toerental bij 120 naar beneden krijgen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Drake wrote: alleen de tgs/furio modellen met de boschs 3.0 halen 1 op 14 a 15.
behalve die van mij :|
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Drake wrote:nou de meeste GT's zijn anders niet zuiniger dan 1 op 12 a13.

alleen de tgs/furio modellen met de boschs 3.0 halen 1 op 14 a 15.

Een goede GTI is zeker sneller dan een GT (lees vooral goede gezien er zat zijn die voor geen meter lopen). een GT valt dood bij de 6400 rpm terwijl een GTI dan juist wakker word.
een GTI is boven de 6400 ook niet alles meer tenzij er een chip in hangt. Verder heb ik al meerdere GT injecties gezien die 7K geen probleem vinden.

Het hangt bij beide auto's gewoon volop van het onderhoud en de rijstijl af!

De rode GT waar m'n pa mee rondrijdt deed nl. 1:13 tijdens een drietal ritten van Limburg naar Antwerpen naar Dirksland naar Limburg. Dat gemiddelde presteerde het karretje met 170-180 op de klok en een piek op 210 :lol: (en ja, er was een clublid bij die dat kan beamen :))

Bij normaal rijden doet het ding 1:15 (normaal rijden is niet als een idioot optrekken en +/- 140 op de snelweg), doe je echt je best dan is 1:17 mogelijk.

Bovendien was deze GT nauwelijks trager dan mijn GTI was, liep op topsnelheid zelfs harder dan diezelfde GTI. Die GTI was alles behalve gaar...

Niet alleen de rode GT gaf dit beeld, maar de GT Chic die van ANGELIKA was (DH-RP-38) zet dezelfde prestaties qua snelheid en verbruik neer (met een uitzonderlijk frisse 1.4 in het vooronder).

Volgens mij scheelt 2cm in bandenbreedte overigens ook flink (GTI = 185/60R13, GT = 165/65R14)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:
Drake wrote: alleen de tgs/furio modellen met de boschs 3.0 halen 1 op 14 a 15.
behalve die van mij :|
En die van mij, want ik heb gewoon bosch 2.2 en die loopt ook 1 op 14, met hard optrekken, elke keer hoge toeren, wel maar 110-120 op de snelweg
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

tip aan grietje + DuFF: probeer eens 165/65R14? :)

Wat betreft een GTI met een langere bak: Dat wil je alleen als je er ook een 1600 aan hebt zitten.

sjonniecorrado
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriJan11, 2008 9:14:35 PM
Location: utrecht

Post by sjonniecorrado »

thnx voor jullie uitgebreide reacties! echt super!

wilde ik even tussendoor zeggen

meer reacties mogen altijd, graag zelfs!

thnx!
Heb nu een corrado.
mijn eerste auto was een Citroën ax GT-injectie
zit te kijken of ik ergens een goede echte gti vandaan kan toveren

Post Reply