Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Heeee, mijn oude douchegordijn :D

Alles zit inmiddels weer in elkaar en doet het ook weer goed begrijp ik?
Netjes!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rio97 wrote:Heeee, mijn oude douchegordijn :D

Alles zit inmiddels weer in elkaar en doet het ook weer goed begrijp ik?
Netjes!
Nou :P hij starte en alles werkte, maar ik heb mn stuur nog niet terug enzo :P moet hem nog afbouwen :P

heb wel een how to geschreven, moet alleen nog ergens geupload worden *-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Avontuur, avontuur die GT!

Ik dacht, alles doet het weer dus kan hem meenemen naar zeeland en waggel....

Dus ik wou hem gister even naar de oprit rijden zodat ik hem uit kon zuigen enz. Ik starte, niets, accu leeg :P

Nou ok, niet zo gek, ik had hem immers alleen over gestart vorige week maar niet mee gereden, en daarvoor mn radio geinstalt en geprobeerd :P

Accu in oplader gedaan, maar die gaf niets aan... maw, accu overleden...
Dan maar de accu van de TRS erin en naar zeeland, ik doe mn raam open

op de snelweg, 'goh nu kan mn raam wel weer dicht'

ja dat dacht je :P:P die ging niet meer dicht. Motortje draaide wel maar t radje was uit het tandwiel gelopen. Kreeg het langs de snelweg niet ff goed dus maar 200 km met open raam gereden :P:P

Ondertussen 'gefixed' blok hout zat er niets voor niets...


Toen alles na VEEL gevleok weer in elkaar zat (daar heb je ECHT meerdere handen voor nodig...) brak me skirt eraf :( en ik heb veel bij me, maar niet die skirtclipjes (heb ze wel, nieuw, uiteraard... 270 euro he..)

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

maar goed :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ga douchen jij vort!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

accu van de raam- en skirtloze in de GTI gooien? :P

je verzamelt ze wel he, auto problemen :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

raoel wrote:
je verzamelt ze wel he, auto problemen :)
mjaw, we zullen maar zeggen, dat krijg je als je oude, goedkope AX zorgenkindjes koopt en er zoveel aan doet dat je de problemen ook een beetje opzoekt :P Maar ach, t houd je van de straat en ze brengen me wel vrij goedkoop van A naar B :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

grietje wrote: mjaw, we zullen maar zeggen, dat krijg je als je oude, goedkope AX zorgenkindjes koopt en er zoveel aan doet dat je de problemen ook een beetje opzoekt :P Maar ach, t houd je van de straat en ze brengen me wel vrij goedkoop van A naar B :P
270 euro...? ;) :lol:

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

dat is dan wel weer gemeen kevin :D haha
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:
grietje wrote: mjaw, we zullen maar zeggen, dat krijg je als je oude, goedkope AX zorgenkindjes koopt en er zoveel aan doet dat je de problemen ook een beetje opzoekt :P Maar ach, t houd je van de straat en ze brengen me wel vrij goedkoop van A naar B :P
270 euro...? ;) :lol:
;)

Als je het wilt weten, TRS heeft mij ondertussen (houd een excel bij sinds aanschaf...)ong 850 euro gekost...... aanschaf, aandrijfassen, voorruit, lassen, APK, kabelboom, etc ;)


De GT nu ook zoiets, en daar moet nog veel aan gebeuren :P

Stomme is, als je autos als ' goedkoop' koopt, zijn de kosten die je daarna er aan hebt gewoon wel hoog :P Maja, het is wel leuk!!! Anders had die TRS nu op de sloop gestaan, dat was toch zonde geweest?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

een hobby kost geld.
daarnaast rijd je geen Saxo voor het geld waarvoor je nu rijdt, ook al steek je de aanschafprijs van die Saxo nu in een AX.

Veel mensen roepen over Femke's kar ook dat er genoeg voor 1000 euro op marktplaats staan...

maar die van ons heeft wel een gereviseerde motor én bak. Niet dat daar niks aan kapot kan maar het is zeker meerwaarde.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Image

zucht 8) nog steeds verliefd
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wauw, das een mooie zwarte glimmende GT :)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

hmmm, die spatborden op een GT doen 't 'm echt :D
hij staat er weer netjes bij, de badeendmobiel :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:hmmm, die spatborden op een GT doen 't 'm echt :D
hij staat er weer netjes bij, de badeendmobiel :D
:D
lief he ;)

Vandaag een irritant probleem maar eens gaan oplossen, tank probleem. Werd erg vervelend namelijk ;)

The black beauty op bokken
Image

na veel gefrut 1 losse tank:
Image

en een gat in de bodem :P:
Image

Probleem was geen verassing en snel duidelijk (zat vlak naast de vlotter, vandaar ook de verschrikkelijke benzine geur met warm weer in de auto) :
Image

Slang was ook erger heen dan verwacht (tape = gebroken, aan elkaar getaped omdat ik met de slang naar een trekkermonteur ga om nieuwe even lange slang te zoeken ;))
Image

En nu blijft ie zo even staan:
Image

binnenkort maar wat fanatiek achter stickers (nieuwe striping) aan.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

was wel een kl*te werk hoor die tank! voor mij ook al te lang geleden.. en bij een carb zit het toch net iets anders allemaal voor me gevoel :roll:

maarr het is wel gelukt :D
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

volgende keer bij zo'n klus....... geef een gil, 8)

ik ben irritant *geef ik eerlijk toe* :oops:

maar ik ben erg leerzaam, en hulpzaam :P en een gedemonteerde tank heb ik nog niet in real-life meegemaakt...

het ziet er iig weer erg goed uit.

indien mijn spatborden klaar zijn voor montage... willen jij(grietje) en/of Q01z mij helpen met montage? :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Kutwerk it was indeed, zeker omdat we hem al op bokken hadden toen we bedachten dat de vulbuis toch echt ook los moest. Dus dat dat loswrikken terwijl het wiel er nog aan zit is niet ideaal te noemen. Ook die handremkabels zitten behoorlijk in de weg.

Maaaaar volgende keer gaat het vast makkelijker ;)

Duff, als het goed is gaat de tank er donderdag en/of vrijdag weer onder (overdag) dus als je vrij bent op die dagen toevallig, you're welcome.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Image

Lekker dat zonnige weer!

Beetje jammer dat ik alleen niet zo veel te doen had aan het GTje vandaag :P

Heb maar kleine dingentjes gedaan..
- lampje kofferbak gemaakt (draadje was gebroken)
- Ruitenwisservloeistofpompje voor het achterruit vervangen, slangetje van voorruit vervangen
- stoel voor de verandering goed vast gezet.

en toennnn ging marc de garage opruimen en vonden we daar een parafaan... en racegaas.... hmmmmm......

Dus rooster uit parafaan geknipt, racegaas geplakt en parafaan (satijnglans) zwart gespoten......

lalala
Image

voooor
Image
Image
Image

mjaw.... ik vind satijnglans errrug mooi... :oops:
maar als ik hem zo diepzwart glimmend zie staan, ja......
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Hee, nu ben ik niet meer uniek met zwart racegaas in een zwarte parafaan :wink:
Verder lekker bezig geweest!

Wordt het niet 's tijd om de motorkap ook weer glanzend zwart te maken?
Ik kan wel 's kijken wat ik er van kan maken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rio97 wrote:
Wordt het niet 's tijd om de motorkap ook weer glanzend zwart te maken?
Ik kan wel 's kijken wat ik er van kan maken.
Ja eigenlijk moet de kap gespoten worden idd....

Maar ik zie heel erg op tegen het schuren, volgens mij moet je daar echt weken op schuren voordat ie een beetje glad is....


Maar, die *&&%%^&**())_(**(&*()&*&^ tank zit er weer onder.

k*t klusje is dat zeg, zowel eronder vandaan als eronder. Raad ik niemand aan (zeker niet in je eentje)

je moet hem namelijk aan beide kanten op t zelfde moment omhoog doen, anders past ie niet meer. en dat is lastig in je eentje.
heb uiteindelijk 2 krikken gepakt, en dan om en om kleine stukjes gekrikt.

Toen paste die bouten niet (vermoede had ik al, daarom kwam ie ook zo moeilijk naar beneden) Ze staan beide tever naar buiten. Ze zijn naar binnen gebogen, maar je moet dus enorm veel kracht zetten.

Ik ben gewoon blijven krikken maar toen had ik mijn auto dus bijna opgekrikt op zn tank :S (had wel grote stukken hout eronder/tussen)

Nu zittie, na ik denk bijna 5 uur alleen maar bezig zijn met die tank omhoog krijgen,
en nu ben ik vergeten te kijken welk slangetje via mn benzine filter gaat (en aanvoer is) en welke mn retour is...... maar die tank gaat er echt niet weer onder vandaan, dus ik ga het even op een andere manier oplossen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply