Da's ook waarom ik het blok wil behouden, én waarom ik inmiddels een reserve blok heb.Drake wrote:Ik zou wel proberen het alu blok te houden, die dingen wegen gewoon een 15-kilo minder en dat is voor de wegligging erg gunstig.
De injectoren zijn het punt niet zo, kabelboom ook niet.Drake wrote:je ontkomt er niet aan gezien je voor het project ook injectors e.d nodig zal hebben, verder kan je de megasquirt dan direct op de kabelkoom aansluiten natuurlijk zal je die wel moeten aanpassen naar type1 richting het dashboard maar dat is vrij simpel werk.
Daarom zoek ik eigenlijk ook enkel naar het inlaat/injectie traject.
De rest kan custom gemaakt worden voor MS en dan hoeft er ook weinig of zelfs niets aangepast worden naar het dashboard. Alleen het brandstofpomp deel is dan nog even de vraag.
Nu zit ik ook al rond de 100pk maar dan met het grote voordeel van de standaard koppelvoordelen van een carb bij lage toeren en de voordelen van de snelle nokkenas in de rest van het gebied.Drake wrote:Ik gok overigens dat een gti mp blok met een standaard nok en een megasquirt goed aan je eisen zal voldoen, reken op een 105 pk en dat is leuk zat met dat gewicht.
Daar zit de pijn dus ook niet.
We gaan maar eens verder kijken, Jeroen Bosma heeft onlangs MS helpen aanleggen in een 205 1.4 (GT?) en wellicht dat daar een oplossing ligt voor mijn problemen.