1.4 carburateur op een 1.1?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

1.4 carburateur op een 1.1?

Post by citrofenwick »

Hallo

Ik las hier dat een 1.4 inlaatcollector + injectie + ECU prima gaat op een 1.1i.

Kan ik hetzelfde doen met mijn 1.1carb?
Andere inlaatcollector + carburateur dus.

Zal ik veel verschil merken, en zal mijn verbruik veel stijgen?
Ik hoor graag jullie ervaringen hieromtrent.

(en moest iemand nog deze onderdeeltjes liggen hebben...)
Fenwick

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

doen!

zeker als je ook de uitlaat van een GT hebt.. (liefst GTcarbu!)
de winst is best groot, het verbruik wordt niet meer als je m goed afstelt, maar je merkt het weldegelijk..

ik had destijds een ax1.0E met carbu, daar heb ik een 1.1carbu + GTuitlaat opgezet.. dat scheelde 15km/h in top :D
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

q01z wrote:doen!

zeker als je ook de uitlaat van een GT hebt.. (liefst GTcarbu!)
de winst is best groot, het verbruik wordt niet meer als je m goed afstelt, maar je merkt het weldegelijk..

ik had destijds een ax1.0E met carbu, daar heb ik een 1.1carbu + GTuitlaat opgezet.. dat scheelde 15km/h in top :D
En is er nog merkbare winst zonder andere uitlaat? :)
Mijn top hoeft niet omhoog, 175 is nu al een kamikaze snelheid voor dat ding :shock:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nah regel is;
als je de inlaat aanpast, meot je de uitlaat ook doen..
zonder die aan te passen boek je ook wel winst hoor ;)

maaruhm, jouw uitlaat, is dat 1 deel naar achter, dus een dunpijpje vanaf het spruitstuk helemaal naar de achterdemper?> of is het een spruitstuk+downpipe+tussenpijp en dan achterdemper?

als je zo'n dun pijpje hebt, dan moet je die zoiezo vervangen.. :roll:
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Mijn uitlaatpijp is helaas dun en in 1 stuk door tot de einddemper.

Ik heb nu 55pk, kan je een gokje wagen hoeveel ik er zou hebben met en zonder die GT-uitlaat in combinatie met een 1.4carb?

Ik heb zo'n vermoeden dat die hele uitlaatlijn toch wel wat kost? :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

euhmm 70pk moet je zeker wel halen uit een 1.1 hoor..
mits je natuurlijk beetje netjes kan afstellen ;)

maar 65 is zeker haalbaar..

volledige uitlaat hoefd ook niet de wereld te kosten 2e hands..
50 tot 75,- voor downpipe + middenpijp + dempertje moet toch wel lukken...
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ik zal er nog wat over opzoeken en dan start ik misschien een topic bij gezocht
bedankt :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

q01z wrote:nah regel is;
als je de inlaat aanpast, meot je de uitlaat ook doen..
zonder die aan te passen boek je ook wel winst hoor ;)

maaruhm, jouw uitlaat, is dat 1 deel naar achter, dus een dunpijpje vanaf het spruitstuk helemaal naar de achterdemper?> of is het een spruitstuk+downpipe+tussenpijp en dan achterdemper?

als je zo'n dun pijpje hebt, dan moet je die zoiezo vervangen.. :roll:
Ik heb hieromtrent toch nog wat duidelijkheid nodig, want ik heb vanavond mijn uitlaatlijn eens bestudeerd :)

uitlaatcollector => 55mm dikke buis tot vanonderen => koppelstuk + boogje onder stabistang => rechte dunnere pijp tot vanachter met daaraan een knalpot.

Ik heb dan die dikke buis ook gemeten van de gti, en die bleek even dik te zijn. (ook 55mm)

Is dit dan goed nieuws, of betekent dit niets?
en is dit origineel?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

of het origineel is weet ik niet, maar dat maakt in deze ook niet zoveel uit ;)
het is namelijk WEL het geen dat je wil hebben..

de vroegere 1.0 en 1.1 carburateurs hebben een andere uitlaatlijn met een hele kleine diameter..

deze 55m is in ieder geval goed! en ik had niet verwacht dat die eronder zou zitten
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik vond hem altijd al snel voor een 1.1 carb :P
(top van 176 :shock:

Nu nog die 1.4 carb vinden hé :)

bedankt :)

Post Reply