Wat voor rare dingen heb jij meegemaakt op de weg?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Wat voor rare dingen heb jij meegemaakt op de weg?

Post by grietje »

Er gebeuren toch zat rare dingen, ik ben toch wel benieuwd naar de verhalen ;) Er zitten volgens mij genoeg forumers veeeel op de weg!

Zo ken ik het verhaal van marc's vader die in de bergen een loslopend wiel als tegenligger tegenkwam, maar nooit een auto zag die een wiel miste.

Mijn vader die door een buitenlander moedwillig van de weg werd afgereden.

En ik ben laatst achtervolgd; Op het begin van de A13 bij delft.... Ik reed helemaal rechts en moest naar links voor een vrachtwagentje. Ik kijk over mijn schouder naar links om te kijken of ik kon; kijk ik recht in de ogen van de bijrijder van het autotje die naast me reed.... Een hele enge man, pool ofzo, scheve tanden, echt een creep.
Hij en zijn bestuurder begonnen vieze gebaren te maken en maakte zijn broek open en kwamen dichterbij.... en ze bleven naast me rijden....

Ik raakte in paniek en ben over de vluchtstrook plankgas langs het vrachtwagentje gegaan, en er vervolgens plankgas vandoor gegaan, maar het was druk dus echt ver kwam ik niet, en toen zag ik dat ze dus achter me aankwamen. Ze gingen heeeel dicht achter mn GTtje rijden, zo dicht dat ik geen motorkap meer zag, alleen maar ruit en die enge mannen. Die nog steeds nouja, je weet wel aan het doen waren...

Toen was er ineens een grote zwarte SUV rechts van me, die zich tussen mij en die enge mannen ' ramde' toen kwam er voor mij een gaatje, ik plank gas weg, en die SUV bleef vrij langzaam rijden, waardoor die mannen mij uit zicht verloren... Ik ben nog tot de A20 echt hard weggereden (gewoon de hele tijd plankgas, niet op mijn teller gekeken) En toen ik de A20 opdraaide (traject controle 80) durfde ik wel weer rustig rechts af te slaan....

Ik moet zeggen... prettig is anders :S

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

Dat is idd wel vervelend..

Mja denk dat et bij mij wel ophoudt met idiioten op de weg met rare manoevres.. Inhalen waar het niet kan / mag etc.. Niet echt schokkend ofzo..

Mja ben 1 x ingehaald door een jeep die 150 reed met een aanhanger (tandemasser) met boven de gele kenteken plaat een witte getaped :O Daar keek ik wel even vreemd naar..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

DLS wrote:Mja ben 1 x ingehaald door een jeep die 150 reed met een aanhanger (tandemasser)
Jeep >> Bedoel je een Nissan Patrol?
Misschien zaten we dan nl. op dezelfde weg.... of hij doet het vaker :lol:

Ben er nog heel even achteraan gereden nl. Inderdaad 144 km/h op de TomTom :)

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

zo reed er een half jaar geleden een golf 3 tdi achter me die in eens een klapband kreeg..

de auto draaide een kleine 90 graden en ging frontaal de vangrail in, toch maar even gestopt.. bestuurder had slechts een bloedneus :shock:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

TTF wrote:zo reed er een half jaar geleden een golf 3 tdi achter me die in eens een klapband kreeg..

de auto draaide een kleine 90 graden en ging frontaal de vangrail in, toch maar even gestopt.. bestuurder had slechts een bloedneus :shock:
Damn, dat lijkt me echt dood eng om te zien...

Wij zijn natuurlijk ook een keer gespint (180 graden) en de vangrail in gereden.... echt niet grappig

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

kevin.broke wrote:
DLS wrote:Mja ben 1 x ingehaald door een jeep die 150 reed met een aanhanger (tandemasser)
Jeep >> Bedoel je een Nissan Patrol?
Misschien zaten we dan nl. op dezelfde weg.... of hij doet het vaker :lol:

Ben er nog heel even achteraan gereden nl. Inderdaad 144 km/h op de TomTom :)
hm et was in friesland.. over de A6 richting joure. :)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

op de A1 reed er opeens een lange limousine naast ons, er stond een meisje rechtop in (het dak was open) en ervoor en erachter waren wagens met camera's.. en ze was lekker aan het dansen

bij thuiskomst toch eens gekeken wie er in de Idols-finale stonden, en dat bleek inderdaad dat meisje te zijn, waarschijnlijk een clip aan het opnemen... kweenie, ik kijk dat nooit, maar het was een twents meisje..

We hebben haar nog een flinke toeter met de luchthoorn gegeven :D (la cucaracha!)

===
nee doe mij maar liever een blond meisje dan een stel enge polen :S echt eng, grietje, ik snap die SUV heel goed, zou ik ook gedaan hebben als ik het zag...

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Image

Behalve de gebruikelijke wegpiraten ook genoeg leuke dingen tegengekomen. Verlengde fiat 500 met bijpassende aanhanger. Beatrix & Claus.

Edit: oh ja en een Deense eend met twee leuke meiden die heel lief terugzwaaiden :D
Kijk uit, een Cactussssss

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Ik reed pas de snelweg op zag ik iemand achteruit over de vluchtstrook naar de vorige afrit rijden... :shock:

Maar hier in Lelystad verbaas ik mij regelmatig over de onnozelheid van sommige bestuurd(st)ers. Maar ook voetgangers kunnen er wat van. Gaan ze over de weg lopen met hond/kinderwagen terwijl de stoep er naast ligt :roll: heb ik de neiging om over de stoep te gaan rijden.

Mijn broertje had pas iemand hier in de buurt die voor zijn motor sprong, vond dat ie te hard reed. Zelfde gast had dat ook al een keer eerder in het donker gedaan... :shock: Maar op de motor heb je sowieso veel te maken met jaloerse mensen.
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Gisteren in de file bij Gouda (A12) knalde er een xantia 10 meter voor me bovenop zijn voorganger (Hyundai SUV-geval). De xantia had een beste bochel in de motorkap.

Doet je toch even beseffen dat opletten en wat meer afstand niet zo'n gek idee is.......

De remmen van het Sportje waren btw nog prima :wink:
AX GTI '91

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

-Henry- wrote:Gisteren in de file bij Gouda (A12) knalde er een xantia 10 meter voor me bovenop zijn voorganger (Hyundai SUV-geval). De xantia had een beste bochel in de motorkap.

Doet je toch even beseffen dat opletten en wat meer afstand niet zo'n gek idee is.......

De remmen van het Sportje waren btw nog prima :wink:
dat herinnert mij er ook nog wel 1 :P

Toen mijn broer ging trouwen, reed ik met de AX mee in de trouwstoet, toen we er bijna waren, besloot een auto die voor de stoet reed, dat ie moest tanken (beetje laat). Dus die trapte VOL in de remmen en kwam tot de conclusie dat het vol was, en dat ie stil moest staan OP de dreef..

En ongeveer een seconde later stond ik stil met rook van de voorbanden en een vriendin met een hardslag 650 :O. Ow en bijna een Ford Ka zonder achterbak.. Dat ging echt NET goed
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

een verkeerd beladen vrachtwagen(mede door schade) waarvan de trailer half overhelde, en bij een kleine bocht naar rechts, er serieus 4 wielen van de grond kwamen :shock: .

zat er ook gewoon serieus op te wachten tot ie ging omvallen, en ik reed op een grote afstand erachter, maar dat was helaas niet het geval :(

Image

(en waarom helaas dat ie niet omviel? omdat ik het al knap stom vond dat die vrachtwagen verder reed met die schade :? )
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MrBBQ
AX Master
AX Master

Rij ik in Belguim

Post by MrBBQ »

Ga ik voor de eerste keer helemaal alleen naar Sud-France .
Zondagavond na mijn radio programma ga ik op weg (23.55)naar france,
na een paar uur rijden merk ik toch wel dat ik erg moe begin teworden, rij nog net in Belgium pak een parkeerplaatse mee voor een bakkie koffie.
Mijn ouders houden me geleerd als (gulden tijd) door belgium rij neem dan in iedergeval iet van belgie franken mee. Sta ik rustig aan een bakkie koffie, komt er man en vrouw de parkeerplaats op rijden (Hollanders) met pech met hun auto. Nou heeft de man geen belgies franken bij zich en de man van de koffietoko wil niet wisselen. De beste man wil graag de anwb bellen. Ik besluit hem 10 gulden aan Belgie`s franken tegeven... je zou maar met pech staan, na hem dit geven tehebben besluit ik weer verder tegaan. Na ongeveer 3,5 uur gereden tehebben ben ik weer moe het is nu ongeveer 05:45 uur en besluit wat tegaan slapen.... na ongeveer een kleine 2 uur wordt ik wakker neem een bakkie koffie en ga verder rijden.
Nu heb ik ongeveer 15;00 en het is nog 2 uurtjes rijden en moet even tanken en wie om ik tegen de man die ik in Belgium met pech tegen kwam. hij was net zoveer als ik. Ik vraag wat er nou precies aan de hand was met zijn auto, hij blijkt zaterdag nog een onderhouds buurt gehad tehbben en ze waren vergeten de karterplug niet goed vast tedraaien.
Dit resuteerde dat de olie er heel langzaam er uit liep met als gevolg een vast loper. Ik praat nog een beetje met de best man en vervolg mijn weg !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

ik heb al eea aan ongelukjes zien gebeuren.
minder leuk, dus ook niet iets om lang over uit te wijden.

Wel grappig om te vertellen:
's nachts reed er iemand voor ons met z'n mistlicht nog aan op de a12. Ik en nog een maatje (wij waren de pasagiers) aardig aangeschoten seinen vanuit de auto en de bob ging ervoor rijden en een paar keer mistlicht aan/uit.
Toen weer verder gereden. Kwam die gast bij de afrit achter ons aan en bij het stoplicht stapte hij uit en stond voor ons raampje.

"Wat moeten jullie nou gvd!!" (helemaal over de rooie)

Zegt het maatje van me dat achter het stuur zat heel droog: "Goedenavond, uw mistlicht staat nog aan, daarom seinde we"

Prachtig!!! Man wist niet wat ie moest zeggen en verontschuldigde zich snel.

Post Reply