Tja,
Al een paar jaar meer AX levenservaring en al die progjes een paar honderd km gereden heeft zo z'n voordelen.
P.
cup ecu???
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
Ja nou ik was even druk vandaag, maar hier dan het resultaat van de groep N software..
ik kan er heel kort over zijn..
mijn GTi bokt helemaal niet meer.. dat was zelfs met de orriginele software niet haalbaar..
Hij is een stuk zuiniger geworden.. ik heb stevig door gereden en hij heeft 1 op 12 verbruikt. Dat was eerst ongeveer 1 op 9 bij die rijstijl..
Hij trekt van 1500 tot 8000 toeren gelijkmatig en erg makkelijk door.. (voor mijn gevoel een stuk sneller dan voorheen)
De kick van de herrie, en de snelheidsbeleving van deze software is gigantisch VET....
dit is een aanrader voor iedereen die een beroerd lopende ax heeft.. het is hele goeie software, snel en uitgebalanceerd..
hier http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... sc&start=0 staat het probleem beschreven wat ik had.. en nu is het dus allemaal opgelost..
Marco bedankt
natuurlijk heb ik ook de echte rauwe cup software op een chippie van Marco gekocht.. gewoon voor af en toe op het circuit
ik kan er heel kort over zijn..
mijn GTi bokt helemaal niet meer.. dat was zelfs met de orriginele software niet haalbaar..
Hij is een stuk zuiniger geworden.. ik heb stevig door gereden en hij heeft 1 op 12 verbruikt. Dat was eerst ongeveer 1 op 9 bij die rijstijl..
Hij trekt van 1500 tot 8000 toeren gelijkmatig en erg makkelijk door.. (voor mijn gevoel een stuk sneller dan voorheen)
De kick van de herrie, en de snelheidsbeleving van deze software is gigantisch VET....
dit is een aanrader voor iedereen die een beroerd lopende ax heeft.. het is hele goeie software, snel en uitgebalanceerd..
hier http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... sc&start=0 staat het probleem beschreven wat ik had.. en nu is het dus allemaal opgelost..
Marco bedankt
natuurlijk heb ik ook de echte rauwe cup software op een chippie van Marco gekocht.. gewoon voor af en toe op het circuit
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
We hebben eerst een proefrondje gereden met de CUP software.
Stationair lopen: gruwelijk drama.
Onder de 3000rpm: drama.
Boven de 3000rpm: blazen!
Zoals Peter dus al aangaf over de CUP software: daar kan ik nu uit ervaring mee instemmen. CUP software is duidelijk bedoeld voor constant volgas.
Daarna een proefrondje gedaan met de groep N software.
Stationair prachtig rustig met zeer licht schommelen (duidelijk minder zelfs dan met originele GTI software!)
Onder de 3000rpm: trekt goed en neemt mooi vloeiend in toerental toe.
Er valt duidelijk ook normaal mee te rijden.
Boven de 3000rpm: BLAZEN MET DIE HANDEL!!
Serieus gaspedaal op de bodem en dat ding blééf maar gaan!
Als een bezetene naar de 8000rpm!
Schakelen ging ook heel mooi soepel. Nix geen backfires enzo.
Heb zelf ook een stukje gereden (mijn eerste ervaring met GTI en meteen mijn eerste ervaring in hard rijden... )
Ik was absoluut onder de indruk!
CUP sofware is dus echt alleen maar leuk voor op 't circuit.
Voor gewoon straatrijden is het gewoon bagger.
Zou kunnen dat groep N toch nog iets minder agressief / fel is dan CUP, maar 't is perfecte software als je je AX voor dagelijks gebruik hebt, maar ook van spelen houd.
Afijn, dit is een weergave van mijn ervaringen met deze software versies tot nu toe. Deze ervaring bestaat echter uit een tijdvak van hooguit 3 kwartier. PeterM kan er ongetwijfeld veel meer en veel gedetailleerder over vertellen.
Stationair lopen: gruwelijk drama.
Onder de 3000rpm: drama.
Boven de 3000rpm: blazen!
Zoals Peter dus al aangaf over de CUP software: daar kan ik nu uit ervaring mee instemmen. CUP software is duidelijk bedoeld voor constant volgas.
Daarna een proefrondje gedaan met de groep N software.
Stationair prachtig rustig met zeer licht schommelen (duidelijk minder zelfs dan met originele GTI software!)
Onder de 3000rpm: trekt goed en neemt mooi vloeiend in toerental toe.
Er valt duidelijk ook normaal mee te rijden.
Boven de 3000rpm: BLAZEN MET DIE HANDEL!!
Serieus gaspedaal op de bodem en dat ding blééf maar gaan!
Als een bezetene naar de 8000rpm!
Schakelen ging ook heel mooi soepel. Nix geen backfires enzo.
Heb zelf ook een stukje gereden (mijn eerste ervaring met GTI en meteen mijn eerste ervaring in hard rijden... )
Ik was absoluut onder de indruk!
CUP sofware is dus echt alleen maar leuk voor op 't circuit.
Voor gewoon straatrijden is het gewoon bagger.
Zou kunnen dat groep N toch nog iets minder agressief / fel is dan CUP, maar 't is perfecte software als je je AX voor dagelijks gebruik hebt, maar ook van spelen houd.
Afijn, dit is een weergave van mijn ervaringen met deze software versies tot nu toe. Deze ervaring bestaat echter uit een tijdvak van hooguit 3 kwartier. PeterM kan er ongetwijfeld veel meer en veel gedetailleerder over vertellen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Nou, 't eerste stuk reed Rudy zelf en die had nergens last van (en ik ga er vanuit dat 'ie wel wat ervaring heeft met stevig doorrijden), maar ik met mijn NUL ervaring had ook nergens last van.
De CUP-chip had met stationair in 't begin zelfs al last van backfires.
Momenteel ben ik ff door m'n chippies heen.
Zal er komende week wel ff een paar inslaan.
De CUP-chip had met stationair in 't begin zelfs al last van backfires.
Momenteel ben ik ff door m'n chippies heen.
Zal er komende week wel ff een paar inslaan.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Tja : D
Veel plezier ermee
Juist die gr N programmering heb ik zelf veel tijd in zitten om met her en der een bitje heen en weer zo optimaal mogelijk uit te komen. Werkt overigens met ietsje meer benzinedruk ook prima op een 1.6 onderblok.
P
Veel plezier ermee
Juist die gr N programmering heb ik zelf veel tijd in zitten om met her en der een bitje heen en weer zo optimaal mogelijk uit te komen. Werkt overigens met ietsje meer benzinedruk ook prima op een 1.6 onderblok.
P
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
dat geloof ik graag, je voelt gewoon over het hele toerenbereik een toename van het koppel... erg fijn die softwarePeterM wrote:Tja : D
Veel plezier ermee
Juist die gr N programmering heb ik zelf veel tijd in zitten om met her en der een bitje heen en weer zo optimaal mogelijk uit te komen. Werkt overigens met ietsje meer benzinedruk ook prima op een 1.6 onderblok.
P
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi