Hallo
Ik las hier dat een 1.4 inlaatcollector + injectie + ECU prima gaat op een 1.1i.
Kan ik hetzelfde doen met mijn 1.1carb?
Andere inlaatcollector + carburateur dus.
Zal ik veel verschil merken, en zal mijn verbruik veel stijgen?
Ik hoor graag jullie ervaringen hieromtrent.
(en moest iemand nog deze onderdeeltjes liggen hebben...)
Fenwick
1.4 carburateur op een 1.1?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
En is er nog merkbare winst zonder andere uitlaat?q01z wrote:doen!
zeker als je ook de uitlaat van een GT hebt.. (liefst GTcarbu!)
de winst is best groot, het verbruik wordt niet meer als je m goed afstelt, maar je merkt het weldegelijk..
ik had destijds een ax1.0E met carbu, daar heb ik een 1.1carbu + GTuitlaat opgezet.. dat scheelde 15km/h in top
Mijn top hoeft niet omhoog, 175 is nu al een kamikaze snelheid voor dat ding
nah regel is;
als je de inlaat aanpast, meot je de uitlaat ook doen..
zonder die aan te passen boek je ook wel winst hoor
maaruhm, jouw uitlaat, is dat 1 deel naar achter, dus een dunpijpje vanaf het spruitstuk helemaal naar de achterdemper?> of is het een spruitstuk+downpipe+tussenpijp en dan achterdemper?
als je zo'n dun pijpje hebt, dan moet je die zoiezo vervangen..
als je de inlaat aanpast, meot je de uitlaat ook doen..
zonder die aan te passen boek je ook wel winst hoor
maaruhm, jouw uitlaat, is dat 1 deel naar achter, dus een dunpijpje vanaf het spruitstuk helemaal naar de achterdemper?> of is het een spruitstuk+downpipe+tussenpijp en dan achterdemper?
als je zo'n dun pijpje hebt, dan moet je die zoiezo vervangen..
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik heb hieromtrent toch nog wat duidelijkheid nodig, want ik heb vanavond mijn uitlaatlijn eens bestudeerdq01z wrote:nah regel is;
als je de inlaat aanpast, meot je de uitlaat ook doen..
zonder die aan te passen boek je ook wel winst hoor
maaruhm, jouw uitlaat, is dat 1 deel naar achter, dus een dunpijpje vanaf het spruitstuk helemaal naar de achterdemper?> of is het een spruitstuk+downpipe+tussenpijp en dan achterdemper?
als je zo'n dun pijpje hebt, dan moet je die zoiezo vervangen..
uitlaatcollector => 55mm dikke buis tot vanonderen => koppelstuk + boogje onder stabistang => rechte dunnere pijp tot vanachter met daaraan een knalpot.
Ik heb dan die dikke buis ook gemeten van de gti, en die bleek even dik te zijn. (ook 55mm)
Is dit dan goed nieuws, of betekent dit niets?
en is dit origineel?
of het origineel is weet ik niet, maar dat maakt in deze ook niet zoveel uit
het is namelijk WEL het geen dat je wil hebben..
de vroegere 1.0 en 1.1 carburateurs hebben een andere uitlaatlijn met een hele kleine diameter..
deze 55m is in ieder geval goed! en ik had niet verwacht dat die eronder zou zitten
het is namelijk WEL het geen dat je wil hebben..
de vroegere 1.0 en 1.1 carburateurs hebben een andere uitlaatlijn met een hele kleine diameter..
deze 55m is in ieder geval goed! en ik had niet verwacht dat die eronder zou zitten
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: