toerental bij 120 naar beneden krijgen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriJan11, 2008 9:14:35 PM
- Location: utrecht
toerental bij 120 naar beneden krijgen
Ik had een vraag.
ik zit te kijken om een ax gti gaan kopen
en vind het verbruik best veel voor een 1.4
nu was mijn vraag: wat is het toerental bij 120 in zijn 5?
4000 toeren net zoals bij een 106 1.4 xs?
en is dit toerental naar een gunstiger toerental te brengen door de 5e versnelling de tandwielen te veranderen? (en van welke bak dan)
of een andere versnellingsbak (van welke type) en met redelijk behoud van je optreksnelheid.
want rijd redelijk wat snelweg km en dan wil je wel wat zuiniger rijden. en om harder op te trekken kun je altijd nog naar zijn 4 terug.
en wat zou dit eventueel kosten...
mvg niels
ik zit te kijken om een ax gti gaan kopen
en vind het verbruik best veel voor een 1.4
nu was mijn vraag: wat is het toerental bij 120 in zijn 5?
4000 toeren net zoals bij een 106 1.4 xs?
en is dit toerental naar een gunstiger toerental te brengen door de 5e versnelling de tandwielen te veranderen? (en van welke bak dan)
of een andere versnellingsbak (van welke type) en met redelijk behoud van je optreksnelheid.
want rijd redelijk wat snelweg km en dan wil je wel wat zuiniger rijden. en om harder op te trekken kun je altijd nog naar zijn 4 terug.
en wat zou dit eventueel kosten...
mvg niels
Heb nu een corrado.
mijn eerste auto was een Citroën ax GT-injectie
zit te kijken of ik ergens een goede echte gti vandaan kan toveren
mijn eerste auto was een Citroën ax GT-injectie
zit te kijken of ik ergens een goede echte gti vandaan kan toveren
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriJan11, 2008 9:14:35 PM
- Location: utrecht
nog even een toevoeging...
als je alleen bij de 5e versnelling de tandwielen zou vervangen, welke bak zou je er dan het best voor gebruiken (kwalitatief en om nog echt goed op te trekken)
want als je dan toch bezig bent kun je het best, het meteen goed doen.
mvg
als je alleen bij de 5e versnelling de tandwielen zou vervangen, welke bak zou je er dan het best voor gebruiken (kwalitatief en om nog echt goed op te trekken)
want als je dan toch bezig bent kun je het best, het meteen goed doen.
mvg
Heb nu een corrado.
mijn eerste auto was een Citroën ax GT-injectie
zit te kijken of ik ergens een goede echte gti vandaan kan toveren
mijn eerste auto was een Citroën ax GT-injectie
zit te kijken of ik ergens een goede echte gti vandaan kan toveren
De dieselbakken hebben de 'langste' 5 en draaien zo'n 3200 t/pm bij 120 km/h. Ik geloof dat dit voor de benzine TGS-bakken ook geldt, maar correct me if I'm wrong.
Wat jij van plan bent, is al eens gedaan door een clublid. Even wachten op zijn reactie...........
Ik ben overigens tijden op zoek geweest naar een dieselbak voor een schappelijke prijs, maar dat was me niet gelukt.
Wat jij van plan bent, is al eens gedaan door een clublid. Even wachten op zijn reactie...........
Ik ben overigens tijden op zoek geweest naar een dieselbak voor een schappelijke prijs, maar dat was me niet gelukt.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriJan11, 2008 9:14:35 PM
- Location: utrecht
thnx voor je reactie... en zo snel...
maar blijft hij nog wel net zo hard optrekken met de diesel bak in zij 1 t/m 4 als de originele bak?
want daar ben ik bang voor en denk ik niet. want denk dat die ook allemaal langer zijn. en wil nog wel net zo hard optrekken.
ik hoop dat hij reageerd.
thnx! mvg niels
maar blijft hij nog wel net zo hard optrekken met de diesel bak in zij 1 t/m 4 als de originele bak?
want daar ben ik bang voor en denk ik niet. want denk dat die ook allemaal langer zijn. en wil nog wel net zo hard optrekken.
ik hoop dat hij reageerd.
thnx! mvg niels
Heb nu een corrado.
mijn eerste auto was een Citroën ax GT-injectie
zit te kijken of ik ergens een goede echte gti vandaan kan toveren
mijn eerste auto was een Citroën ax GT-injectie
zit te kijken of ik ergens een goede echte gti vandaan kan toveren
In die AX rij ik nu, maar dat was door de vorige eigenaar al gedaan.
Volgens mij heeft hij er de vijfde versnelling van een ZX diesel erop gezet.
Misschien kun je voor details een mail sturen naar Simsken.
Ik vind het heerlijk rijden: stil en zuinig op de snelweg, maar ook weer niet zo sloom dat je terug hoeft te schakelen om in te halen of een brug op te komen.
Volgens mij heeft hij er de vijfde versnelling van een ZX diesel erop gezet.
Misschien kun je voor details een mail sturen naar Simsken.
Ik vind het heerlijk rijden: stil en zuinig op de snelweg, maar ook weer niet zo sloom dat je terug hoeft te schakelen om in te halen of een brug op te komen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriJan11, 2008 9:14:35 PM
- Location: utrecht
Het is een AX GT injectie uit 89 met 75 pk waarop alleen de vijfde versnelling is vervangen. Geen GTI dus met 95 pk.
Optrekken is lekker vlot en daarna een oase van rust.
Zoals B_iks al zegt draait de motor ongeveer 3200 rpm bij 120 km.
Verbruik varieert van 1:14,5 in de winter tot 1:17 in de zomer. Denk dat ik zo'n 75% van de km's op de snelweg rij.
Optrekken is lekker vlot en daarna een oase van rust.
Zoals B_iks al zegt draait de motor ongeveer 3200 rpm bij 120 km.
Verbruik varieert van 1:14,5 in de winter tot 1:17 in de zomer. Denk dat ik zo'n 75% van de km's op de snelweg rij.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
ik zit met de TGS geloof ik op 3500 en michaXSI op 4000 met de XSIB_iks wrote:De dieselbakken hebben de 'langste' 5 en draaien zo'n 3200 t/pm bij 120 km/h. Ik geloof dat dit voor de benzine TGS-bakken ook geldt, maar correct me if I'm wrong.
Wat jij van plan bent, is al eens gedaan door een clublid. Even wachten op zijn reactie...........
Ik ben overigens tijden op zoek geweest naar een dieselbak voor een schappelijke prijs, maar dat was me niet gelukt.
Je kan dan denk ik het beste voor de TGS-bak gaan, zelf vind ik dat deze zelfs in z'n 5 nog voldoende doet (en die heeft 75pk/ 740 kilo). En lekker zuinig. Overigens denk ik dat het verschil ook komt door mono/multipoint injectie.
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).
Re: toerental bij 120 naar beneden krijgen
daarvoor moet je geen gti kopen om zuinig te rijdensjonniecorrado wrote: ik zit te kijken om een AX gti gaan kopen
en vind het verbruik best veel voor een 1.4
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunMar11, 2007 11:42:26 PM
- Location: krimpen aan den ijssel
- Contact:
ik zou als ik jou was een GT injectie kopen. kwa terkkracht zit er niet eens zo heel veel verschil tussen.
ik heb zelf ook een GTi gehad en die trok ook als een beest op.
sommige GTI's konden mij bij het stoplicht niet bij houden en met mijn GT reed ik ook 1:15 richting belgie en toen reed ik ook hele stukken 160 en zelfs 180.
ik heb zelf ook een GTi gehad en die trok ook als een beest op.
sommige GTI's konden mij bij het stoplicht niet bij houden en met mijn GT reed ik ook 1:15 richting belgie en toen reed ik ook hele stukken 160 en zelfs 180.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriJan11, 2008 9:14:35 PM
- Location: utrecht
aan ghost 88:
thnx voor je reactie,
maar wat bedoel je, ik zou voor een GT injectie kiezen?
ipv een GTI of een GT?
zit daar zo weinig verschil tussen dan?
het scheelt toch 20 of 10 pk.
en een GT lijkt mij meer trekkracht te hebben door de carberateurs.
en de GTI sneller en zuiniger door het vermogen en door de multipoint injectie
als je ze alledrie gehad hebt, had ik nog een vraagje:
wat is het verbruik een beetje van alle 3.
mvg Niels
thnx voor je reactie,
maar wat bedoel je, ik zou voor een GT injectie kiezen?
ipv een GTI of een GT?
zit daar zo weinig verschil tussen dan?
het scheelt toch 20 of 10 pk.
en een GT lijkt mij meer trekkracht te hebben door de carberateurs.
en de GTI sneller en zuiniger door het vermogen en door de multipoint injectie
als je ze alledrie gehad hebt, had ik nog een vraagje:
wat is het verbruik een beetje van alle 3.
mvg Niels
Heb nu een corrado.
mijn eerste auto was een Citroën ax GT-injectie
zit te kijken of ik ergens een goede echte gti vandaan kan toveren
mijn eerste auto was een Citroën ax GT-injectie
zit te kijken of ik ergens een goede echte gti vandaan kan toveren
Overigens zijn er 3 typen GT's:
De zuinigste is (over 't algemeen) de GT injection.
't Leukste rijden "schijnt" de GT carb te zijn.
Maar 't is zoals TTF al zei: je rechter voet bepaalt in grote mate hoe zuinig je rijdt.
Met mijn 1.1i haal ik overigens met gemak 1:17 en met m'n dieseltje toch zeker wel 1:23½.
- de GT: da's een 1.4 blok met carburateur
- de GT injection: da's een 1.4 blok met monopoint injectie
- de GTI: da's een 1.4 blok met multipoint injectie
De zuinigste is (over 't algemeen) de GT injection.
't Leukste rijden "schijnt" de GT carb te zijn.
Maar 't is zoals TTF al zei: je rechter voet bepaalt in grote mate hoe zuinig je rijdt.
Met mijn 1.1i haal ik overigens met gemak 1:17 en met m'n dieseltje toch zeker wel 1:23½.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
nou de meeste GT's zijn anders niet zuiniger dan 1 op 12 a13.
alleen de tgs/furio modellen met de boschs 3.0 halen 1 op 14 a 15.
Een goede GTI is zeker sneller dan een GT (lees vooral goede gezien er zat zijn die voor geen meter lopen). een GT valt dood bij de 6400 rpm terwijl een GTI dan juist wakker word.
In het dagelijkse verkeer rijd een GT wel wat prettiger ivm je bakken met koppel hebt. Dat merk ik in de first met 1.4 ook wat erg grappig is.
alleen de tgs/furio modellen met de boschs 3.0 halen 1 op 14 a 15.
Een goede GTI is zeker sneller dan een GT (lees vooral goede gezien er zat zijn die voor geen meter lopen). een GT valt dood bij de 6400 rpm terwijl een GTI dan juist wakker word.
In het dagelijkse verkeer rijd een GT wel wat prettiger ivm je bakken met koppel hebt. Dat merk ik in de first met 1.4 ook wat erg grappig is.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriJan11, 2008 9:14:35 PM
- Location: utrecht
maar de GTI heeft 117 nm tegen 107 van de GT-Injectie...
dus heeft ie alsnog meer koppel. dan zal hij wel wat nerveuzer zijn, maar alsnog ook echt soepel hoort te lopen...
toch?
mvg niels
dus heeft ie alsnog meer koppel. dan zal hij wel wat nerveuzer zijn, maar alsnog ook echt soepel hoort te lopen...
toch?
mvg niels
Heb nu een corrado.
mijn eerste auto was een Citroën ax GT-injectie
zit te kijken of ik ergens een goede echte gti vandaan kan toveren
mijn eerste auto was een Citroën ax GT-injectie
zit te kijken of ik ergens een goede echte gti vandaan kan toveren