Michiel aka Citrofreak (XM v6.24 '94)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
staat mooier in een rode auto, dat klopt eigenlijk wel.Buks wrote:Hey michiel waarom zitten er bij jou eigenlijk oranje knipperlichten op? Op een type 2 hoort toch wit? (zaten er ook op toen ie van Evert was)
maar ik vind dat type 1 achterlicht niet kloppen eerlijk gezegd.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Eigenlijk is het de bedoeling om hem aan de buitenkant een type1 GT look te geven. Dus ik heb er idd type1 knippers op gezet. Ook weer originele oranje zijknippers (er zaten witte op) en daar vind ik de type1 achterlichten ook bij horen. Ook de vloermat is type1-GT en de achterklep moet nog een keer vervangen worden. De 23 eraf en vervangen door stickers met GT logo. (Tenminste als ik de auto wel hou)DuFF wrote:staat mooier in een rode auto, dat klopt eigenlijk wel.Buks wrote:Hey michiel waarom zitten er bij jou eigenlijk oranje knipperlichten op? Op een type 2 hoort toch wit? (zaten er ook op toen ie van Evert was)
maar ik vind dat type 1 achterlicht niet kloppen eerlijk gezegd.
Oww Evert, wel gezien dat jou sleepoogkapje nog steeds in de voorbumper zit?? Die laat ik er mooi in zitten. Nostalgie van de vorige eigenaar.
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Tja en nu is het voor de komende tijd toch gebeurd met het AX rijden! Vorige week kreeg ik een telefoontje dat de Spot was verkocht. (Hij stond al een poosje bij mijn oom zn APKgarage te koop) En sinds vandaag is de Furio ook weg. Laatstgenoemde gaat gelukkig niet ver weg! Mn vriendin en haar broer (mn "zwager"?!?!) hebben hem samen gekocht voor een vriendenprijsje. Waarschijnlijk rijdt mn vriendin er het meest in straks dus hij staat veel bij mij op de oprit. Heerlijk genieten van de verbouwingen die ik er aan gedaan heb. En stiekem eens de sleutels van de tafels jatten om nog een rondje te rijden.
Dus Michiel, totaal autoloos???? Neen beste mensen. Ik maak een
uitstap(je) naar onze Italiaanse collega-autobouwers. Komende zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een Fiat Croma 2.0 ie Business uit 1992. Keerul, wat moet je met zo'n groot oud Italiaans roestend hok?? Om eerst even iets recht te zetten: roesten doen ze amper! Compleet gegalvaniseerd Italiaans raspaardje is het. En hij kwam gewoon op mijn pad. Onlangs is een verre achteroom (ofzo) van me overleden. Mannetje van tegen de 80. Hij heeft deze auto altijd door de dealer laten onderhouden. Complete historie is bekend. Prachtige wagen om te zien (weet alleen niet hoe lang hij blijft, want ik ben toch Citroën- minded). Heeft netjes in de carport gestaan, en is rustig bereden. Nadeel is wel dat hij gewoon compleet ingereden moet worden. Weer een andere oom van me heeft er in gereden en zei dat hij gewoon stukken beter reed als zijn PT-cruiser. Mijn proefrit komt komende zaterdag, maar dat gaat vast bevallen. Zo word Michiel dus eigenaar van een bejaard maar zo goed als nieuw, rijdend pakje braadboter voor maar € 500,-. Maar daarmee kom ik ook nog wel eens een meeting bezoeken. (Anders gewoon de Furio van mn vriendin mee heh?!?) Nog ff een voorproefje:
Nog even een toevoeging bij de foto's: hij is niet overgespoten, hij is alleen asiociaal stoffig!!!
Dus Michiel, totaal autoloos???? Neen beste mensen. Ik maak een
uitstap(je) naar onze Italiaanse collega-autobouwers. Komende zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een Fiat Croma 2.0 ie Business uit 1992. Keerul, wat moet je met zo'n groot oud Italiaans roestend hok?? Om eerst even iets recht te zetten: roesten doen ze amper! Compleet gegalvaniseerd Italiaans raspaardje is het. En hij kwam gewoon op mijn pad. Onlangs is een verre achteroom (ofzo) van me overleden. Mannetje van tegen de 80. Hij heeft deze auto altijd door de dealer laten onderhouden. Complete historie is bekend. Prachtige wagen om te zien (weet alleen niet hoe lang hij blijft, want ik ben toch Citroën- minded). Heeft netjes in de carport gestaan, en is rustig bereden. Nadeel is wel dat hij gewoon compleet ingereden moet worden. Weer een andere oom van me heeft er in gereden en zei dat hij gewoon stukken beter reed als zijn PT-cruiser. Mijn proefrit komt komende zaterdag, maar dat gaat vast bevallen. Zo word Michiel dus eigenaar van een bejaard maar zo goed als nieuw, rijdend pakje braadboter voor maar € 500,-. Maar daarmee kom ik ook nog wel eens een meeting bezoeken. (Anders gewoon de Furio van mn vriendin mee heh?!?) Nog ff een voorproefje:
Nog even een toevoeging bij de foto's: hij is niet overgespoten, hij is alleen asiociaal stoffig!!!
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Jammer dat de AX-jes 'weg' zijn. Maar ja, een beetje groter is soms toch ook wel lekker!
edit:
aansluitend op onderstaande post van kevin; de croma waar ik in heb gezeten was wel heel basic, maar ook ontzettend ruim. Daar passen wel een paar collega's in de achterbak
(we hebben een relatief kleine collega al eens inde achterbak van een auto gestopt )
edit:
aansluitend op onderstaande post van kevin; de croma waar ik in heb gezeten was wel heel basic, maar ook ontzettend ruim. Daar passen wel een paar collega's in de achterbak
(we hebben een relatief kleine collega al eens inde achterbak van een auto gestopt )
Last edited by Tijmen on FriMay09, 2008 10:31:56 AM, edited 1 time in total.
AX GTI '91
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Leuke bak Michiel! AXje blijft gelukkig dicht in de buurt
Croma's zijn wel apart, heb weleens in een TDiD gereden... In tegenstelling tot wat veel mensen denken over de Golf TDI is de Croma TDiD de eerste productie-auto met een direct ingespoten turbodiesel (met intercooler): Geïntroduceerd in 1989. Grappig genoeg leverde ook die Croma ongeveer 90 pk en 200 Nm (in de tweede editie, de eerste had 186 Nm) , net als de eerste Golfjes TDI deden. Ze sleuren er ook stevig aan en zijn héél zuinig, alleen is zo'n Croma nog luidruchtiger dan een vroege TDI
Meer info: Carbase
Croma's zijn wel apart, heb weleens in een TDiD gereden... In tegenstelling tot wat veel mensen denken over de Golf TDI is de Croma TDiD de eerste productie-auto met een direct ingespoten turbodiesel (met intercooler): Geïntroduceerd in 1989. Grappig genoeg leverde ook die Croma ongeveer 90 pk en 200 Nm (in de tweede editie, de eerste had 186 Nm) , net als de eerste Golfjes TDI deden. Ze sleuren er ook stevig aan en zijn héél zuinig, alleen is zo'n Croma nog luidruchtiger dan een vroege TDI
Meer info: Carbase
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact: