Ervaringen gevraagd aub!

Moderators: Rock's, webmasters
Ik gok dat zolang hij blijft schuiven hij in principe niet zal omkerenDLS wrote:geen ervaring, maar het moet echt wel mogelijk zijn.. erst beetje sturen en dan de handrem aantrekken :O
met omkeren bedoel ik, hem op zijn dak leggendenny wrote:wat bedoel je met omkeren?
360 rond was vroeger met de sport geen probleem.
Op zijn dak gaan doet een auto niet bij gebrek aan grip.
Dat is ook de reden dat ik bij een slip gas houd, gas los en je wielen vinden grip en dan krijg je soms enge dingen zoals contraslippen en zo.
Ik weet het elke slipcursus doet het anders, wel gas los, rustig tegen sturen. etc etc. maar ben op zo'n moment maar eens rustig, ik moet al alle zeilen bij zetten als ik bewust aan het driften ben met de AX laat staan als het ineens gebeurt.
Als je echter op slicks rijd moet je met zulke acties dus uitkijken zeker als je auto ook nog eens stug is afgeveerd. Ik heb wel eens een seicento gewoon zien omvallen omdat hij de handrem gebruikte. maar dat was een rallyauto op slicks.
beetje met je stuur, handrem en voetrem spelen en weten wanneer je wel en wanneer niet moet remmen. Als je 180 gaat krijg je een naar achter rollende auto omdat daar de kinetische energie naar toe gaat. Dit dien je dan weer om te zetten in nog een 180 op de manier alsof je achteruit rijd en dan hem 180 graden draait. Ow en je zult een wat hogere snelheid moeten hebben of weinig grip.citrofenwick wrote:
en 360 rond, hoe doe je dat?![]()
tenzij je dit op de openbare weg hebt en je ruimte te kort komt en dat je dus een stoeprandje raakt met je twee buitenste wielen. Dan gaat hij heel veel energie verliezen in een mooie rol.Drake wrote: En over dat schuinhangen, een AX kan niet omvallen (net als een eend):
Dat is pas overhellen en nog steeds krijg je dat ding echt niet om geloof mij op mijn woord dat heb ik al geprobeerd in een zingeniale auto's met dat betreft.