Grietje
Moderator: webmasters
Nou :P hij starte en alles werkte, maar ik heb mn stuur nog niet terug enzo moet hem nog afbouwenRio97 wrote:Heeee, mijn oude douchegordijn
Alles zit inmiddels weer in elkaar en doet het ook weer goed begrijp ik?
Netjes!
heb wel een how to geschreven, moet alleen nog ergens geupload worden *-)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Avontuur, avontuur die GT!
Ik dacht, alles doet het weer dus kan hem meenemen naar zeeland en waggel....
Dus ik wou hem gister even naar de oprit rijden zodat ik hem uit kon zuigen enz. Ik starte, niets, accu leeg :P
Nou ok, niet zo gek, ik had hem immers alleen over gestart vorige week maar niet mee gereden, en daarvoor mn radio geinstalt en geprobeerd
Accu in oplader gedaan, maar die gaf niets aan... maw, accu overleden...
Dan maar de accu van de TRS erin en naar zeeland, ik doe mn raam open
op de snelweg, 'goh nu kan mn raam wel weer dicht'
ja dat dacht je :P die ging niet meer dicht. Motortje draaide wel maar t radje was uit het tandwiel gelopen. Kreeg het langs de snelweg niet ff goed dus maar 200 km met open raam gereden :P
Ondertussen 'gefixed' blok hout zat er niets voor niets...
Toen alles na VEEL gevleok weer in elkaar zat (daar heb je ECHT meerdere handen voor nodig...) brak me skirt eraf en ik heb veel bij me, maar niet die skirtclipjes (heb ze wel, nieuw, uiteraard... 270 euro he..)
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
maar goed
Ik dacht, alles doet het weer dus kan hem meenemen naar zeeland en waggel....
Dus ik wou hem gister even naar de oprit rijden zodat ik hem uit kon zuigen enz. Ik starte, niets, accu leeg :P
Nou ok, niet zo gek, ik had hem immers alleen over gestart vorige week maar niet mee gereden, en daarvoor mn radio geinstalt en geprobeerd
Accu in oplader gedaan, maar die gaf niets aan... maw, accu overleden...
Dan maar de accu van de TRS erin en naar zeeland, ik doe mn raam open
op de snelweg, 'goh nu kan mn raam wel weer dicht'
ja dat dacht je :P die ging niet meer dicht. Motortje draaide wel maar t radje was uit het tandwiel gelopen. Kreeg het langs de snelweg niet ff goed dus maar 200 km met open raam gereden :P
Ondertussen 'gefixed' blok hout zat er niets voor niets...
Toen alles na VEEL gevleok weer in elkaar zat (daar heb je ECHT meerdere handen voor nodig...) brak me skirt eraf en ik heb veel bij me, maar niet die skirtclipjes (heb ze wel, nieuw, uiteraard... 270 euro he..)
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
maar goed
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
mjaw, we zullen maar zeggen, dat krijg je als je oude, goedkope AX zorgenkindjes koopt en er zoveel aan doet dat je de problemen ook een beetje opzoekt :P Maar ach, t houd je van de straat en ze brengen me wel vrij goedkoop van A naar Braoel wrote:
je verzamelt ze wel he, auto problemen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kevin.broke wrote:270 euro...?grietje wrote: mjaw, we zullen maar zeggen, dat krijg je als je oude, goedkope AX zorgenkindjes koopt en er zoveel aan doet dat je de problemen ook een beetje opzoekt :P Maar ach, t houd je van de straat en ze brengen me wel vrij goedkoop van A naar B
Als je het wilt weten, TRS heeft mij ondertussen (houd een excel bij sinds aanschaf...)ong 850 euro gekost...... aanschaf, aandrijfassen, voorruit, lassen, APK, kabelboom, etc
De GT nu ook zoiets, en daar moet nog veel aan gebeuren
Stomme is, als je autos als ' goedkoop' koopt, zijn de kosten die je daarna er aan hebt gewoon wel hoog Maja, het is wel leuk!!! Anders had die TRS nu op de sloop gestaan, dat was toch zonde geweest?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
een hobby kost geld.
daarnaast rijd je geen Saxo voor het geld waarvoor je nu rijdt, ook al steek je de aanschafprijs van die Saxo nu in een AX.
Veel mensen roepen over Femke's kar ook dat er genoeg voor 1000 euro op marktplaats staan...
maar die van ons heeft wel een gereviseerde motor én bak. Niet dat daar niks aan kapot kan maar het is zeker meerwaarde.
daarnaast rijd je geen Saxo voor het geld waarvoor je nu rijdt, ook al steek je de aanschafprijs van die Saxo nu in een AX.
Veel mensen roepen over Femke's kar ook dat er genoeg voor 1000 euro op marktplaats staan...
maar die van ons heeft wel een gereviseerde motor én bak. Niet dat daar niks aan kapot kan maar het is zeker meerwaarde.
zucht nog steeds verliefd
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
DuFF wrote:hmmm, die spatborden op een GT doen 't 'm echt
hij staat er weer netjes bij, de badeendmobiel
lief he
Vandaag een irritant probleem maar eens gaan oplossen, tank probleem. Werd erg vervelend namelijk
The black beauty op bokken
na veel gefrut 1 losse tank:
en een gat in de bodem :
Probleem was geen verassing en snel duidelijk (zat vlak naast de vlotter, vandaar ook de verschrikkelijke benzine geur met warm weer in de auto) :
Slang was ook erger heen dan verwacht (tape = gebroken, aan elkaar getaped omdat ik met de slang naar een trekkermonteur ga om nieuwe even lange slang te zoeken )
En nu blijft ie zo even staan:
binnenkort maar wat fanatiek achter stickers (nieuwe striping) aan.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
volgende keer bij zo'n klus....... geef een gil,
ik ben irritant *geef ik eerlijk toe*
maar ik ben erg leerzaam, en hulpzaam en een gedemonteerde tank heb ik nog niet in real-life meegemaakt...
het ziet er iig weer erg goed uit.
indien mijn spatborden klaar zijn voor montage... willen jij(grietje) en/of Q01z mij helpen met montage?
ik ben irritant *geef ik eerlijk toe*
maar ik ben erg leerzaam, en hulpzaam en een gedemonteerde tank heb ik nog niet in real-life meegemaakt...
het ziet er iig weer erg goed uit.
indien mijn spatborden klaar zijn voor montage... willen jij(grietje) en/of Q01z mij helpen met montage?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Kutwerk it was indeed, zeker omdat we hem al op bokken hadden toen we bedachten dat de vulbuis toch echt ook los moest. Dus dat dat loswrikken terwijl het wiel er nog aan zit is niet ideaal te noemen. Ook die handremkabels zitten behoorlijk in de weg.
Maaaaar volgende keer gaat het vast makkelijker
Duff, als het goed is gaat de tank er donderdag en/of vrijdag weer onder (overdag) dus als je vrij bent op die dagen toevallig, you're welcome.
Maaaaar volgende keer gaat het vast makkelijker
Duff, als het goed is gaat de tank er donderdag en/of vrijdag weer onder (overdag) dus als je vrij bent op die dagen toevallig, you're welcome.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Lekker dat zonnige weer!
Beetje jammer dat ik alleen niet zo veel te doen had aan het GTje vandaag
Heb maar kleine dingentjes gedaan..
- lampje kofferbak gemaakt (draadje was gebroken)
- Ruitenwisservloeistofpompje voor het achterruit vervangen, slangetje van voorruit vervangen
- stoel voor de verandering goed vast gezet.
en toennnn ging marc de garage opruimen en vonden we daar een parafaan... en racegaas.... hmmmmm......
Dus rooster uit parafaan geknipt, racegaas geplakt en parafaan (satijnglans) zwart gespoten......
lalala
voooor
mjaw.... ik vind satijnglans errrug mooi...
maar als ik hem zo diepzwart glimmend zie staan, ja......
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Hee, nu ben ik niet meer uniek met zwart racegaas in een zwarte parafaan
Verder lekker bezig geweest!
Wordt het niet 's tijd om de motorkap ook weer glanzend zwart te maken?
Ik kan wel 's kijken wat ik er van kan maken.
Verder lekker bezig geweest!
Wordt het niet 's tijd om de motorkap ook weer glanzend zwart te maken?
Ik kan wel 's kijken wat ik er van kan maken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ja eigenlijk moet de kap gespoten worden idd....Rio97 wrote:
Wordt het niet 's tijd om de motorkap ook weer glanzend zwart te maken?
Ik kan wel 's kijken wat ik er van kan maken.
Maar ik zie heel erg op tegen het schuren, volgens mij moet je daar echt weken op schuren voordat ie een beetje glad is....
Maar, die *&&%%^&**())_(**(&*()&*&^ tank zit er weer onder.
k*t klusje is dat zeg, zowel eronder vandaan als eronder. Raad ik niemand aan (zeker niet in je eentje)
je moet hem namelijk aan beide kanten op t zelfde moment omhoog doen, anders past ie niet meer. en dat is lastig in je eentje.
heb uiteindelijk 2 krikken gepakt, en dan om en om kleine stukjes gekrikt.
Toen paste die bouten niet (vermoede had ik al, daarom kwam ie ook zo moeilijk naar beneden) Ze staan beide tever naar buiten. Ze zijn naar binnen gebogen, maar je moet dus enorm veel kracht zetten.
Ik ben gewoon blijven krikken maar toen had ik mijn auto dus bijna opgekrikt op zn tank :S (had wel grote stukken hout eronder/tussen)
Nu zittie, na ik denk bijna 5 uur alleen maar bezig zijn met die tank omhoog krijgen,
en nu ben ik vergeten te kijken welk slangetje via mn benzine filter gaat (en aanvoer is) en welke mn retour is...... maar die tank gaat er echt niet weer onder vandaan, dus ik ga het even op een andere manier oplossen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).