Wat is jullie 0-100 en 80-120?
Moderator: webmasters
-
- Vlotte starter
- Posts: 25
- Joined: ThuApr17, 2008 3:34:33 PM
- Location: Groningen
Wat is jullie 0-100 en 80-120?
Beste mensen, waar ik wel even benieuwd naar ben, vooral ter onderling vergelijk en om te weten of mijn 1.4 een beetje "normaal" presteert heb ik de volgende vraag;
Ik als meetfreak heb de volgende gegevens van mijn AX: (nu met nieuwe bobine een stuk beter;))
0-100: 11,2 sec
80-120 in 3: 7,7 sec
80-120 in 4: 11,0 sec
80-120 in 5: 15,8 sec
Ik ben hier uitgegaan van ECHTE kilometers per uur (102 op de teller is 100 echt)
Een gemiddelde van 3 metingen per keer.
Nou weet ik dat een TRS een langere bak heeft dan een GT, maar ik ben toch benieuwd.
Hoe doen de 1.0 en de 1.1's het?
Lijkt me leuk als jullie ook dezelfde gegevens kunnen reproduceren:)
Ik als meetfreak heb de volgende gegevens van mijn AX: (nu met nieuwe bobine een stuk beter;))
0-100: 11,2 sec
80-120 in 3: 7,7 sec
80-120 in 4: 11,0 sec
80-120 in 5: 15,8 sec
Ik ben hier uitgegaan van ECHTE kilometers per uur (102 op de teller is 100 echt)
Een gemiddelde van 3 metingen per keer.
Nou weet ik dat een TRS een langere bak heeft dan een GT, maar ik ben toch benieuwd.
Hoe doen de 1.0 en de 1.1's het?
Lijkt me leuk als jullie ook dezelfde gegevens kunnen reproduceren:)
Citroën AX 1.4 TRS - 1991 - 75PK
Peugeot 306 1.8 16V XS - 1997 - 112PK
Alfa 164 Super 3.0 24V - 1992 - 230PK
Peugeot 306 1.8 16V XS - 1997 - 112PK
Alfa 164 Super 3.0 24V - 1992 - 230PK
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Vlotte starter
- Posts: 25
- Joined: ThuApr17, 2008 3:34:33 PM
- Location: Groningen
Mooie tijden mensen!
Veel 1.4i ax modellen kunnen het dus ruim binnen de 10 tellen, dan blijft die van mij daar nu nog wel wat bij achter.
Ik heb wat versnellingsbakverhoudingen opgezocht en daaruit blijkt dat de TRS bak in elke versnelling (behalve de eerste) langer is dan de GT/Furio bak. Eindoverbrenging is hetzelfde.
Veel 1.4i ax modellen kunnen het dus ruim binnen de 10 tellen, dan blijft die van mij daar nu nog wel wat bij achter.
Ik heb wat versnellingsbakverhoudingen opgezocht en daaruit blijkt dat de TRS bak in elke versnelling (behalve de eerste) langer is dan de GT/Furio bak. Eindoverbrenging is hetzelfde.
Citroën AX 1.4 TRS - 1991 - 75PK
Peugeot 306 1.8 16V XS - 1997 - 112PK
Alfa 164 Super 3.0 24V - 1992 - 230PK
Peugeot 306 1.8 16V XS - 1997 - 112PK
Alfa 164 Super 3.0 24V - 1992 - 230PK
TRS behoort iets trager te zijn dan een GT....
Injector is anders, ECU is anders, en 5 deurs is iets zwaarder.
Maar volgens mij moet ie zo'n 11 seconden doen (volgens de folder), dus die van jou is zeker niet traag!
En bedenk dat die tijd ook ZEER afhankelijk is van de staat van je versnellingsbak en koppeling
Traag schakelen omdat het bijv stroef gaat kost echt veel tijd.....
Goede banden is ook t halve werk, en een goede bestuurder ook
Zo was mijn blauwe heeel snel, maar ik zelf kreeg het er toch niet uit, want ik had alleen maar constant wielspin
Een betere bestuurder had daar vast veeeeel meer uit gekregen.
Injector is anders, ECU is anders, en 5 deurs is iets zwaarder.
Maar volgens mij moet ie zo'n 11 seconden doen (volgens de folder), dus die van jou is zeker niet traag!
En bedenk dat die tijd ook ZEER afhankelijk is van de staat van je versnellingsbak en koppeling

Goede banden is ook t halve werk, en een goede bestuurder ook

Zo was mijn blauwe heeel snel, maar ik zelf kreeg het er toch niet uit, want ik had alleen maar constant wielspin

Een betere bestuurder had daar vast veeeeel meer uit gekregen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
...en je bandenspanning, type band, en de buitentemperatuur, de wielstand, gewichtsverdeling, gewicht en nog veel meer factoren.grietje wrote:En bedenk dat die tijd ook ZEER afhankelijk is van de staat van je versnellingsbak en koppelingTraag schakelen omdat het bijv stroef gaat kost echt veel tijd.....
Kan met de Skoda best rap optrekken, maar als ik 1 persoon bij me heb, wat spulletjes in de kofferbak, en de airco aan is ie ineens niet vooruit te branden.
De nieuwe Pirelli P Zero Nero's die er voor onder liggen schelen echter weer héél veel in grip (en nee, ik trap 'm niet af, maar je merkt wel dat de auto heel anders aanvoelt als je een bochtje neemt

En de staat van je blok en uitlaat en ontstekingstiming en en en

maar inderdaad, dat maakt ook allemaal grote verschillen.


maar inderdaad, dat maakt ook allemaal grote verschillen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM