GT cabr blok in 1.1 cabr auto

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
stefannn
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
Location: Klazienaveen
Contact:

GT cabr blok in 1.1 cabr auto

Post by stefannn »

mc dean heeft een GT cabr blok te koop.
en daar ben ik wel in geintreseerd, maar vroeg ik mij alleen ff paar dingen af.
waarvoor ik jullie hulp wel kan gebruiken.

is het veel werk om het blok er in te bouwen?
wat moet er allemaal aangepast worden?
en wat voor onderdelen heb ik verder nodig voor het goed functioneren?

alvast bedankt
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Compleet carb 1.4 blok kan zonder problemen in een 1.1carb auto gebouwd worden.

Niets bijzonders nodig (gereedschap, aandrijfas keeringetjes omdat je aandrijfassen eruit moeten en je deze dan moet vervangen)

Olie + filtertje is handig, en als t blok toch uit de auto ligt is D riem/spanrol/waterpomp wel makkelijk.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Was dat blok al niet verkocht ondertussen?

Vergeet ook niet dat de motorsteun links versterkt en verhoogd moet worden :) (naar wat ik gehoord heb toch)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Het blok uit de GT carb heeft hij aan Collin verkocht. Het blok wat hij nu nog te koop is, is een 1.4 met carb, maar komt volgens mij uit een BX.
Image Image Image

stefannn
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
Location: Klazienaveen
Contact:

Post by stefannn »

ja volgends mij wel.

zit er verschil tussen zon bx blok en ax blok dan?
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Image

stefannn
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
Location: Klazienaveen
Contact:

Post by stefannn »

citrofenwick wrote:Was dat blok al niet verkocht ondertussen?

Vergeet ook niet dat de motorsteun links versterkt en verhoogd moet worden :) (naar wat ik gehoord heb toch)
moet er dan gewoon een motersteun voor een GT in?
dus zou ik um gewoon bij brezan kunnen halen?
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja je moet motorsteun van een 1.4 hebben (bijrijderskant boven). Bij mijn auto was het opgelost met een stapelringetjes. (1.1TGE met 1.4GTinjectie blok)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:Ja je moet motorsteun van een 1.4 hebben (bijrijderskant boven). Bij mijn auto was het opgelost met een stapelringetjes. (1.1TGE met 1.4GTinjectie blok)
Bij een Type 1 zou ik het toch niet riskeren met een stapel ringen. Die motorsteun stelt echt te weinig voor.

Het beste wat je idd kan doen is een motorsteun uit een andere 1.4 slijpen en hem in de 1.1 lassen.

stefannn
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
Location: Klazienaveen
Contact:

Post by stefannn »

dus als ik het goed begrijp is het behalve die motersteun, plug en play??
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

citrofenwick wrote:
grietje wrote:Ja je moet motorsteun van een 1.4 hebben (bijrijderskant boven). Bij mijn auto was het opgelost met een stapelringetjes. (1.1TGE met 1.4GTinjectie blok)
Bij een Type 1 zou ik het toch niet riskeren met een stapel ringen. Die motorsteun stelt echt te weinig voor.

Het beste wat je idd kan doen is een motorsteun uit een andere 1.4 slijpen en hem in de 1.1 lassen.
Ik geef toe dat het niet de beste oplossing is hoor, maar een (groot) verschil in gewicht zit er niet tussen 1.1 en 1.4..... Sterker, ik was van een gietijzerblok naar een alu blok gegaan, dat scheelde dus zelfs gewicht ;)


Maar ff een goede motorsteun zoeken is duidelijk beter.
Verder is het met een AX blok plug and pray, bij een BX blok wat de zelfde motorcode heeft is het ook plug and pray. Ik zou wel je eigen kabelboom (blijven) gebruiken, als het goed is past alles op de sensoren. En zoveel draden heeft een carb gelukkig niet in vergelijking met een injectie ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Door het lagere gewicht is het vergeefbaar :P

Vergeet ook niet de remmerij aan te passen. 1.1 remmen zijn echt waardeloos, en als je van plan bent een 1.4 in te bouwen zal het niet zijn om traag mee te rijden ;)

(wil het ooit ook nog doen hoor, enkel ontbreekt me de tijd)

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

Nou het is idd dus een K1H uit mijn BX.

Kan hij mischien de motorsteun van mijn BX gebruiken??? Die houd ik tenslotte toch straks over.
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

De motorsteun bij een type 2 1.1 TGE is duidelijk anders dan bij een type 1 (lees: sterker).

Bij een type 1 1.1 moet je een motorsteun van een GT inlassen anders scheurt ie gewoon uit het chassis, dat is met mijn AX Plaisir met 1.4 motor nl. gebeurd.

Eén lasnaadje is voor het koppel van een 1.4 blijkbaar duidelijk te weinig.

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Het is ook een beetje afhankelijk van je rijstijl, denk ik. Als je echt doorragt, zal het vast scheuren (no-offence :P).
Ik heb zo'n uitgeslepen stuk hier liggen, maar je moet toch echt kunnen lassen om dat op een 1.1-chassis te krijgen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Een snel ritje Rotterdam - Eindhoven (van de rand v/d stad tot m'n huis indertijd, 2 min van de snelweg) in 35 minuten hield ie vol.

Gas bijgeven op klinkertjes met een doorslippend rechtervoorwiel als gevolg was een weekje later de nekslag voor m'n motorsteuntje..

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

kevin.broke wrote:Een snel ritje Rotterdam - Eindhoven (van de rand v/d stad tot m'n huis indertijd, 2 min van de snelweg) in 35 minuten hield ie vol.

Gas bijgeven op klinkertjes met een doorslippend rechtervoorwiel als gevolg was een weekje later de nekslag voor m'n motorsteuntje..
zat je motorblok dan niet schuin ook? :P

Post Reply