Paulus aka Citrosan Groene Volcane '95 1.6

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Ook van Harte Gefeliciteerd!!

Hoe heb je dat gedaan met de kabels van je HAND-GAS??

Heb je daar ook een fotoootje van??

Ziet er erg innovatief uit!!
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Dank jullie wel, ik wordt er gewoon een beetje verlegen van :oops:
En ook nog via deze weg m'n lieffie bedanken die het lekkere etentje van zojuist heeft geregeld :fluffle

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Gefeliciteerd Paul, hopelijk vandaag en gisteren een mooie dag gehad!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Gefeliciteerd! :)
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Van harte gefeliciteerd :D
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gefeliciteerd!
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Donders gewoon dezelfde dag jarig als mijn Pa. Gefeliciteerd!
Freude am Fahren.

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Vandaag maar eens begonnen met de kop revisie :) , tis best een flinke klus maar daarna is ie weer toppie joppie.
Er zit enorm veel kool aanslag op de kop en de zuigers maar dat is een kwestie van schoon maken, de cilinderwanden zien er nog goed uit, ik zie zelfs nog de hoon sporen :)
En natuurlijk een paar foto's 8)

Image

Image

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

jakkie bah! die was best vies Paul!
Image

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Klopt :? maar je hebt toch gezien hoe die rookte op de meeting :roll:
Dan is het volgens mij niet zo gek dat er iets van kool aanslag op zit, toch!?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Citrosan wrote:Klopt :? maar je hebt toch gezien hoe die rookte op de meeting :roll:
Dan is het volgens mij niet zo gek dat er iets van kool aanslag op zit, toch!?
Neuh dat heb ik wellis erger gezien.. :P
gewoon voorzichtig maar goed schoonmaken!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Leuk schoonmaak klusje! :D

Wel goed bezig!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ah, eindelijk 's die brakke klepseals gaan vervangen?
En meteen alles goed aanpakken, netjes!

Hoe zijn de vorderingen inmiddels?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Ehm....... net zo ver als de foto's, okee de kop is al wat schoner maar ik moet nog ff een tooltje maken om de klep veren te verwijderen :idea:

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Een schriftelijke update.

Vandaag de musketier achterbumper weg gebracht naar de voorbewerker, deze zorgt er voor dat 1 scheurtje en het voormalige LPG gat weer gerepareerd worden, ook zal die hem geheel spuitklaar maken zodat ik t.z.t. alleen nog hoef langs te rijden om de kleur van mijn auto te meten en de bumper een mooi kleurtje zal krijgen 8)
Ik had het ook wel zelf gekund denk ik maar de mensen die dit dagelijks doen zijn er toch wel wat handiger/beter in als ik.
Ook de cilinderkop maar weg gebracht zodat deze weer netjes vlak gemaakt kan worden, dan kan ik straks in 1 keer de boel weer gaan opbouwen, dus hier worden ook vorderingen gemaakt :D

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Had je die kleppen er al uitgekregen?
Altijd meer PK's dan jou!

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ben benieuwd paulus! :D

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ben benieuwd naar die bumper :D:D

ook naar de rest van je motorupdate trouwens ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Had ff gezegd dat je die klepveren er nog uit moest halen.
Dan had je mijn klepveerspanner ff kunnen lenen! :roll:


En vlakken moet je trouwens echt alleen maar laten doen als 't nodig is!
(En als 'ie gevlakt is, moet je er wel rekening mee houden dat je dan een dikkere pakking moet gebruiken!!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

MNM(tm) wrote: En vlakken moet je trouwens echt alleen maar laten doen als 't nodig is!
(En als 'ie gevlakt is, moet je er wel rekening mee houden dat je dan een dikkere pakking moet gebruiken!!)
Maximaal vlakken en een dunne pakking= meer compressie= meer vermogen.
Kunnen die standaard zuigers best tegen ;)
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply