raar geluid...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
raar geluid...
Dag lieve vrienden!!
Zoals de meesten van jullie weten heb ik op de frika-meeting mijn sjees aan de voorkant onderhanden genomen. Nieuwe dempers en nieuwe veren. Toen ik naar huis reed was het duidelijk dat ie nog even uitgelijnd moet worden.
Maar ik was zondagavond met 4 mensen in de auto van Amsterdam naar rotterdam gereden en toen bleek dat er iets herie begon te maken als ik in zijn 4 gas gaf op de snel weg later bleek dat ook nog in een paar ander versnellingen te zijn. Het klonk als mij homokineten, maar dat zou je toch alleen moeten horen als je gas geeft in de bocht?
Zou het zo kunnen zijn dat ie daar ook last van heeft als ie zwaar beladen is? Ook op het rechte stuk??!? Of heb ik iets niet helemaal goed vast gedraaid? of een schroefje vergeten.. of zoiets...
Help!!!
Zoals de meesten van jullie weten heb ik op de frika-meeting mijn sjees aan de voorkant onderhanden genomen. Nieuwe dempers en nieuwe veren. Toen ik naar huis reed was het duidelijk dat ie nog even uitgelijnd moet worden.
Maar ik was zondagavond met 4 mensen in de auto van Amsterdam naar rotterdam gereden en toen bleek dat er iets herie begon te maken als ik in zijn 4 gas gaf op de snel weg later bleek dat ook nog in een paar ander versnellingen te zijn. Het klonk als mij homokineten, maar dat zou je toch alleen moeten horen als je gas geeft in de bocht?
Zou het zo kunnen zijn dat ie daar ook last van heeft als ie zwaar beladen is? Ook op het rechte stuk??!? Of heb ik iets niet helemaal goed vast gedraaid? of een schroefje vergeten.. of zoiets...
Help!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
homokineten (aandrijfassen) klinkt echt als gebonk..
maar alsik jou was zou ik zeeer zeker weten nog even al je schroeven/bouten en moeren nalopen!
Kan best zijn dat het je fusees waren, die niet goed vast gedraaid zitten, of een naafmoer die niet vast genoeg zit, of you name it...
Dan kan het ook nog zijn dat je aandrijfassen en andere hoek hebben en dat je ze daarom nu wel hoort, maar het komt eigenlijk wel weinig voor dat je die in bochten dan niet hoort idd... Dat hoor je meestal bij gas geven in een bocht, en dan echt ' kloink kloink' zegmaar. Verder, met 4 pers is ie ntrlk wel zwaar beladen, en zoals Henk mij ook uitlegde, het kan ook zijn dat je schakelmechanisme tegen je uitlaat aan bonkt.......
Ik zou zoiezo wel gaan kijken voordat jehem weer gebruikt!
maar alsik jou was zou ik zeeer zeker weten nog even al je schroeven/bouten en moeren nalopen!
Kan best zijn dat het je fusees waren, die niet goed vast gedraaid zitten, of een naafmoer die niet vast genoeg zit, of you name it...
Dan kan het ook nog zijn dat je aandrijfassen en andere hoek hebben en dat je ze daarom nu wel hoort, maar het komt eigenlijk wel weinig voor dat je die in bochten dan niet hoort idd... Dat hoor je meestal bij gas geven in een bocht, en dan echt ' kloink kloink' zegmaar. Verder, met 4 pers is ie ntrlk wel zwaar beladen, en zoals Henk mij ook uitlegde, het kan ook zijn dat je schakelmechanisme tegen je uitlaat aan bonkt.......
Ik zou zoiezo wel gaan kijken voordat jehem weer gebruikt!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: raar geluid...
Hield je dingen over toen alles weer op z'n plek zat?v.andriessen wrote: of een schroefje vergeten.. of zoiets...
Help!!!
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Re: raar geluid...
nee ik hield niets over... dus daar kan het eigenlijk ook niet aan liggen...J5 wrote:Hield je dingen over toen alles weer op z'n plek zat?v.andriessen wrote: of een schroefje vergeten.. of zoiets...
Help!!!
de uitlaat tegen de versnellings stangen... dan had ik het toch eerder moeten horen? dat heeft toch niets met het verlagen te maken?
Maar ik zal zometeen wel even alles na lopen... Vanochtend kwam ik er al achter dat mijn achterdemper niet mee vast zat.... OEPS!!!
Ik heb ik het verleden wel eens dingen kapot en dol gedraaid, dus misschien ben ik een beetje te voorzichtig geweest...
Ik heb het geluid overrigens ook in de bocht. het is meer een soort ratel... maar niet meer gehoord als ik er in mijn eentje in zit...
ik ga op zoek naar losse moeren!!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
En nu weer verder je hoorcollege volgen!Glenn@nl wrote:rammelen bij optrekken?? trek ook je wielbouten eens na!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
nop, geen problemen met optrekken.... en de wielbouten kunnen niet vaster!grietje wrote:En nu weer verder je hoorcollege volgen!Glenn@nl wrote:rammelen bij optrekken?? trek ook je wielbouten eens na!
Heb nog niets gevonden, heb ook maar kort gekeken.. het begon te regenen als een Moth**rf**ker.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
er lag nog wel een boutje, maar dat was van de oude set - dacht jijv.andriessen wrote: nee ik hield niets over... dus daar kan het eigenlijk ook niet aan liggen...
Ik heb het geluid overrigens ook in de bocht. het is meer een soort ratel... maar niet meer gehoord als ik er in mijn eentje in zit...
ik ga op zoek naar losse moeren!!!!
het geluid van aandrijfassen ken je vast wel
flink gas geven in een lange bocht
haha da's een leuke voor de anekdotes.. ik weet van min. 2 mensen die met losse wielbouten zijn gaan rijden gelukkig allemaal goed afgelopenGlenn@nl wrote:rammelen bij optrekken?? trek ook je wielbouten eens na!
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
Maar is er een manier of iets om dat eruit te krijgen?Drake wrote:zou best kunnen, gezien de stand van de assen nu anders is omdat de auto lager staat.
wat je het beste kan doen is vol insturen en dan voor en achteruit rijden in een cirkel, stuur compleet omdraaien en dan weer voor en achteruit.
Kan is groot dat je dan wat hoor ratelen.
Als het door de veren zou komen.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
nou ik heb alles aangedraaid... ik kwam er achter dat de boutjes van veerpootbrug een beetje los zaten. Ik had ze met de hand vast gedraaid...
Er zijn wel een hoop raar kraakjes weg gegaan, maar het ratelen heb ik dus ook niet meer gehoord om dat ik nog niet volbeladen heb gereden.
Als ik er in mijn ééntje in zit gaat ie prima.
Ik ga hem donderdag laten uitlijnen en dan zien we verder. Ik hoef voor die tijd niet meer te rijden.
Ik hou u allen op de hoogte!
p.s. hoe vast moeten de moeren van de dempers eigenlijk? (die bovenop zitten onder de motorkap?) Die zitten namelijk niet helemaal vast tot aan de zuigerstang....
Er zijn wel een hoop raar kraakjes weg gegaan, maar het ratelen heb ik dus ook niet meer gehoord om dat ik nog niet volbeladen heb gereden.
Als ik er in mijn ééntje in zit gaat ie prima.
Ik ga hem donderdag laten uitlijnen en dan zien we verder. Ik hoef voor die tijd niet meer te rijden.
Ik hou u allen op de hoogte!
p.s. hoe vast moeten de moeren van de dempers eigenlijk? (die bovenop zitten onder de motorkap?) Die zitten namelijk niet helemaal vast tot aan de zuigerstang....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
ratelen zouden de veerpoot bouten niet moeten veroorzaken... denk ik...
Wel klappen (ik heb die een keer afgebroken, door te hard aandraaien toen ik de veerpootbrug monteerde) Dat gaf bij hobbels echt een klapper
Maar aandrijfassen kunnen zeer zeker wel hoor, want je hebt de hoek veranderd, dus als ze al gaar waren maar je ze niet hoorde doordat de hoek precies goed was.. en met 4 mensen erin veranderd die hoek ook weer (doordat ie in zn veren zakt)...
Zo was het bij marc zn GTI, die aandrijfassen hoorde je heel erg. Totdat we hem verlaagd hadden, toen waren ze ineens weer een maandje of 2 stil Andersom kan dan net zo goed natuurlijk
Wel klappen (ik heb die een keer afgebroken, door te hard aandraaien toen ik de veerpootbrug monteerde) Dat gaf bij hobbels echt een klapper
Maar aandrijfassen kunnen zeer zeker wel hoor, want je hebt de hoek veranderd, dus als ze al gaar waren maar je ze niet hoorde doordat de hoek precies goed was.. en met 4 mensen erin veranderd die hoek ook weer (doordat ie in zn veren zakt)...
Zo was het bij marc zn GTI, die aandrijfassen hoorde je heel erg. Totdat we hem verlaagd hadden, toen waren ze ineens weer een maandje of 2 stil Andersom kan dan net zo goed natuurlijk
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
nou dan heb ik al een klusje voor volgend jaar!!! aandrijf assen vervangen.
Ik had het met mijn vorige ook al, maar nooit als ie rechtuit reed...
Ik had het met mijn vorige ook al, maar nooit als ie rechtuit reed...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Da's op zich ook niet goed!v.andriessen wrote:en de wielbouten kunnen niet vaster!
Wielbouten moeten tot 90Nm aangetrokken worden!
(En eigenlijk eerst ook nog allemaal voorspannen tot 70Nm!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ik ga donderdag wel even langs de bandenboer bij mij op de hoek... voor de zekerheid. Die heeft een momentsleutel!
Thank voor de reminder!
Thank voor de reminder!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
hoe kan het nou dat jij in dit topic een ander plaatje bij je naam hebt staan als in het topic van de frika-meeting
@duff: met die wielbouten komt het niet zo nauw toch zeker!
maar goed - better safe then sorry ?
aandrijfassen vervangen is een waar feest.
en wat een geluk: met een ax kun je er een jaarlijks terugkerend klusje van maken!
(je kunt natuurlijk ook net zo lang doorrijden tot ie een keer op afgekeurd wordt)
@duff: met die wielbouten komt het niet zo nauw toch zeker!
maar goed - better safe then sorry ?
aandrijfassen vervangen is een waar feest.
en wat een geluk: met een ax kun je er een jaarlijks terugkerend klusje van maken!
(je kunt natuurlijk ook net zo lang doorrijden tot ie een keer op afgekeurd wordt)
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ik heb twee verschillende foto's op ax-kentekens staan. Die veranderen elke keer weer! leuk hè
ik ga morgen naar de kwikfit! ik hou jullie op de hoogte
ik ga morgen naar de kwikfit! ik hou jullie op de hoogte
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
bij de kwikfit geweest!!!
Er was een afwijking maar dat hielp niet tegen de herrie. Weg gedrag nog niet helemaal uitgetest, aangezien er dus nog steeds herrie uit het vooronder komt...
Ik ben effe langs de bandenboer geweest bij mij op de hoek en daar heb ik een enorme pijpentang geleend en zijn werkplaats en zijn krik!!
Ik had de demper met de hand vast gedraaid in de veerpoot... en die zaten dus nog een beetje los. En nu is het geluid een stuk minder!
Dus het probleem is opgelost. Behalve dan het geluid wat ik hoorde toen ie volgeladen in z'n 4 en 5 maakte.....
Er was een afwijking maar dat hielp niet tegen de herrie. Weg gedrag nog niet helemaal uitgetest, aangezien er dus nog steeds herrie uit het vooronder komt...
Ik ben effe langs de bandenboer geweest bij mij op de hoek en daar heb ik een enorme pijpentang geleend en zijn werkplaats en zijn krik!!
Ik had de demper met de hand vast gedraaid in de veerpoot... en die zaten dus nog een beetje los. En nu is het geluid een stuk minder!
Dus het probleem is opgelost. Behalve dan het geluid wat ik hoorde toen ie volgeladen in z'n 4 en 5 maakte.....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.