alleen Voorkant verlagen mogenlijk?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

alleen Voorkant verlagen mogenlijk?

Post by AphexTwiins »

Is het ook mogelijk om alleen de voorkant te verlagen met 40MM veren zodat hij iets wat stugger wordt, dat is niet de hoofd oorzaak maar natuurlijk om de wielkas ruimte wat lager te krijgen.

Of krijg je dan hele rare rij eigenschappen omdat je de achterkant niet verlaagd? Dat vindt ik namelijk niet zo mooi omdat mijn AX gewoon rechte wielkassen heeft en dan valt het wiel er te ver in voor mijn mening. Zijn er ook leden in de buurt van 'shertogenbosch die zowiezo 40mm kunnen verlagen, en moet je het geheel daarna persee laten uitlijnen? hoe duur zou dit dan ongeveer kost?

heel wat vragen, maar toch alvast bedankt voor de antwoorden zodat ik weer verder aan de slag kan :)
Image
Citroën AX 1.1i TGE

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

zoek ff op het forum, dit is al vaker gedaan!

vragen waar ik zoiezo ff antwoord op geef;
-uitlijnen koste mij 70,- bij de profile
-uitlijnen moet niet, maar zou ik ALTIJD doen
-40mm verlagingsveren bestaan, das geen probleem
-je wegligging wordt er niet beter op, lees SLECHTER

dat was het wel weer :)
Image

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Aspeve »

Geen probleem hoor 40mm verlagen voor.
Gebakkie heeft het ook. Uitlijnen hoeft niet.
Rijgedrag wordt iets stuiteriger, maar we'll strakker.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

q01z wrote: -je wegligging wordt er niet beter op, lees SLECHTER
Bij een AX gaat de wegligging er zeker wel op vooruit, gezien de standaard veren zo slap zijn en het gewicht lager bij de grond komt

het fabeltje van verlagen = slechter gaat pas op als je de geometrie van de draagarmen verkloot door het te laag te zetten en dat gebeurd niet bij 40mm.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Aspeve »

Idd, zoals ik al schreef je merkt behoorlijk verschil, ik heb ook een stabistang gemonteerd en bredere banden dus het is niet 100% te vergelijken.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

@drake:
als je alleen de voorzijde verlaagt (er vanuitgaande dat de originele dempers gebruikt worden..) dan wordt de voorzijde idd beter, met de argumenten die je gebruikt.. velragen van het zwaartepunt, minder hellen e.d.

echter heeft een standaard AX 1 probleem; de achterveren zijn standaard ook te slap! als er dan ook nog es 'gammele' dempers opzitten, wordt de wegligging achter zo slecht dat de auto snel overstuurt zal raken.. dit komt gek genoeg door het gebrek aan gewicht achter, aangezien er dan simpelweg te weinig wieldruk is om de wielen een beetje fatsoenlijk op de grond te houden!
Image

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AphexTwiins »

de wagen is altijd van me ma geweest, en daarvoor nieuw van een oma. (nee geen fabeltjes van die reclame) dus ik betwijfel of die achtervering zó slecht is als je zegt. Ik meen dat het opzich wel wat strakker wordt, dat is wel een beetje de bedoeling iig.. wie heeft er in iedergeval evaring mee, met verlagen zelf? (het zelf doen)
Image
Citroën AX 1.1i TGE

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

volgens mij is daar zelfs een howto van..

met veerspanners is het niet eens zo lastig!

maar ik doel ook niet op een slechte auto ;) eerder op slappe citroenvering!
Image

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Aspeve »

Lijkt me tijd worden om eens wat te gaan rondlezen hier op het forum. Er is erg veel over geschreven.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Ik heb een half jaar zo rond gereden, maar toen ik de achterzijde ook aanpakte reed hij 10x lekkerder (minders stoterig)

en..... je verhoogt de kans dat je achterzijde jouw voorzijde in zal halen bij een snelle bocht...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AphexTwiins »

Aspeve wrote:Lijkt me tijd worden om eens wat te gaan rondlezen hier op het forum. Er is erg veel over geschreven.
ik heb hier ook gelezen en de zoek functie gebruikt maar niets gevonden. Misschien de verkeerde woorden, mijn excuus daarvoor dan. Heb jij het ook zelf verlaagd of niet? Of heb je dat wel eens gedaan, omdat je in veghel woont en dat is wel dichtbij :)
Image
Citroën AX 1.1i TGE

Post Reply