Lekkage en draagarm bevestiging
Moderator: webmasters
Lekkage en draagarm bevestiging
Helaas na het schadeherstel toch een probleem tegen gekomen.
Onder de mat van de bijrijderskant is het ZEIKNAT. Het water komt zelfs door mijn GTchiq vloerbedekking heen. En die is dik.
Iemand een idee waar dit water vandaan zou kunnen komen? Achter is alles droog. En als ik bij mijn schutbord voel lijkt alles droog te zijn. En de dorpel voelt ook droog.
Maar het moet ergens vandaan komen.
Op dit tempo is de bodemplaat zo doorgerot. Flinke hoosbui en het is nat. Heb al met een gieter gegoten maar zag zo snel niks lopen.
En nog iets wat me opviel:
Hoort die hobbel tussen die draagarm bevestigingspunten? Of is heel mijn chassis ontwrigt.
Onder de mat van de bijrijderskant is het ZEIKNAT. Het water komt zelfs door mijn GTchiq vloerbedekking heen. En die is dik.
Iemand een idee waar dit water vandaan zou kunnen komen? Achter is alles droog. En als ik bij mijn schutbord voel lijkt alles droog te zijn. En de dorpel voelt ook droog.
Maar het moet ergens vandaan komen.
Op dit tempo is de bodemplaat zo doorgerot. Flinke hoosbui en het is nat. Heb al met een gieter gegoten maar zag zo snel niks lopen.
En nog iets wat me opviel:
Hoort die hobbel tussen die draagarm bevestigingspunten? Of is heel mijn chassis ontwrigt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
alle rubberen doppen die er zitten eruit trekken en goed rondom schoon en droog maken, dan lekker insmeren met vaseline rondom de doppen en die er weer terug insteken zodat er een waterdichte afsluiting is.
dan maar iemand vragen die met de tuinslang op je ax wilt spuiten, langs de voorruit, langs je bijrijdersdeur, langs de dorpels, langs het parafaan, etc. en dan is het aan jou de taak om overal te gaan voelen waar het vochtig word
dan maar iemand vragen die met de tuinslang op je ax wilt spuiten, langs de voorruit, langs je bijrijdersdeur, langs de dorpels, langs het parafaan, etc. en dan is het aan jou de taak om overal te gaan voelen waar het vochtig word
Spreken is goud, Ductape is zilver.
mark, wordt het alleen nat als je gereden hebt? of ook als hij stilstaat?
bij cupje kwam het water van achter.. zeg maar de aanhechtig van de vloer naar de vuurwal van de benzinetank.. (die haakse hoek) daar zat bij mij een flinke scheur door het springen in de polder en bij hard remmen (als het regende) had de bijrijdster (romy) natte voeten..
verder is het aan de passagierszijde meestal je kachelradiator maar dat heb je vast al gecontroleerd!
ik zou gewooin ff je bekleding eruit gooien, dan kan die gelijk even goed drogen! En dan kan jij rustig kijken wanneer het water er precies is.. idd met de brandslang eroverheen om te kijken of het van buiten komt.. en anders lekker gaan rijden het regent tenslotte toch..
zoekse!
bij cupje kwam het water van achter.. zeg maar de aanhechtig van de vloer naar de vuurwal van de benzinetank.. (die haakse hoek) daar zat bij mij een flinke scheur door het springen in de polder en bij hard remmen (als het regende) had de bijrijdster (romy) natte voeten..
verder is het aan de passagierszijde meestal je kachelradiator maar dat heb je vast al gecontroleerd!
ik zou gewooin ff je bekleding eruit gooien, dan kan die gelijk even goed drogen! En dan kan jij rustig kijken wanneer het water er precies is.. idd met de brandslang eroverheen om te kijken of het van buiten komt.. en anders lekker gaan rijden het regent tenslotte toch..
zoekse!
Mja het is sowieso water. Geen koelvloeistof. Ik heb een mailtje naar de schadehersteller gestuurd met het zelfde verhaal. Eerst eens kijken wat die doen.
En dan idd de vloerbedekking er maar uit halen. Zo zie je niks. Toch altijd weer extra problemen na een aanrijding he. Dat hoor je echt vaak.
En of het alleen komt als ik rij of niet... Moeilijk te zeggen. Ik maak heel weinig kilometers.
Maar die bobbel tussen die draagarm bouten. Als je de foto vergroot kun je het zien. Hoort die daar?
En dan idd de vloerbedekking er maar uit halen. Zo zie je niks. Toch altijd weer extra problemen na een aanrijding he. Dat hoor je echt vaak.
En of het alleen komt als ik rij of niet... Moeilijk te zeggen. Ik maak heel weinig kilometers.
Maar die bobbel tussen die draagarm bouten. Als je de foto vergroot kun je het zien. Hoort die daar?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
volgens mij zie ik het op deze foto ook;
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... 010322.JPG
en op deze;
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... 010189.JPG
nah en een betere foto als deze ga ik denk niet vinden
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... 090057.JPG
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... 010322.JPG
en op deze;
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... 010189.JPG
nah en een betere foto als deze ga ik denk niet vinden
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... 090057.JPG
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Nah ik heb dat rubber wel vaker op die manier gezien. Ik zou wel een ander halen van een sloop axje gezien deze al wat roest daar. Eventueel heb ik mischien nog wel een rubber liggen en het kost je niets.
Overgens komt het water via je raam, controleerd de a-stijl maar.
het lekt daar ergens naar beneden dat is namenlijk de enige plek waar het kan lekken. Ws zit hij slecht gekit, had de volcane ook last van en het duurde even voordat ik erachter was.
Is op te lossen zonder dat het hele raam eruit moet maar het dashboard moet er eigenlijk voor uit om goed bij het raam te komen en deze van binnenuit te kitten. Wellicht een idee om meteen een ander dashboard erin te zetten, is namenlijk niet zoveel werk zoals je kon zien op de meeting .
Als ik zo kijk op de foto kan hij eventueel lekker bij dat plekje van het rubber makkelijk te controleren door te kijken of er bij die plastic stip vocht zit.
Die bobbel herken ik niet zo 1 2 3 maar die kan onmogenlijk door de klap daar zijn gekomen. Niets om je druk om te maken.
Overgens komt het water via je raam, controleerd de a-stijl maar.
het lekt daar ergens naar beneden dat is namenlijk de enige plek waar het kan lekken. Ws zit hij slecht gekit, had de volcane ook last van en het duurde even voordat ik erachter was.
Is op te lossen zonder dat het hele raam eruit moet maar het dashboard moet er eigenlijk voor uit om goed bij het raam te komen en deze van binnenuit te kitten. Wellicht een idee om meteen een ander dashboard erin te zetten, is namenlijk niet zoveel werk zoals je kon zien op de meeting .
Als ik zo kijk op de foto kan hij eventueel lekker bij dat plekje van het rubber makkelijk te controleren door te kijken of er bij die plastic stip vocht zit.
Die bobbel herken ik niet zo 1 2 3 maar die kan onmogenlijk door de klap daar zijn gekomen. Niets om je druk om te maken.
ik heb effe gekeken ook die van mij is niet rondom dicht.Joost wrote:rubber hoort helemaal rond te zijn idd.denny wrote:ik zie een spleet in je deurrubber onderaan. Komt het niet daarlangs?
Alleen de achterklep heeft dat niet.
Echter heb ik niet zo'n opvallend kierend stukje loos.
het bolle gedeelte (Wat tegen de autodeur zit) kiert iets wat op de carroserie geduwd zit niet!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Okz die bobbel zal wel horen. Ben weer gerust gesteld. Ik heb 1 lek gevonden. Er komt water door het rubber waar de kabel mee door de deur gevoerd worden. Rubber is nat en daarboven droog. Alles onder het rubber is nat.
Auto mag sowieso terug naar het schade herstel. Maar als dit rubber het is verzin ik er zelf wel wat op.
Die strip op de dorpel is wel vaag. Daar moet ik ff nieuwe voor regelen. Weet niet waarom die zo vaag eruit ziet.
Auto mag sowieso terug naar het schade herstel. Maar als dit rubber het is verzin ik er zelf wel wat op.
Die strip op de dorpel is wel vaag. Daar moet ik ff nieuwe voor regelen. Weet niet waarom die zo vaag eruit ziet.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Jee ook een bobbel. Ziet er vaag uit. Maar het hoort dus.
Van die deurrubbers..> Daar heb ik geen haast mee. Het is sowieso een opstaande rand. Wel 1 die voor roest gevoelig is zo te zien... Maar daar kan geen water door naar binnen komen. Die vervang ik tzt wel. Heb ik geen haast mee. Met rubber is het misschien ook handig om er een nieuwe in te zetten. Geen idee wat die dingen kosten.
Eerst maar is ff die plek droogmaken nu. Kijken of die morgen weer nat is. Tis nu hondeweer dus de test of ik het plekje gevonden heb.
Van die deurrubbers..> Daar heb ik geen haast mee. Het is sowieso een opstaande rand. Wel 1 die voor roest gevoelig is zo te zien... Maar daar kan geen water door naar binnen komen. Die vervang ik tzt wel. Heb ik geen haast mee. Met rubber is het misschien ook handig om er een nieuwe in te zetten. Geen idee wat die dingen kosten.
Eerst maar is ff die plek droogmaken nu. Kijken of die morgen weer nat is. Tis nu hondeweer dus de test of ik het plekje gevonden heb.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
zeker weten? Die van die blauwe zijn gewoon goed en gratisch he?Mark wrote:Jee ook een bobbel. Ziet er vaag uit. Maar het hoort dus.
Van die deurrubbers..> Daar heb ik geen haast mee. Het is sowieso een opstaande rand. Wel 1 die voor roest gevoelig is zo te zien... Maar daar kan geen water door naar binnen komen. Die vervang ik tzt wel. Heb ik geen haast mee. Met rubber is het misschien ook handig om er een nieuwe in te zetten. Geen idee wat die dingen kosten.
.
vervangen is nog geen minuut werk
Ik denk niet dat ik er zondag bij ben vandaar. En ik moet nog ff goed kijken waarom dat rubber nu zo raar staat. Want het is totaal niet uitgedroogd of wat dan ook.grietje wrote:zeker weten? Die van die blauwe zijn gewoon goed en gratisch he?Mark wrote:Jee ook een bobbel. Ziet er vaag uit. Maar het hoort dus.
Van die deurrubbers..> Daar heb ik geen haast mee. Het is sowieso een opstaande rand. Wel 1 die voor roest gevoelig is zo te zien... Maar daar kan geen water door naar binnen komen. Die vervang ik tzt wel. Heb ik geen haast mee. Met rubber is het misschien ook handig om er een nieuwe in te zetten. Geen idee wat die dingen kosten.
.
vervangen is nog geen minuut werk
Nog niet echt aandacht aan besteed. Mede omdat het donker is als ik uit mijn werk kom. Dus daar zijn weekend voor. Net ff alles met siliconen ingespoten en drooggemaakt. Laat maar hozen vannacht. Morgenochtend maar weer is kijken.
In ieder geval bedankt!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nou nog steeds alles nat. Bijrijders stoel is er al uit. Alle doppen en kabeldoorvoer naar de deur dichtgekit met siliconen kit.
Nog steeds nat naar een regenbui. Lijkt wel onder mijn voorruit vandaan te komen... Deze week de auto maar even terugbrengen naar de schadehersteller.
Nog steeds nat naar een regenbui. Lijkt wel onder mijn voorruit vandaan te komen... Deze week de auto maar even terugbrengen naar de schadehersteller.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.