Als ik het goed zeg hoor, maar ze staan dus \ / zo...
AX GT, op de voorwielen, orginele hoogte, met rijden niets te merken, onderstel voelt goed.....
Ik heb het nog nooit gezien bij een AX, wel negatief bij verlaagde autos of bij doorgezakte achteras
Iemand een idee hoe het komt? en zou het met verlagen weer goed komen?
positief camber op de voorwielen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
positief camber op de voorwielen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: ThuDec27, 2007 8:51:51 PM
- Location: Zundert
Stuurkogels hebben niets te maken met je camber, die regelen alleen het toe en uitspoor. Ze hebben er wel een beetje invloed op, maar als de wielen echt overdreven positief staan krijg je dat daarmee niet weg. Je camber (askanteling) wordt bepaald door je fussee's, en is niet afstelbaar.
Op het moment dat je de auto verlaagd, heeft dat een positieve invloed op je camber omdat de fussee's mee omgoog gaan en daardoor de askanteling meegaat. Door deze verandering word je askanteling (camber) negatiever, en dat wil je hebben voor een goed bochtengedrag.
Op het moment dat je de auto verlaagd, heeft dat een positieve invloed op je camber omdat de fussee's mee omgoog gaan en daardoor de askanteling meegaat. Door deze verandering word je askanteling (camber) negatiever, en dat wil je hebben voor een goed bochtengedrag.
meten is weten, weten is wát te meten
Hij is vandaag verlaagd en op t oog is het niet meer opvallend postitief camber... Het lijkt nu dus in orde te zijn.
Maar mijn vraag blijft wel, hoe kan dit nu komen?
Te lange veren gemonteerd geweest? lijkt me bijna sterk, dan moet je demper ook langer zijn toch?
Draagarmen lijken in orde en ook het bevestigingspunt boven is recht...
Stuurkogels staan goed, hij is goed uitgelijnd.
Maar mijn vraag blijft wel, hoe kan dit nu komen?
Te lange veren gemonteerd geweest? lijkt me bijna sterk, dan moet je demper ook langer zijn toch?
Draagarmen lijken in orde en ook het bevestigingspunt boven is recht...
Stuurkogels staan goed, hij is goed uitgelijnd.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).