Smart roadster
Moderators: Rock's, webmasters
Smart roadster
Heeft er iemand ervaringen met een Smart roadster? Het lijken me op zich wel bakkies, misschien leuk als speelgoedautootje. Dan wordt het AX Sport + Smart roadster.
Maar goed, wat zijn jullie ervaringen? Hoe rijd het? Wat zijn de voor- en nadelen?
Maar goed, wat zijn jullie ervaringen? Hoe rijd het? Wat zijn de voor- en nadelen?
AX GTI '91
trage versnellingsbak waardoor hij nog langzamer is dan die al was. Als het geen brabus is zou ik hem laten staan-Henry- wrote:Niemand ooit in een smart roadster gereden?
anders; wat vind je er van? Zou jij er wel een willen (naast je AX )?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Gewone Smart roadster viel met een AX 1.1i prima bij te houden Alleen daardoor al zonde v/h geld
Die kleine daihatsu's zijn wel lachen vind ik, is dat niks? (de "oude" 600cc turbo is het stoerst vind ik)
http://www.autozine.nl/text/260.html
Die kleine daihatsu's zijn wel lachen vind ik, is dat niks? (de "oude" 600cc turbo is het stoerst vind ik)
http://www.autozine.nl/text/260.html
Kijk, zulk commentaar kan ik wat mee. Het LIJKEN namelijk leuke scheurbakkies, maar dat valt dus blijkbaar tegen.
Waarom leek het me leuk? Lichte autootjes, waarschijnlijk een superwegligging en iemand vertelde dat ze ook nog aardig pittig trekken. (Dat laatste is dus blijkbaar niet zo?)
Een klein autootje met goede wegligging en een motorverhouding die ver zoek is lijkt me wel wat Ga ik dat in een smart roadster vinden?
Waarom leek het me leuk? Lichte autootjes, waarschijnlijk een superwegligging en iemand vertelde dat ze ook nog aardig pittig trekken. (Dat laatste is dus blijkbaar niet zo?)
Een klein autootje met goede wegligging en een motorverhouding die ver zoek is lijkt me wel wat Ga ik dat in een smart roadster vinden?
AX GTI '91
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Als je wil stoeien moet je een Suzuki Cappucino nemen. Blokjes zijn prima te tunen, heb er één gereden met 110 pk en zonder topsnelheidbegrenzer. Het feit dat ik 'm op droog wegdek tot 2x toe achterstevoren wist te krijgen zonder dat dat de bedoeling was zegt best wel genoeg over het weggedrag en de mate van uitnodigen tot trappen Is overigens wel duur om 'm linksgestuurd te krijgen.
De Daihatsu Copen is de iets "mildere" variant, gaat minder hard door een bocht maar kan ook minder terugbijten, en is wat minder snel met optrekken.
Laatste "stem" voor de Cappucino: Opgevoerd willen ze best > 10KRPM draaien
De Daihatsu Copen is de iets "mildere" variant, gaat minder hard door een bocht maar kan ook minder terugbijten, en is wat minder snel met optrekken.
Laatste "stem" voor de Cappucino: Opgevoerd willen ze best > 10KRPM draaien
Lijkt me gaaf die Suzuki Cappucino, nooit eerder van gehoord trouwenskevin.broke wrote:Als je wil stoeien moet je een Suzuki Cappucino nemen. Blokjes zijn prima te tunen, heb er één gereden met 110 pk en zonder topsnelheidbegrenzer. Het feit dat ik 'm op droog wegdek tot 2x toe achterstevoren wist te krijgen zonder dat dat de bedoeling was zegt best wel genoeg over het weggedrag en de mate van uitnodigen tot trappen Is overigens wel duur om 'm linksgestuurd te krijgen.
De Daihatsu Copen is de iets "mildere" variant, gaat minder hard door een bocht maar kan ook minder terugbijten, en is wat minder snel met optrekken.
Laatste "stem" voor de Cappucino: Opgevoerd willen ze best > 10KRPM draaien
http://www.autozine.nl/text/42.html
AX GTI '91
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik... maar wie ben ik... ben helemaal GEK van roadsters !!!
Ik vind ze echt zo enorm gaaf, ik vind ze echt super leuk rijden, en t dashbord en het hele autotje is zo leuk Ik vind de details echt super....
En qua rijden, ok, echt super snel issie niet maar hij voelt wel pittig (reageerd snel op gas en sturen) en ik vond hem best leuk rotondes om gooien....
Ik vind ze echt zo enorm gaaf, ik vind ze echt super leuk rijden, en t dashbord en het hele autotje is zo leuk Ik vind de details echt super....
En qua rijden, ok, echt super snel issie niet maar hij voelt wel pittig (reageerd snel op gas en sturen) en ik vond hem best leuk rotondes om gooien....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
ik vind m heel erg leuk! En hij schijnt een hele lage uitstoot te hebben. Die van 100pk mag er zijn hoor, ik heb er een keer in gereden en het was net een kart met veel meer vermogen. Je zit heel laag en dat voelt zo anders. Een hele ervaring. En ik reed dan nog met degene met 82pk, de cabrio versie. Maar hij is prijzig! Ben benieuwd!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 71
- Joined: SatMay19, 2007 9:04:39 AM
- Location: noord groningen
't Is gewoon knap waardeloos dat de Smart alleen maar te krijgen is met een (veel te trage) sequentiële versnellingsbak. Tjah, er was blijkbaar geen plek voor een handgeschakelde bak.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
't moet natuurlijk nog wel een béétje binnen budget blijven.....citroenAleX wrote:een smart roadster is misschien heel leuk om bochten mee te nemen, maar niet zo snel.
misschien is een lotus elise wel wat.
de elise is lichter, heeft meer vermogen, daar door stukken sneller en de goedkoopste links sturende elise is ongeveer net zo duur als de duurste smart roadster.
AX GTI '91
Ik heb er geen ervaring mee maar ik snap gewoon niet waarom ze het ding een Smart hebben genoemd. De Smart was die auto van 0,5m x 0,5m die je in elk parkeervakje kon zetten - met z'n tweeën! Toen kwam de Smart ForFour: net zo groot als een AX, ongeveer dezelfde functionaliteit als een AX, maar ongeveer 20 keer zo duur!
Die Roadster ziet er wel leuk uit, dat moet ik 'm nageven, maar ik denk dat ik voor het geld iets anders zou kopen.... Als ik al in de markt was voor een scheurauto
Die Roadster ziet er wel leuk uit, dat moet ik 'm nageven, maar ik denk dat ik voor het geld iets anders zou kopen.... Als ik al in de markt was voor een scheurauto
Kijk uit, een Cactussssss
Ik heb meerdere keren in een fourfour gereden en zelf op het circuitpcrodent wrote:tweeën! Toen kwam de Smart ForFour: net zo groot als een AX, ongeveer dezelfde functionaliteit als een AX, maar ongeveer 20 keer zo duur!
maar een fourfour is een stuk groter dan een ax en ook veel meer auto, alleen is de kofferbak gewoon dramatisch klein bij een fourfour.