Lekkage en draagarm bevestiging

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Lekkage en draagarm bevestiging

Post by Mark »

Helaas na het schadeherstel toch een probleem tegen gekomen.
Onder de mat van de bijrijderskant is het ZEIKNAT. Het water komt zelfs door mijn GTchiq vloerbedekking heen. En die is dik.

Iemand een idee waar dit water vandaan zou kunnen komen? Achter is alles droog. En als ik bij mijn schutbord voel lijkt alles droog te zijn. En de dorpel voelt ook droog. :?

Maar het moet ergens vandaan komen.

Image

Image

Image

Op dit tempo is de bodemplaat zo doorgerot. Flinke hoosbui en het is nat. Heb al met een gieter gegoten maar zag zo snel niks lopen.

En nog iets wat me opviel:

Image

Hoort die hobbel tussen die draagarm bevestigingspunten? Of is heel mijn chassis ontwrigt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

alle rubberen doppen die er zitten eruit trekken en goed rondom schoon en droog maken, dan lekker insmeren met vaseline rondom de doppen en die er weer terug insteken zodat er een waterdichte afsluiting is.

dan maar iemand vragen die met de tuinslang op je ax wilt spuiten, langs de voorruit, langs je bijrijdersdeur, langs de dorpels, langs het parafaan, etc. en dan is het aan jou de taak om overal te gaan voelen waar het vochtig word :roll: :o
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

mark, wordt het alleen nat als je gereden hebt? of ook als hij stilstaat?

bij cupje kwam het water van achter.. zeg maar de aanhechtig van de vloer naar de vuurwal van de benzinetank.. (die haakse hoek) daar zat bij mij een flinke scheur door het springen in de polder en bij hard remmen (als het regende) had de bijrijdster (romy) natte voeten..

verder is het aan de passagierszijde meestal je kachelradiator :roll: maar dat heb je vast al gecontroleerd!

ik zou gewooin ff je bekleding eruit gooien, dan kan die gelijk even goed drogen! En dan kan jij rustig kijken wanneer het water er precies is.. idd met de brandslang eroverheen om te kijken of het van buiten komt.. en anders lekker gaan rijden het regent tenslotte toch..

zoekse!
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Mja het is sowieso water. Geen koelvloeistof. Ik heb een mailtje naar de schadehersteller gestuurd met het zelfde verhaal. Eerst eens kijken wat die doen.

En dan idd de vloerbedekking er maar uit halen. Zo zie je niks. Toch altijd weer extra problemen na een aanrijding he. Dat hoor je echt vaak.

En of het alleen komt als ik rij of niet... Moeilijk te zeggen. Ik maak heel weinig kilometers.

Maar die bobbel tussen die draagarm bouten. Als je de foto vergroot kun je het zien. Hoort die daar?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

me gevoel zegt van niet, maar als ik kijk naar de vorm, zou het best wel eens kunnen van wel..
ik zal zo es bestuderen..
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

hij hoort er volgens mij wel, maar volgens mij niet zo hoog!
je kan aan de vorm vh metaal zien dat er wel iets dergelijks hoort te zitten maar voor mn gevoel hoort het niet zo hoog..

ik heb hier zo snel geen foto's bij de hand..
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

volgens mij zie ik het op deze foto ook;

http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... 010322.JPG

en op deze;
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... 010189.JPG

nah en een betere foto als deze ga ik denk niet vinden :D
http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Fotos/ ... 090057.JPG
Image

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Fast eddie »

Ik zal vanavond wel even kijken, die van mij staat toch leeg van binnen.
En maak desnoods wel even een foto.

Groeten Edwin
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

ik zie een spleet in je deurrubber onderaan. Komt het niet daarlangs?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

denny wrote:ik zie een spleet in je deurrubber onderaan. Komt het niet daarlangs?
rubber hoort helemaal rond te zijn idd.
Alleen de achterklep heeft dat niet.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Nah ik heb dat rubber wel vaker op die manier gezien. Ik zou wel een ander halen van een sloop axje gezien deze al wat roest daar. Eventueel heb ik mischien nog wel een rubber liggen en het kost je niets.

Overgens komt het water via je raam, controleerd de a-stijl maar.
het lekt daar ergens naar beneden dat is namenlijk de enige plek waar het kan lekken. Ws zit hij slecht gekit, had de volcane ook last van en het duurde even voordat ik erachter was.

Is op te lossen zonder dat het hele raam eruit moet maar het dashboard moet er eigenlijk voor uit om goed bij het raam te komen en deze van binnenuit te kitten. Wellicht een idee om meteen een ander dashboard erin te zetten, is namenlijk niet zoveel werk zoals je kon zien op de meeting :wink: .

Als ik zo kijk op de foto kan hij eventueel lekker bij dat plekje van het rubber makkelijk te controleren door te kijken of er bij die plastic stip vocht zit.

Die bobbel herken ik niet zo 1 2 3 maar die kan onmogenlijk door de klap daar zijn gekomen. Niets om je druk om te maken.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Joost wrote:
denny wrote:ik zie een spleet in je deurrubber onderaan. Komt het niet daarlangs?
rubber hoort helemaal rond te zijn idd.
Alleen de achterklep heeft dat niet.
ik heb effe gekeken ook die van mij is niet rondom dicht.
Echter heb ik niet zo'n opvallend kierend stukje loos.
het bolle gedeelte (Wat tegen de autodeur zit) kiert iets wat op de carroserie geduwd zit niet!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Okz die bobbel zal wel horen. Ben weer gerust gesteld. Ik heb 1 lek gevonden. Er komt water door het rubber waar de kabel mee door de deur gevoerd worden. Rubber is nat en daarboven droog. Alles onder het rubber is nat.

Auto mag sowieso terug naar het schade herstel. Maar als dit rubber het is verzin ik er zelf wel wat op.

Die strip op de dorpel is wel vaag. Daar moet ik ff nieuwe voor regelen. Weet niet waarom die zo vaag eruit ziet.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Moet ik zondag deurrubbers meenemen?

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Fast eddie »

Image

Bij deze een foto, je kan dus gerust slapen.

Groeten Edwin
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Jee ook een bobbel. Ziet er vaag uit. Maar het hoort dus.

Van die deurrubbers..> Daar heb ik geen haast mee. Het is sowieso een opstaande rand. Wel 1 die voor roest gevoelig is zo te zien... Maar daar kan geen water door naar binnen komen. Die vervang ik tzt wel. Heb ik geen haast mee. Met rubber is het misschien ook handig om er een nieuwe in te zetten. Geen idee wat die dingen kosten.

Eerst maar is ff die plek droogmaken nu. Kijken of die morgen weer nat is. Tis nu hondeweer dus de test of ik het plekje gevonden heb.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Mark wrote:Jee ook een bobbel. Ziet er vaag uit. Maar het hoort dus.

Van die deurrubbers..> Daar heb ik geen haast mee. Het is sowieso een opstaande rand. Wel 1 die voor roest gevoelig is zo te zien... Maar daar kan geen water door naar binnen komen. Die vervang ik tzt wel. Heb ik geen haast mee. Met rubber is het misschien ook handig om er een nieuwe in te zetten. Geen idee wat die dingen kosten.
.
zeker weten? Die van die blauwe zijn gewoon goed en gratisch he?

vervangen is nog geen minuut werk ;)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

grietje wrote:
Mark wrote:Jee ook een bobbel. Ziet er vaag uit. Maar het hoort dus.

.
zeker weten? Die van die blauwe zijn gewoon goed en gratisch he?

vervangen is nog geen minuut werk ;)
Ik denk niet dat ik er zondag bij ben vandaar. En ik moet nog ff goed kijken waarom dat rubber nu zo raar staat. Want het is totaal niet uitgedroogd of wat dan ook.

Nog niet echt aandacht aan besteed. Mede omdat het donker is als ik uit mijn werk kom. Dus daar zijn weekend voor. Net ff alles met siliconen ingespoten en drooggemaakt. Laat maar hozen vannacht. Morgenochtend maar weer is kijken.

In ieder geval bedankt!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Nou nog steeds alles nat. Bijrijders stoel is er al uit. Alle doppen en kabeldoorvoer naar de deur dichtgekit met siliconen kit.

Nog steeds nat naar een regenbui. Lijkt wel onder mijn voorruit vandaan te komen... Deze week de auto maar even terugbrengen naar de schadehersteller.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

komt bijna 100% zeker bij de ruit vandaan zoals ik al eerder zij :wink:

Post Reply