Hij loopt als een trekker (tracktor)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Hij loopt als een trekker (tracktor)
Hij loopt letterlijk als een trekker, het motorblok/eik de hele wagen loopt te schudden, en pas bij de 6000 toeren begint hij een beetje power te krijgen, verder reageert hij heel slecht op gas geven …..en bij normale toeren schokt hij een beetje.
Er hangt best wel een benzinelucht om de auto….
- ECU gereset
- Geen foutmeldingen in de ECU
- Bougiekabels vervangen
- Ontstekingsmodule is in orde
We denken nu aan een probleempje met de injectoren …
Iemand verder ideeen ?
Motorblok is een 1600 8v TU blok uit een rallye
Er hangt best wel een benzinelucht om de auto….
- ECU gereset
- Geen foutmeldingen in de ECU
- Bougiekabels vervangen
- Ontstekingsmodule is in orde
We denken nu aan een probleempje met de injectoren …
Iemand verder ideeen ?
Motorblok is een 1600 8v TU blok uit een rallye
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
lambda: heeft ie niet, stelschroef verricht geen wonderenDrake wrote:lambda/tempsensor/lmm/maf/map sensor
tempsensor: meerdere keren vervangen
andere 3: ? was dat:P
Ik denk ook injectoren Aad,
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
KLIK HIER voor wat uitleg.grietje wrote:... andere 3: ? was dat:P...Drake wrote:lambda/tempsensor/lmm/maf/map sensor
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
ik vind het een makkelijk klusje
maar je moet die benzine slangen losmaken, de benzine rail losschroeven, injectoren met rail en al eruit trekken, clipjes van de injectoren eraf (en niet wegschieten !:P) andere injectoren erin (check of de rubbers nog heel zijn; en ze moeten niet tever, gewoon zo dat die clipjes weer passen)
clipjes terug, injectoren met rail en al terug de kop in duwen, rail vast schroeven, benzine leidingen weer terug......
maar je moet die benzine slangen losmaken, de benzine rail losschroeven, injectoren met rail en al eruit trekken, clipjes van de injectoren eraf (en niet wegschieten !:P) andere injectoren erin (check of de rubbers nog heel zijn; en ze moeten niet tever, gewoon zo dat die clipjes weer passen)
clipjes terug, injectoren met rail en al terug de kop in duwen, rail vast schroeven, benzine leidingen weer terug......
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ik weet niet zeker of ik dingen aan het vergeten ben, ik heb het een paar keer gedaan bij de GTI, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het dan half slapend doe want ik kan t met mn ogen dicht
Maaruhm;
Benzinerail zit gewoon daar waar anders je injectiehuis zit, daar heb jij een (plastic) rail met 4 injectoren erin. Benzineslangen zitten in het midden, een smallere en een dikkere (kunnen maar op 1 manier)
Schroefjes zitten op(of achter?) je kleppendeksel en ook aan de zijkanten van de rail (maar zou best kunnen dat die er bij die GTI niet (meer) inzitten )
Kwestie van kijken
uittrekken deed ik met een verlengstuk ofzo, maar of dat de juiste manier is, geeeen ideee! En het is even wurmen om de rail met injectoren er helemaal uit te krijgen omdat dat rare luchtding in de weg zit.
zal es foto zoeken van de grijze.
edit, reminds me, je moet ook die stekkers losmaken natuurlijk!
Wat ik deed was met mn hand beetje onder die inlaatgedoe, en dan die ene grote stekker losmaken inplaats van de 4 van de injectoren omdat die metalen beugeltjes er de hele tijd afvallen
Maaruhm;
Benzinerail zit gewoon daar waar anders je injectiehuis zit, daar heb jij een (plastic) rail met 4 injectoren erin. Benzineslangen zitten in het midden, een smallere en een dikkere (kunnen maar op 1 manier)
Schroefjes zitten op(of achter?) je kleppendeksel en ook aan de zijkanten van de rail (maar zou best kunnen dat die er bij die GTI niet (meer) inzitten )
Kwestie van kijken
uittrekken deed ik met een verlengstuk ofzo, maar of dat de juiste manier is, geeeen ideee! En het is even wurmen om de rail met injectoren er helemaal uit te krijgen omdat dat rare luchtding in de weg zit.
zal es foto zoeken van de grijze.
edit, reminds me, je moet ook die stekkers losmaken natuurlijk!
Wat ik deed was met mn hand beetje onder die inlaatgedoe, en dan die ene grote stekker losmaken inplaats van de 4 van de injectoren omdat die metalen beugeltjes er de hele tijd afvallen
Last edited by grietje on ThuJun12, 2008 5:54:23 PM, edited 2 times in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
ff wezen kijken... ik zie de boel zitten...
Benzineslang er dus af
(:idea: storingsgevoelige) stekkertjes eraf
2 boutjes waar de rail mee vast zit eraf
en dan zou ik de rail met injectoren er zo uit kunnen trekken... oftewel... de injectoren zitten dus ongeveer net als een bougiedop vast
We d88 in de hayns gisteren te lezen dat de stelschroef alleen voor stationair was
Benzineslang er dus af
(:idea: storingsgevoelige) stekkertjes eraf
2 boutjes waar de rail mee vast zit eraf
en dan zou ik de rail met injectoren er zo uit kunnen trekken... oftewel... de injectoren zitten dus ongeveer net als een bougiedop vast
We d88 in de hayns gisteren te lezen dat de stelschroef alleen voor stationair was
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
injectoren zitten idd bijna niet vast, tis alleen een rotwerk omdat je er niet zo heel erg lekker bij kan..
rubbertjes vd injectoren zijn allemaal vernieuwd, overigens heb ik die benzinelucht nooit geroken? (of ik was er aan gewend )
ik vermoed zelf toch nog steeds de compressie, maar zoals ik al zei heb ik die zelf niet kunnen meten omdat mn meter de hoogste waarde niet vasthield.
rubbertjes vd injectoren zijn allemaal vernieuwd, overigens heb ik die benzinelucht nooit geroken? (of ik was er aan gewend )
ik vermoed zelf toch nog steeds de compressie, maar zoals ik al zei heb ik die zelf niet kunnen meten omdat mn meter de hoogste waarde niet vasthield.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik heb nog injectoren van een 106 1.3i rallye liggen. Mocht je interesse hebben.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Ik moet ff uitzoeken of dat het euvel is, en of het met een 1.3 systeem werkend te krijgen is..... ik kom er nog op terug Mark...
Ik was van plan om hem pij een peugeotspecialist neer te zetten, maar aangezien ik nog een complete GTI heb staan, en voor de 22e geen afspraak zal hebben ga ik morgenochtend proberen de injectoren uit te wisselen....
Ik was van plan om hem pij een peugeotspecialist neer te zetten, maar aangezien ik nog een complete GTI heb staan, en voor de 22e geen afspraak zal hebben ga ik morgenochtend proberen de injectoren uit te wisselen....
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
probeer eerst of het ook lukt zonder de benzine slangen los te halen, wat een geouwehoer die slangenRock's wrote:Ik moet ff uitzoeken of dat het euvel is, en of het met een 1.3 systeem werkend te krijgen is..... ik kom er nog op terug Mark...
Ik was van plan om hem pij een peugeotspecialist neer te zetten, maar aangezien ik nog een complete GTI heb staan, en voor de 22e geen afspraak zal hebben ga ik morgenochtend proberen de injectoren uit te wisselen....
Zoek eerst het blokkeergat in het vliegwiel op en blokkeer het vliegwiel (en daarmee dus de krukas) en kijk vervolgens of het timing-gat in de nokkenas-poelie goed uitkomt voor het blokkeergat.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!