stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard
vandaag
Ik heb vandaag nog een openlucht systeem aangelegd.
Kijk in mijn wie is wie voor hoe ik het heb opgelost is echt simpel.
sloop alle oude dingen weg.
koop een filter.
koop een aluminium flexibelle buis van 80 mm.
Bevestig die op de plaats waar oude luchtfilterhuis zat.
En de filter aan de andere kant.
En fixeer dan de filter aan een beugeltje dat er zit.
appeltje eitje.
groet arjan
Kijk in mijn wie is wie voor hoe ik het heb opgelost is echt simpel.
sloop alle oude dingen weg.
koop een filter.
koop een aluminium flexibelle buis van 80 mm.
Bevestig die op de plaats waar oude luchtfilterhuis zat.
En de filter aan de andere kant.
En fixeer dan de filter aan een beugeltje dat er zit.
appeltje eitje.
groet arjan
zo'n slang is leuk, maar ook weer erg gevoelig en het beweegt alle kanten op (ok, je hebt je luchtfilter vastgezet, maar toch).
dit is in principe een simpele manier, en alle benodigdheden en maten staan beschreven in de How-To:
Klik hier.
dit is in principe een simpele manier, en alle benodigdheden en maten staan beschreven in de How-To:
Klik hier.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard
gevoeligheid.
Daarrom had ik een dubbele slang genomen dit is duurde maar moet je eerst door rammen met een schroevendraaier om het daarna met ene kniptang verder te knippen. dus de duurzaamheid zit wle goed bij mij.
Met een open luchtfilter behaal je (in theorie) een vermogenswinst van 0,2 pk ofzo en en bij het accelereren komt er een hele mooie diepe vrrrrroooooaaaaaammmmm van onder de motorkap vandaan
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
okey, bedankt, was ondertussen toch maar alvast aan het lezen gegaan en het lijkt me wel wat om te doen bij mijn AX (1.1TE)
Nou wil het geval dat ik niet bepaald technisch ben aangelegd en dat ik dr dus niet veel verstand van heb hoe je dat allemaal moet doen.
Zelfs met een HOW-TO vertrouw ik er niet op dat het me echt gaat lukken... Dus, nou heb ik mss een rare vraag maar:
Is er iemand die dit voor mij zou kunnen en willen doen, zo'n openluchtfilter monteren?? Tegen betaling uiteraard
Op die manier kan ik er zelf ook nog wat van leren zonder dat ik m'n auto verkloot...
Nou wil het geval dat ik niet bepaald technisch ben aangelegd en dat ik dr dus niet veel verstand van heb hoe je dat allemaal moet doen.
Zelfs met een HOW-TO vertrouw ik er niet op dat het me echt gaat lukken... Dus, nou heb ik mss een rare vraag maar:
Is er iemand die dit voor mij zou kunnen en willen doen, zo'n openluchtfilter monteren?? Tegen betaling uiteraard
Op die manier kan ik er zelf ook nog wat van leren zonder dat ik m'n auto verkloot...
aan je luchtfilter kan je niet echt veel verkloten
je schroeft de slangenklem los, haalt de paddenstoel (plastic behuizing) los, schroeft de slangklem van oude dichte filter los
Pakt je openlucht filter, stopt hem op de plaats van de oude, schroeft de slangenklem aan, zet paddenstoel weer op zn plek, schroef die slangen klem weer vast, taadaaa!
je schroeft de slangenklem los, haalt de paddenstoel (plastic behuizing) los, schroeft de slangklem van oude dichte filter los
Pakt je openlucht filter, stopt hem op de plaats van de oude, schroeft de slangenklem aan, zet paddenstoel weer op zn plek, schroef die slangen klem weer vast, taadaaa!
hoi, ik wil dit ook gaan doen, totaal leek op monteurgebied, dus ik ben al vrij vlug de weg kwijt.
Er wordt gesproken over onderdelen alsof ik moet weten wat dat is
Ik haal uit de howto:
Welke ring? Er staat een foto bij, maar dat is al de aangepaste versie. Wat haal ik precies los??
Verder.. je hebt bovenin zo'n pannenkoek en daaronder zit een groot rond ding. Als ik zo de foto's zie moet dat hele grote ronde ding helemaal verwijderd worden? Ik kan niet zo goed zien wat er verder allemaal op aangesloten is op 't moment, maar ik zou het toch graag zeker willen weten voordat ik 'm weghaal
Ohja, dit staat misschien allemaal wel in 1 vd 21 pagina's, en ik heb ze doorgelezen maar niks over gevonden ... :-S
Er wordt gesproken over onderdelen alsof ik moet weten wat dat is
Ik haal uit de howto:
Code: Select all
deze ring zaag je eraf en stop je in de luchtfilterkap.(dit zorgt voor meer tegendruk wanneer je straks het buizensysteem vastdraaid op het luchtfilterhuis.
Verder.. je hebt bovenin zo'n pannenkoek en daaronder zit een groot rond ding. Als ik zo de foto's zie moet dat hele grote ronde ding helemaal verwijderd worden? Ik kan niet zo goed zien wat er verder allemaal op aangesloten is op 't moment, maar ik zou het toch graag zeker willen weten voordat ik 'm weghaal
Ohja, dit staat misschien allemaal wel in 1 vd 21 pagina's, en ik heb ze doorgelezen maar niks over gevonden ... :-S
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 6
- Joined: ThuMar13, 2008 7:16:40 PM
Ey allemaal,
Ik heb van de week een nieuwe luchtfilter van green geplaatst
Direct op het het huis. (die pannekoek)
Het klinkt allemaal heel mooi enz, maar alleen wel bij hoge toeren.
Dus als ik rustig door de stad rij hoor ik hem bijna niet.
Opzich niet erg, maar ik rij veel op de snelweg en dan is dat extra geluid behoorlijk lastig. Helemaal omdat ik maar 4 versnellingen heb en dus op hoog in de toeren zit bij de 120.
Kan ik het ook zo aanpassen dat hij bij minder toeren veel herrie maakt en bij hoge wat minder?
Mocht dat niet willen, jammer, maar ondanks dat een leuke aankoop voor de auto
Ik heb van de week een nieuwe luchtfilter van green geplaatst
Direct op het het huis. (die pannekoek)
Het klinkt allemaal heel mooi enz, maar alleen wel bij hoge toeren.
Dus als ik rustig door de stad rij hoor ik hem bijna niet.
Opzich niet erg, maar ik rij veel op de snelweg en dan is dat extra geluid behoorlijk lastig. Helemaal omdat ik maar 4 versnellingen heb en dus op hoog in de toeren zit bij de 120.
Kan ik het ook zo aanpassen dat hij bij minder toeren veel herrie maakt en bij hoge wat minder?
Mocht dat niet willen, jammer, maar ondanks dat een leuke aankoop voor de auto
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
als je het filter dmv een buis naar voren brengt (dus dicht bij de koplamp of zo) dan hoor je hem veel minder luid dan als ie vlak tegen je schutbord zit.. tevens kan je motor ook nog koelere lucht aanzuigen, waardoor je brandstofverbruik zal dalen en je vermogen iets zal toenemen (in theorie bij dezelfde rijstijl)..
zit wel iets anders dan bij een monopoint, maar het idee is hetzelfde..
zit wel iets anders dan bij een monopoint, maar het idee is hetzelfde..
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
yep, mijn koelwaterslang was porreus.. een nieuwe besteld, maar verkeerd geleverd, toen weer een nieuwe besteld, en de foute mocht ik kostenloos houdenjeffrey van dal wrote:citrofenwick wrote:Naar waar stuur jij je cartergassen heen?
De 'grond'?
haha waarom niet
die nu loopt heel mooi met een bochtje naar de onderkant van de auto.. de dampen wil ik niet in me inlaat hebben en zo groen rij ik toch niet met de gti.. hij heeft geen kat of niks, dus dat beetje kan er ook nog wel bij
voor de APK heb ik een mogeklijkheid om de ontluchting aan te sluiten op mijn open luchtfilter.. geen probleem
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Da's eigenlijk nog goed gezienGTi Ruudje wrote:yep, mijn koelwaterslang was porreus.. een nieuwe besteld, maar verkeerd geleverd, toen weer een nieuwe besteld, en de foute mocht ik kostenloos houdenjeffrey van dal wrote:citrofenwick wrote:Naar waar stuur jij je cartergassen heen?
De 'grond'?
haha waarom niet
die nu loopt heel mooi met een bochtje naar de onderkant van de auto.. de dampen wil ik niet in me inlaat hebben en zo groen rij ik toch niet met de gti.. hij heeft geen kat of niks, dus dat beetje kan er ook nog wel bij
voor de APK heb ik een mogeklijkheid om de ontluchting aan te sluiten op mijn open luchtfilter.. geen probleem
Ik had al zitten denken hoe ik dat ging oplossen als ik eens een openluchtfilter ging installeren
Deze maar weer eens openen:
Ik ben aan het kijken voor een ander systeempje in de 106.
Nou heb ik enkele kanshebbers:
Filtertje van Pipercross, goed betaalbaar.
Ander filtertje van Pipercross, wat is nou het verschil tussen deze en bovenstaande en wat is beter (geen bijdehandjes)?
Of iets anders, namelijk het volgende:
Dit is een Raceland filtertje met een slang voor richting een koude luchtstroom...
Iemand goede onderbouwde redenen waarom het een of het ander te kiezen?
Buizensysteempje naar voren heb ik al.
Ik ben aan het kijken voor een ander systeempje in de 106.
Nou heb ik enkele kanshebbers:
Filtertje van Pipercross, goed betaalbaar.
Ander filtertje van Pipercross, wat is nou het verschil tussen deze en bovenstaande en wat is beter (geen bijdehandjes)?
Of iets anders, namelijk het volgende:
Dit is een Raceland filtertje met een slang voor richting een koude luchtstroom...
Iemand goede onderbouwde redenen waarom het een of het ander te kiezen?
Buizensysteempje naar voren heb ik al.
http://img16.imageshack.us/my.php?image=openlucht.jpg
Dit is de mijne geen buizen systeem oid.
Gewoon een filtertje van 19 euro op het originele luchtfilter huis.
Leuk geluidje bij het optrekken en bij de 100/120 hoor je het filter amper.
En hij lijkt me ook een klein beetje feller te zijn bij de gas
Dit is de mijne geen buizen systeem oid.
Gewoon een filtertje van 19 euro op het originele luchtfilter huis.
Leuk geluidje bij het optrekken en bij de 100/120 hoor je het filter amper.
En hij lijkt me ook een klein beetje feller te zijn bij de gas