Hij loopt als een trekker (tracktor)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Hij loopt als een trekker (tracktor)

Post by Rock's »

Hij loopt letterlijk als een trekker, het motorblok/eik de hele wagen loopt te schudden, en pas bij de 6000 toeren begint hij een beetje power te krijgen, verder reageert hij heel slecht op gas geven …..en bij normale toeren schokt hij een beetje.
Er hangt best wel een benzinelucht om de auto….

- ECU gereset
- Geen foutmeldingen in de ECU
- Bougiekabels vervangen
- Ontstekingsmodule is in orde

We denken nu aan een probleempje met de injectoren …

Iemand verder ideeen ?

Motorblok is een 1600 8v TU blok uit een rallye
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

volgorde van de bougiekabels?, bobine stuk?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

lambda/tempsensor/lmm/maf/map sensor

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Drake wrote:lambda/tempsensor/lmm/maf/map sensor
lambda: heeft ie niet, stelschroef verricht geen wonderen

tempsensor: meerdere keren vervangen

andere 3: ? was dat:P

Ik denk ook injectoren Aad,
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

grietje wrote:
Drake wrote:lambda/tempsensor/lmm/maf/map sensor
... andere 3: ? was dat:P...
KLIK HIER voor wat uitleg.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik heb nog een GTI staan die goed loopt (theoretisch :wink: )

Kan ik de injectoren van deze std 1400 GTI overzetten naar deze 1600 ?

Is dat een makkelijk klusje ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ik vind het een makkelijk klusje :P

maar je moet die benzine slangen losmaken, de benzine rail losschroeven, injectoren met rail en al eruit trekken, clipjes van de injectoren eraf (en niet wegschieten !:P) andere injectoren erin (check of de rubbers nog heel zijn; en ze moeten niet tever, gewoon zo dat die clipjes weer passen)

clipjes terug, injectoren met rail en al terug de kop in duwen, rail vast schroeven, benzine leidingen weer terug......
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Heb je toevallig een stapsgewijze instructie... ik weet niet waar ze zitten en hoe ze eraf moeten :oops:

Geschatte tijd ?... en halve dag of 5 minuten ? :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ik weet niet zeker of ik dingen aan het vergeten ben, ik heb het een paar keer gedaan bij de GTI, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het dan half slapend doe want ik kan t met mn ogen dicht :P


Maaruhm;
Benzinerail zit gewoon daar waar anders je injectiehuis zit, daar heb jij een (plastic) rail met 4 injectoren erin. Benzineslangen zitten in het midden, een smallere en een dikkere (kunnen maar op 1 manier)

Schroefjes zitten op(of achter?) je kleppendeksel en ook aan de zijkanten van de rail (maar zou best kunnen dat die er bij die GTI niet (meer) inzitten :P)
Kwestie van kijken ;)

uittrekken deed ik met een verlengstuk ofzo, maar of dat de juiste manier is, geeeen ideee! En het is even wurmen om de rail met injectoren er helemaal uit te krijgen omdat dat rare luchtding in de weg zit.

zal es foto zoeken van de grijze.

edit, reminds me, je moet ook die stekkers losmaken natuurlijk!
Wat ik deed was met mn hand beetje onder die inlaatgedoe, en dan die ene grote stekker losmaken inplaats van de 4 van de injectoren omdat die metalen beugeltjes er de hele tijd afvallen :P
Last edited by grietje on ThuJun12, 2008 5:54:23 PM, edited 2 times in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Dacht dat 1400cc injectoren kleiner waren dan die van een 1600'tje. Wisselen ervan is echt een makkie :P
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

ff wezen kijken... ik zie de boel zitten...

Benzineslang er dus af
(:idea: storingsgevoelige) stekkertjes eraf
2 boutjes waar de rail mee vast zit eraf

en dan zou ik de rail met injectoren er zo uit kunnen trekken... oftewel... de injectoren zitten dus ongeveer net als een bougiedop vast

We d88 in de hayns gisteren te lezen dat de stelschroef alleen voor stationair was :roll:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

injectoren zitten idd bijna niet vast, tis alleen een rotwerk omdat je er niet zo heel erg lekker bij kan..

rubbertjes vd injectoren zijn allemaal vernieuwd, overigens heb ik die benzinelucht nooit geroken? (of ik was er aan gewend ;))
ik vermoed zelf toch nog steeds de compressie, maar zoals ik al zei heb ik die zelf niet kunnen meten omdat mn meter de hoogste waarde niet vasthield.
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Image

:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

whahaaha

go paint!
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Ik heb nog injectoren van een 106 1.3i rallye liggen. Mocht je interesse hebben.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik moet ff uitzoeken of dat het euvel is, en of het met een 1.3 systeem werkend te krijgen is..... ik kom er nog op terug Mark...

Ik was van plan om hem pij een peugeotspecialist neer te zetten, maar aangezien ik nog een complete GTI heb staan, en voor de 22e geen afspraak zal hebben ga ik morgenochtend proberen de injectoren uit te wisselen....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Controleer of btw de distrubutieriem nog tijd staat

klinkt redelijk als het probleem wat mijn rode first had, kom je er btw
echt niet uit dan wil ik altijd nog wel een blik erop werpen.

@ grietje

Was even vergeten dat deze een iets ander systeem had :wink:

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Rock's wrote:Ik moet ff uitzoeken of dat het euvel is, en of het met een 1.3 systeem werkend te krijgen is..... ik kom er nog op terug Mark...

Ik was van plan om hem pij een peugeotspecialist neer te zetten, maar aangezien ik nog een complete GTI heb staan, en voor de 22e geen afspraak zal hebben ga ik morgenochtend proberen de injectoren uit te wisselen....
probeer eerst of het ook lukt zonder de benzine slangen los te halen, wat een geouwehoer die slangen :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

[quote="Drake"]Controleer of btw de distrubutieriem nog tijd staat

klinkt redelijk als het probleem wat mijn rode first had, kom je er btw
echt niet uit dan wil ik altijd nog wel een blik erop werpen.
quote]

Hoe controleer je zoiets ? :roll: :oops:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Zoek eerst het blokkeergat in het vliegwiel op en blokkeer het vliegwiel (en daarmee dus de krukas) en kijk vervolgens of het timing-gat in de nokkenas-poelie goed uitkomt voor het blokkeergat.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply