Mark wrote:Heb bij biesheuvel ook wel eens voor een nokkenas geinformeerd. Onder de 400 euro zal het je denk niet lukken.
Voor een nokkenas kit waarschijnlijk niet. Voor alleen de nokkenas makkelijk.
Had van beekautoracing na een half uur al een reactie 278 euro voor een Catcams asje, vond het alleen een nokkenas voor mietjes Van biesheuvel kreeg ik als reactie dat ik maar even moest bellen moest vragen naar zijn collega. DPT nog niks van gehoord maar die zat in een nieuw pand dus zal het heel erg druk hebben of nog geen internet.
P.s mark, gechipte zx motor. Waar is tie gechipt?
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Mark wrote:Heb bij biesheuvel ook wel eens voor een nokkenas geinformeerd. Onder de 400 euro zal het je denk niet lukken.
Voor een nokkenas kit waarschijnlijk niet. Voor alleen de nokkenas makkelijk.
Had van beekautoracing na een half uur al een reactie 278 euro voor een Catcams asje, vond het alleen een nokkenas voor mietjes Van biesheuvel kreeg ik als reactie dat ik maar even moest bellen moest vragen naar zijn collega. DPT nog niks van gehoord maar die zat in een nieuw pand dus zal het heel erg druk hebben of nog geen internet.
P.s mark, gechipte zx motor. Waar is tie gechipt?
catcams is een goed merk voor straattuning
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Die as van Catcams die ze adviceerde was 262 graden standaard 1.6 Rallye as is al 265. De lift enzo zal wel minder zijn maar toch.
Net bij biesheuvel geweest, aan de beademing gelegen achter de balie Kentcam sport injectie nokkenas 276 graden = erg leuke as maar de prijs. 322 POND! voor de nokkenas, en voor de nokkenaskit 422 pond Zijn heel wat euries en dat is het me niet waard.
Maar eens verder kijken dan.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
TTF wrote:ik heb hier thuis nog een 284 graden liggen, denk alleen dat die voor normaal gebruik wel erg pittig is
Haha ja die zal wel too much zijn. Wil nog wel mijn injectie behouden Ligt ook een beetje aan de rest van de gegevens maar over het algemeen word dat em niet
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
284 en de lift?
maar dat is wel te doen hoor..
ik zou bij van Kronenburg in geldrop informeren, daar kunnen ze je aan alle soorten en maten nokkenas helpen, ook die bij catcams bijv niet te leveren zijn.
want ik heb een 302 graden(de lift ben ik even vergeten, maar ook behoorlijk) maar die was te, kwam ik niet mee uit op t circuit..
hebben hun m laten verslijpen.
Weet iemand hoeveel graden de ax gti nokkenas standaard is, en die van een 106 rallye 1.3? Volgens mij is de cillindderkop van een 1.3 rallye hetzelfde als die van een gti, maar zit er een wat wildere nokkenas in.
Kan iemand me daar meer over vertellen? Of hoe kan ik erachter komen hoeveel graden die zijn?
Emanboy wrote:Weet iemand hoeveel graden de AX gti nokkenas standaard is, en die van een 106 rallye 1.3? Volgens mij is de cillindderkop van een 1.3 rallye hetzelfde als die van een gti, maar zit er een wat wildere nokkenas in.
Kan iemand me daar meer over vertellen? Of hoe kan ik erachter komen hoeveel graden die zijn?
Zijn niet het zelfde, de nokkenas van een GTI heeft een kleinere lagerdiameter dan de 106 Rallye
Cilinderkop zou wel moeten passen...grotere kleppen en grotere inlaatpoorten.
Dacht ik.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Ik heb destijds via ebay een kopie gechipte chip gekocht. Echt op maat chippen zal wel beter zijn. Maar nu ben je voor een paar tientjes klaar. En je merkte toch al verschil.
En van die nokkenas verbazen de biesheuvel prijzen me niks. Als je er een andere nokkenas in zet. Moet je dan ook de tuimelaaras vervangen? Bij mij vertoond me nokkenas slijtage sporen. Zal ook op termijn vervangen moeten worden. Tis me wel opgevallen dat de nieuwere TU motoren een andere tuimelaaras hebben waardoor je nokkenas niet zo snel meer slijt.
Mark wrote:Ik heb destijds via ebay een kopie gechipte chip gekocht. Echt op maat chippen zal wel beter zijn. Maar nu ben je voor een paar tientjes klaar. En je merkte toch al verschil.
En van die nokkenas verbazen de biesheuvel prijzen me niks. Als je er een andere nokkenas in zet. Moet je dan ook de tuimelaaras vervangen? Bij mij vertoond me nokkenas slijtage sporen. Zal ook op termijn vervangen moeten worden. Tis me wel opgevallen dat de nieuwere TU motoren een andere tuimelaaras hebben waardoor je nokkenas niet zo snel meer slijt.
Ok, je hebt zo'n soort van "super chip".
Wat jij bedoelt je hebt Roller en Non-Roller. En in sommige gevallen voldoen de O.E.M (standaard) nokkenvolgers, klepveren etc niet en zal je dat aan moeten passen. Nokvolgers zet je op je standaard tuimelaar as hoor
Ligt er natuurlijk helemaal aan hoe extreem je gaat etc etc.
Ik ben er een soort van uit ik ga voor Catcams Importeur daarvan is Beek autoracing zit in Den Haag dus nog lekker dichtbij ook. Ga ook zometeen eventjes langs
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10