werkende accu
ik las iets over dat je in ieder geval een signaal vanaf de motor nodig hebt, maar welk kabeltje ik daarvoor moet hebben weet ik niet...
hints iemand? of hoe kan ik hier zelf achter komen?
nee, het is niet ideaal.
Hoe heb je dat ding verlengd, nog een mooie oplossing bedacht?
en dan heb ik verder nog iets... die toerenteller.. ik heb een toerenteller uit een type 1 GT met 4 aansluitingen, ik heb teruggevonden dat zijn:
- plus
- min
- signaal (
- ... onbekend, iets van de ECU?
ik kan wel dingen gaan proberen maar ik heb maar een stuk of 5 reservezekeringen op het moment en 1 werkende accu
ik las iets over dat je in ieder geval een signaal vanaf de motor nodig hebt, maar welk kabeltje ik daarvoor moet hebben weet ik niet...
hints iemand? of hoe kan ik hier zelf achter komen?
plus, min en signaal moet je idd aansluiten
signaal op t 4de draadje van je bobine ofzo, maar dat staat in de howto toerenteller aansluiten!!!
(oh en ik ga er van uit dat je een verdelerkap ontsteking hebt, anders moet je die 4de aansluiting, signaal vanaf ECU gebruiken en hem op de ECU aansluiten )
signaal op t 4de draadje van je bobine ofzo, maar dat staat in de howto toerenteller aansluiten!!!
(oh en ik ga er van uit dat je een verdelerkap ontsteking hebt, anders moet je die 4de aansluiting, signaal vanaf ECU gebruiken en hem op de ECU aansluiten )
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).