moedeloos van die trs

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

moedeloos van die trs

Post by grietje »

Ik word dus echt een beetje moedeloos van die trs.... Of eigenlijk, op dit moment alle autos :roll: Waarom gaat bij mij alles stuk? Wat is er zo moeilijk aan aan gewoon blijven rijden?????

Ik die TRS poging doen tot maken, die heeft ergens een storing onbekend waardoor die afentoe niets meer doet. Ja allerlei dingen willekeurig.
Startmotor draait wel maar meer gebeurd er ook niet. Verlichting gaat niet aan (er gaat dan wel handremlampje branden... *-)) elec ramen doen het niet, ruitenwissers doen het niet, ik ruik geen benzine, ontsteking niet nagekeken (nog)

Dus ik vandaag die kabelboom eruit halen zodat ik kan kijken of er rotte plekken in zitten.. Nu ja, het zijn dus 3 kabelbomen. Eentje voor de verlichting, eentje voor ECU, injectie en de sensoren, en eentje voor de ontsteking, startmotor, dynamo.

Die eerste 2 krijg je er zonder problemen uit, alleen daar zitten geen problemen in... athans... ik kan er niets bijzonders aan ontdekken.
Zoiezo, als het probleem in de verlichting had gezeten had alleen de verlichting moeilijk gedaan, dan dat is nu niet zo zeer het probleem, het zit echt ergens meer in het ' begin'

Die laatste, waar ik vermoed dat het probleem in zit, het deel waar de + van de accu volgens mij ook op de rest word aangesloten; kan er dus niet uit... Dat zit echt op onmmogelijke plaatsen, met stekkers en schroeven waarvan ik de helft niet los krijg en/of echt niet bij kan.

Bij een grote bruine stekker (8 aansluitingen) die aangesloten is op de binnenkabelboom waren wel alle 8 draadjes gaar. Een dikke geel ( + meestal..) lag een groot stuk koper bloot en was ook half gebroken, de andere hadden ook allemaal stukke koper bloot...

Dus ik denk, dat zal het wel zijn... Alle draadjes schoongemaakt en het koper weer ingepakt.....
Kabelbomen weer terug... 5x gecontroleerd of ik alle stekkers aan had gesloten, en proberen.... Zelfde probleem :evil:
Nog een keer alle stekkers nagekeken, toen was ik idd een massa punt op mijn blok vergeten (links boven, bij de injectie, boutje was gevallen...)
Die erin gedraaid... weer proberen....

FUCKING HELEMAAL NIETS!

nu doet ie dus helemaaaaaaaaaal niets meer, alleen mn handrem lampje brand als ik hem probeer te starten.... GRRRRRRR k*t DING!

nou laat ook maar dan hoor. Ik ga niet het mooie weer verspillen aan frustraties die ik niet kan verhelpen. Ga wel ff lekker met mijn paard in het bos crossen, frustraties mooi allemaal weg.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by B_iks »

Dat is behoorlijk frustrerend!!!!!!!!

Maar als je nu je startmotor losneemt, zul je zien dat je die kabelboom als vanzelf mee omhoog trekt. Hij zit dan alleen nog maar vast bij de dynamo en oliepeilmeter aan de ene kant van het blok en aan de andere kant aan de bobine, onstekingsmodule, accu en de stekkers die de cabine ingaan.

Ik had het precies hetzelfde met mijn Mistral, gewoon het hele ding wisselen! Maar in mijn geval waren de draden tot aan het contactslot doorgefikt (Ik had toch een ander dash erin gehangen, dus geen punt), dus kijk daar ook even, anders zal het nooit fatsoenlijk gaan werken. Sterker nog: Het gaat van kwaad tot erger als je probeert te starten met zo'n slechte draadboom.

Ik hoop dat het lukt. Die trs heeft in betere tijden nog bij mij op de stoep gestaan, leuk wagentje!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Startmotor is vervangen, vorige weekend... paar dagen later begonnen de problemen. Hij doet het tussendoor elke keer wel weer, en dan ook gewoon goed, dus doorgefikt zal het niet zijn.

Maar de startmotor bedrading had ik wel los (en de stekkers aan de binnenkabelboom, daar zat die rotte tussen), maar daarmee kreeg ik de kabelboom er nog niet uit......

Ik heb de kabelboom bij de startmotor bekeken (tape eraf getrokken) en dat ziet er gewoon super uit.... Ikkan me bijna niet voorstellen dat het motorkabelboom het probleem verder kan zijn want behalve die rotte stekker (waarbij de draden onder rare hoek klem hadden gezeten, kon je goed zien omdat ze allemaal op de zelfde lijn half door waren..)
Ziet ie er erg goed uit.

Zou het het contactslot kunnen zijn?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by baklap »

en als je gewoon alles doormeet met een multimeter en schoonmaakt met een bus waarmee je de contactpunten kan schoonmaken(contactspray voor electro)
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!

WIE IS WIE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Maja waar en wat moet ik dan meten?

Ik ben echt een dombo wat betreft electrische systemen. Zit nu ook te denken, zou het niet in de dashbord kabelboom zitten? Of contactslot... Maarja, vanochtend deed ie helemaal niets meer dus ik weet niet of er nu echt iets doorgefikt is of mijn accu nu leeggelopen is.
=

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by baklap »

nou het is heel makkelijk :) op je multimeter zit een 'keuze' dat ken piepen..afhankelijk vgan het type multimeter maar meestal de vijfde..als je dan een pen van de multimeter op het draadje doet en aan de andere kant het andere pennetje en je hoort 'ppppiiieeeppp' dan is het goed..als het niet zo is, heb je een breuk in je kabels..ook kan je de weerstand meten met behulp van 'ohms'..als je dan de keuze doe van ohms en je doet precies hetzelfde als met de 'piep' dan kan je dat ook testen..

ongeveer 0.003 Ohms is goed..

als de multimter 0L aangeeft is het ook foute boel..

WIE IS WIE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

ja dat snap ik, maar waaaar moet ik meten?
=

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by baklap »

aan de uiteindes van de kabelboom?! bijvoorbeeld eerst van het tellerhuis

WIE IS WIE

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by baklap »

of zelfs eerst het contact slot..sleutel erin..eentje houd je op een 'contact' en de ander waar je met je sleutel zeg maar naartoe draait :) en als je dan weer piep hoort is het goed..snappie?!

WIE IS WIE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

baklap wrote:aan de uiteindes van de kabelboom?! bijvoorbeeld eerst van het tellerhuis
haha ja maar weetje hoeveel stekkers er op die kabelboom zitten :P

Ik neem aan dat je dat handig door moet meten, zegmaar bij begin beginnen ofzo... dus ik zou denken, als ik de + kabel volg, eerste kruispunt nameten, als dat goed is kan ik afstrepen... zoiets?
maja, dat lijkt me wel een tyfus werk en in je eentje ook best lastig... (en bij de dingen vasthouden en de meter en dan op contact zetten elke keer....)
=

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Ik denk eerder aan een weigerachtig contactslot als ik je verhaal zo lees. Probeer er eens een paar tikken op te geven als hij bijvoorbeeld weer niet start...

Kan ook vocht zijn bij die rij relais onder je dahsboard.
Freude am Fahren.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

arnie wrote:Ik denk eerder aan een weigerachtig contactslot als ik je verhaal zo lees. Probeer er eens een paar tikken op te geven als hij bijvoorbeeld weer niet start...

Kan ook vocht zijn bij die rij relais onder je dahsboard.
Rij relais (het is een type 1 btw he) Waar vind ik die?

Contactslot ga ik idd maar eens naar kijken, dat begin in ook te vermoeden.. zoiezo vermoed ik dat het binnenzit en niet onder de motorkap *-)
=

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

relais achter je dashboard vakje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

thanx, morgen eens kijken dan, het is nu al donker...
=

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by baklap »

succes!

WIE IS WIE

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

die grote bruine stekker is ook vrij belangrijk voor het functioneren van het geheel..

ik kan vanaf hier ff niet bij mijn eigne kabelschema's of haynes.. maar volgens mij is die grote bruine echt de stekker voor de startmotor en ontsteking en nog een paar van die dingen, dat alle draadjes daarvan beschadigt zijn is natuurlijk geen goed teken.. zeker niet omdat de + helemaal bloot lag zoals je al zei.. dat geeft kortsluiting, en kortsluiting geeft de storingen die de auto heeft..

verder denk ik niet dat het binnen zit, aangezien het probleem ontstond na het vervangen vd startmotor, dus moet het probleem wel ergens daar zitten..
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Ik heb eventueel nog een type 1 contactslot liggen om te proberen.
Image Image Image

MrBBQ
AX Master
AX Master

Zit je ...

Post by MrBBQ »

Hai Grietje,

Het zit je ook niet echt mee !
Succes met het herstel...!

Gr MR Dean 8)
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

q01z wrote:die grote bruine stekker is ook vrij belangrijk voor het functioneren van het geheel..

ik kan vanaf hier ff niet bij mijn eigne kabelschema's of haynes.. maar volgens mij is die grote bruine echt de stekker voor de startmotor en ontsteking en nog een paar van die dingen, dat alle draadjes daarvan beschadigt zijn is natuurlijk geen goed teken.. zeker niet omdat de + helemaal bloot lag zoals je al zei.. dat geeft kortsluiting, en kortsluiting geeft de storingen die de auto heeft..

verder denk ik niet dat het binnen zit, aangezien het probleem ontstond na het vervangen vd startmotor, dus moet het probleem wel ergens daar zitten..

:Thnks :Thnks :Thnks

As usual, je had gelijk :fluffle

Ikkke auto met zn neus in de garage gezet zodat ik droog kan staan.. begon fanatiek al van alles los te maken.. om toen even goed te kijken en tot de ontdekking te komen dat die bruine stekker er weer uitgevallen was *-)

Goed aandrukken dit keer en taadaa..... doet het gewoon.....
=

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by baklap »

shit dan had ik ongelijk :P wel beter dat het gelukt is en dat het zoiets klein is!!

WIE IS WIE

Post Reply