Scherpere nokkenas
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Scherpere nokkenas
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een leukere nokkenas en nokkenvolgers etc
Voor een 1.6 8v blok afkomstig uit een peugeot rallye.
Motorcode NFY, TU5J2
Wat is nou een leuke nokkenas? Rij af en toe eens een circuitdag en ga ermee naar school en naar mijn werk.
Waar zou ik kunnen informeren? Weet iemand een goede site met prijzen erbij?
P.s de rest van de motor is al het één en ander aangedaan en ik weet dat een remap noodzakelijk is.
Alvast bedankt!
Voor een 1.6 8v blok afkomstig uit een peugeot rallye.
Motorcode NFY, TU5J2
Wat is nou een leuke nokkenas? Rij af en toe eens een circuitdag en ga ermee naar school en naar mijn werk.
Waar zou ik kunnen informeren? Weet iemand een goede site met prijzen erbij?
P.s de rest van de motor is al het één en ander aangedaan en ik weet dat een remap noodzakelijk is.
Alvast bedankt!
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
ik weet wel waar je eea kan krijgen maar daar moet je wel ff een mailtje sturen ofzo.
www.biesheuvel.nl
www.desnelleleeuw.nl (deze schijnt prijzig te zijn, ik weet ook niet zeker of ze iets hebben)
www.biesheuvel.nl
www.desnelleleeuw.nl (deze schijnt prijzig te zijn, ik weet ook niet zeker of ze iets hebben)
Heb bij biesheuvel ook wel eens voor een nokkenas geinformeerd. Onder de 400 euro zal het je denk niet lukken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Voor een nokkenas kit waarschijnlijk niet. Voor alleen de nokkenas makkelijk.Mark wrote:Heb bij biesheuvel ook wel eens voor een nokkenas geinformeerd. Onder de 400 euro zal het je denk niet lukken.
Had van beekautoracing na een half uur al een reactie 278 euro voor een Catcams asje, vond het alleen een nokkenas voor mietjes Van biesheuvel kreeg ik als reactie dat ik maar even moest bellen moest vragen naar zijn collega. DPT nog niks van gehoord maar die zat in een nieuw pand dus zal het heel erg druk hebben of nog geen internet.
P.s mark, gechipte zx motor. Waar is tie gechipt?
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
catcams is een goed merk voor straattuningRooney wrote:Voor een nokkenas kit waarschijnlijk niet. Voor alleen de nokkenas makkelijk.Mark wrote:Heb bij biesheuvel ook wel eens voor een nokkenas geinformeerd. Onder de 400 euro zal het je denk niet lukken.
Had van beekautoracing na een half uur al een reactie 278 euro voor een Catcams asje, vond het alleen een nokkenas voor mietjes Van biesheuvel kreeg ik als reactie dat ik maar even moest bellen moest vragen naar zijn collega. DPT nog niks van gehoord maar die zat in een nieuw pand dus zal het heel erg druk hebben of nog geen internet.
P.s mark, gechipte zx motor. Waar is tie gechipt?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Klopt heb al contact gehad met de ringsleutel
Die as van Catcams die ze adviceerde was 262 graden standaard 1.6 Rallye as is al 265. De lift enzo zal wel minder zijn maar toch.
Net bij biesheuvel geweest, aan de beademing gelegen achter de balie Kentcam sport injectie nokkenas 276 graden = erg leuke as maar de prijs. 322 POND! voor de nokkenas, en voor de nokkenaskit 422 pond Zijn heel wat euries en dat is het me niet waard.
Maar eens verder kijken dan.
Die as van Catcams die ze adviceerde was 262 graden standaard 1.6 Rallye as is al 265. De lift enzo zal wel minder zijn maar toch.
Net bij biesheuvel geweest, aan de beademing gelegen achter de balie Kentcam sport injectie nokkenas 276 graden = erg leuke as maar de prijs. 322 POND! voor de nokkenas, en voor de nokkenaskit 422 pond Zijn heel wat euries en dat is het me niet waard.
Maar eens verder kijken dan.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Haha ja die zal wel too much zijn. Wil nog wel mijn injectie behouden Ligt ook een beetje aan de rest van de gegevens maar over het algemeen word dat em nietTTF wrote:ik heb hier thuis nog een 284 graden liggen, denk alleen dat die voor normaal gebruik wel erg pittig is
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
284 en de lift?
maar dat is wel te doen hoor..
ik zou bij van Kronenburg in geldrop informeren, daar kunnen ze je aan alle soorten en maten nokkenas helpen, ook die bij catcams bijv niet te leveren zijn.
want ik heb een 302 graden(de lift ben ik even vergeten, maar ook behoorlijk) maar die was te, kwam ik niet mee uit op t circuit..
hebben hun m laten verslijpen.
groeten Jeffrey
maar dat is wel te doen hoor..
ik zou bij van Kronenburg in geldrop informeren, daar kunnen ze je aan alle soorten en maten nokkenas helpen, ook die bij catcams bijv niet te leveren zijn.
want ik heb een 302 graden(de lift ben ik even vergeten, maar ook behoorlijk) maar die was te, kwam ik niet mee uit op t circuit..
hebben hun m laten verslijpen.
groeten Jeffrey
Weet iemand hoeveel graden de ax gti nokkenas standaard is, en die van een 106 rallye 1.3? Volgens mij is de cillindderkop van een 1.3 rallye hetzelfde als die van een gti, maar zit er een wat wildere nokkenas in.
Kan iemand me daar meer over vertellen? Of hoe kan ik erachter komen hoeveel graden die zijn?
Kan iemand me daar meer over vertellen? Of hoe kan ik erachter komen hoeveel graden die zijn?
GTI aka MIR
Zijn niet het zelfde, de nokkenas van een GTI heeft een kleinere lagerdiameter dan de 106 RallyeEmanboy wrote:Weet iemand hoeveel graden de AX gti nokkenas standaard is, en die van een 106 rallye 1.3? Volgens mij is de cillindderkop van een 1.3 rallye hetzelfde als die van een gti, maar zit er een wat wildere nokkenas in.
Kan iemand me daar meer over vertellen? Of hoe kan ik erachter komen hoeveel graden die zijn?
Cilinderkop zou wel moeten passen...grotere kleppen en grotere inlaatpoorten.
Dacht ik.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Ik heb destijds via ebay een kopie gechipte chip gekocht. Echt op maat chippen zal wel beter zijn. Maar nu ben je voor een paar tientjes klaar. En je merkte toch al verschil.
En van die nokkenas verbazen de biesheuvel prijzen me niks. Als je er een andere nokkenas in zet. Moet je dan ook de tuimelaaras vervangen? Bij mij vertoond me nokkenas slijtage sporen. Zal ook op termijn vervangen moeten worden. Tis me wel opgevallen dat de nieuwere TU motoren een andere tuimelaaras hebben waardoor je nokkenas niet zo snel meer slijt.
En van die nokkenas verbazen de biesheuvel prijzen me niks. Als je er een andere nokkenas in zet. Moet je dan ook de tuimelaaras vervangen? Bij mij vertoond me nokkenas slijtage sporen. Zal ook op termijn vervangen moeten worden. Tis me wel opgevallen dat de nieuwere TU motoren een andere tuimelaaras hebben waardoor je nokkenas niet zo snel meer slijt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ok, je hebt zo'n soort van "super chip".Mark wrote:Ik heb destijds via ebay een kopie gechipte chip gekocht. Echt op maat chippen zal wel beter zijn. Maar nu ben je voor een paar tientjes klaar. En je merkte toch al verschil.
En van die nokkenas verbazen de biesheuvel prijzen me niks. Als je er een andere nokkenas in zet. Moet je dan ook de tuimelaaras vervangen? Bij mij vertoond me nokkenas slijtage sporen. Zal ook op termijn vervangen moeten worden. Tis me wel opgevallen dat de nieuwere TU motoren een andere tuimelaaras hebben waardoor je nokkenas niet zo snel meer slijt.
Wat jij bedoelt je hebt Roller en Non-Roller. En in sommige gevallen voldoen de O.E.M (standaard) nokkenvolgers, klepveren etc niet en zal je dat aan moeten passen. Nokvolgers zet je op je standaard tuimelaar as hoor
Ligt er natuurlijk helemaal aan hoe extreem je gaat etc etc.
Ik ben er een soort van uit ik ga voor Catcams Importeur daarvan is Beek autoracing zit in Den Haag dus nog lekker dichtbij ook. Ga ook zometeen eventjes langs
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
CatCams werkt prima. Meestal werkt direct bellen naar hun ook best prima, verkopen niet aan particulieren maar willen op zich wel informeren.
Vergooi je geld trouwens niet aan een verstelbaar nokkenastandwiel, het scheelt niet heel veel en het is duur.
Verder: Lift is zeer zeker ook een belangrijk gegeven bij duratie... Maar daarom, ga terug naar regel 1, zij weten er nl. het meeste van
Vergooi je geld trouwens niet aan een verstelbaar nokkenastandwiel, het scheelt niet heel veel en het is duur.
Verder: Lift is zeer zeker ook een belangrijk gegeven bij duratie... Maar daarom, ga terug naar regel 1, zij weten er nl. het meeste van