1.4GTblok omcatten naar 1.6 weetikvéélwatblok:-P
Moderators: denny, vtspower, webmasters
1.4GTblok omcatten naar 1.6 weetikvéélwatblok:-P
ik ben nu bezig met een gtblokje aan het 'tunen', de cilinderkop enzo wordt volledig gedaan. Maar nu was ik aan het denken, als het resultaat wat tegenvalt, kan ik dan met die kop en met men originele versnellingsbak een 1.6projectje beginnen??? zoja met welke motors uit welke auto's??? alvast bedankt
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
leuk leuk, fijn te horen dat ik nog "uitbreidingsmogelijkheden" hebBrowny wrote:Kop past gewoon op een 1.6 8v blokje en de v-bak kan je volgens mij ook gebruiken.
Deze blokjes zitten in diverse psa auto's.
THX IVAR
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
welk V-bak zou eht dan moeten worden??? die van waar ik de 1.6 uithaal??? en hoe zit dat dan met de aandrijfassen???Drake wrote:v-bak kan je niet gebruiken ivm de mantel niet past en voor de kop
gingend de injectors bij eeen MPI in het inlaatspruitstuk of in de kop zelf?
das maar een kwestie van het verschil mooi te laten bijfrezen héSpeederdd wrote:past de kop van een 1.4 zomaar op een 1.6 8v zonder te veel verlies ?
cylinder diameter van een 1.4 : 75mm
Cylinder diameter van een 1.6 8v : 78.5mm
(niet dat ik het wilt doen, ik zie dit alleen maar als een oplossing als ik ooit geen K2A of K2B kan vinden, maar momenteel heb ik er nog een opzij)
-
- AX Spaster Mammer
injectors bij MPI zitten in de kop.Drake wrote:v-bak kan je niet gebruiken ivm de mantel niet past en voor de kop
gingend de injectors bij eeen MPI in het inlaatspruitstuk of in de kop zelf?
1.4 kop kan zonder gezeik op een 1.6, houd er wel rekening mee dat je compressie stijgt. Voor de mensen met een zeldzame 1.6 met "bobbels" op de zuigers: zorg voor een dikke koppakking.
-
- AX liefhebber