GT cabr blok in 1.1 cabr auto
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 111
- Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
- Location: Klazienaveen
- Contact:
GT cabr blok in 1.1 cabr auto
mc dean heeft een GT cabr blok te koop.
en daar ben ik wel in geintreseerd, maar vroeg ik mij alleen ff paar dingen af.
waarvoor ik jullie hulp wel kan gebruiken.
is het veel werk om het blok er in te bouwen?
wat moet er allemaal aangepast worden?
en wat voor onderdelen heb ik verder nodig voor het goed functioneren?
alvast bedankt
en daar ben ik wel in geintreseerd, maar vroeg ik mij alleen ff paar dingen af.
waarvoor ik jullie hulp wel kan gebruiken.
is het veel werk om het blok er in te bouwen?
wat moet er allemaal aangepast worden?
en wat voor onderdelen heb ik verder nodig voor het goed functioneren?
alvast bedankt
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Compleet carb 1.4 blok kan zonder problemen in een 1.1carb auto gebouwd worden.
Niets bijzonders nodig (gereedschap, aandrijfas keeringetjes omdat je aandrijfassen eruit moeten en je deze dan moet vervangen)
Olie + filtertje is handig, en als t blok toch uit de auto ligt is D riem/spanrol/waterpomp wel makkelijk.
Niets bijzonders nodig (gereedschap, aandrijfas keeringetjes omdat je aandrijfassen eruit moeten en je deze dan moet vervangen)
Olie + filtertje is handig, en als t blok toch uit de auto ligt is D riem/spanrol/waterpomp wel makkelijk.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 111
- Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
- Location: Klazienaveen
- Contact:
moet er dan gewoon een motersteun voor een GT in?citrofenwick wrote:Was dat blok al niet verkocht ondertussen?
Vergeet ook niet dat de motorsteun links versterkt en verhoogd moet worden (naar wat ik gehoord heb toch)
dus zou ik um gewoon bij brezan kunnen halen?
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Ja je moet motorsteun van een 1.4 hebben (bijrijderskant boven). Bij mijn auto was het opgelost met een stapelringetjes. (1.1TGE met 1.4GTinjectie blok)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Bij een Type 1 zou ik het toch niet riskeren met een stapel ringen. Die motorsteun stelt echt te weinig voor.grietje wrote:Ja je moet motorsteun van een 1.4 hebben (bijrijderskant boven). Bij mijn auto was het opgelost met een stapelringetjes. (1.1TGE met 1.4GTinjectie blok)
Het beste wat je idd kan doen is een motorsteun uit een andere 1.4 slijpen en hem in de 1.1 lassen.
Ik geef toe dat het niet de beste oplossing is hoor, maar een (groot) verschil in gewicht zit er niet tussen 1.1 en 1.4..... Sterker, ik was van een gietijzerblok naar een alu blok gegaan, dat scheelde dus zelfs gewichtcitrofenwick wrote:Bij een Type 1 zou ik het toch niet riskeren met een stapel ringen. Die motorsteun stelt echt te weinig voor.grietje wrote:Ja je moet motorsteun van een 1.4 hebben (bijrijderskant boven). Bij mijn auto was het opgelost met een stapelringetjes. (1.1TGE met 1.4GTinjectie blok)
Het beste wat je idd kan doen is een motorsteun uit een andere 1.4 slijpen en hem in de 1.1 lassen.
Maar ff een goede motorsteun zoeken is duidelijk beter.
Verder is het met een AX blok plug and pray, bij een BX blok wat de zelfde motorcode heeft is het ook plug and pray. Ik zou wel je eigen kabelboom (blijven) gebruiken, als het goed is past alles op de sensoren. En zoveel draden heeft een carb gelukkig niet in vergelijking met een injectie
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
De motorsteun bij een type 2 1.1 TGE is duidelijk anders dan bij een type 1 (lees: sterker).
Bij een type 1 1.1 moet je een motorsteun van een GT inlassen anders scheurt ie gewoon uit het chassis, dat is met mijn AX Plaisir met 1.4 motor nl. gebeurd.
Eén lasnaadje is voor het koppel van een 1.4 blijkbaar duidelijk te weinig.
Bij een type 1 1.1 moet je een motorsteun van een GT inlassen anders scheurt ie gewoon uit het chassis, dat is met mijn AX Plaisir met 1.4 motor nl. gebeurd.
Eén lasnaadje is voor het koppel van een 1.4 blijkbaar duidelijk te weinig.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
zat je motorblok dan niet schuin ook?kevin.broke wrote:Een snel ritje Rotterdam - Eindhoven (van de rand v/d stad tot m'n huis indertijd, 2 min van de snelweg) in 35 minuten hield ie vol.
Gas bijgeven op klinkertjes met een doorslippend rechtervoorwiel als gevolg was een weekje later de nekslag voor m'n motorsteuntje..