positief camber op de voorwielen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

positief camber op de voorwielen

Post by grietje »

Als ik het goed zeg hoor, maar ze staan dus \ / zo...

AX GT, op de voorwielen, orginele hoogte, met rijden niets te merken, onderstel voelt goed.....

Ik heb het nog nooit gezien bij een AX, wel negatief bij verlaagde autos of bij doorgezakte achteras

Iemand een idee hoe het komt? en zou het met verlagen weer goed komen?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Verkeerde draagarmen of fuseestukken misschien? Is iig vrij weinig aan te stellen..

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Stuurkogels staan te ver uitgedraait.
Altijd meer PK's dan jou!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik zou je verlagingsveren en dempers er onder zetten en dan uit laten lijnen.
Image Image Image

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

Bossie wrote:Ik zou je verlagingsveren en dempers er onder zetten en dan uit laten lijnen.
ja idd, even uit laten lijnen dan staan ze weer recht, anders gaat die bandjes vreten..

john-wijnings
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: ThuDec27, 2007 8:51:51 PM
Location: Zundert

Post by john-wijnings »

Stuurkogels hebben niets te maken met je camber, die regelen alleen het toe en uitspoor. Ze hebben er wel een beetje invloed op, maar als de wielen echt overdreven positief staan krijg je dat daarmee niet weg. Je camber (askanteling) wordt bepaald door je fussee's, en is niet afstelbaar.
Op het moment dat je de auto verlaagd, heeft dat een positieve invloed op je camber omdat de fussee's mee omgoog gaan en daardoor de askanteling meegaat. Door deze verandering word je askanteling (camber) negatiever, en dat wil je hebben voor een goed bochtengedrag.
meten is weten, weten is wát te meten

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hij is vandaag verlaagd en op t oog is het niet meer opvallend postitief camber... Het lijkt nu dus in orde te zijn.

Maar mijn vraag blijft wel, hoe kan dit nu komen?
Te lange veren gemonteerd geweest? lijkt me bijna sterk, dan moet je demper ook langer zijn toch?

Draagarmen lijken in orde en ook het bevestigingspunt boven is recht...
Stuurkogels staan goed, hij is goed uitgelijnd.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply