alleen Voorkant verlagen mogenlijk?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 172
- Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
- Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland
alleen Voorkant verlagen mogenlijk?
Is het ook mogelijk om alleen de voorkant te verlagen met 40MM veren zodat hij iets wat stugger wordt, dat is niet de hoofd oorzaak maar natuurlijk om de wielkas ruimte wat lager te krijgen.
Of krijg je dan hele rare rij eigenschappen omdat je de achterkant niet verlaagd? Dat vindt ik namelijk niet zo mooi omdat mijn AX gewoon rechte wielkassen heeft en dan valt het wiel er te ver in voor mijn mening. Zijn er ook leden in de buurt van 'shertogenbosch die zowiezo 40mm kunnen verlagen, en moet je het geheel daarna persee laten uitlijnen? hoe duur zou dit dan ongeveer kost?
heel wat vragen, maar toch alvast bedankt voor de antwoorden zodat ik weer verder aan de slag kan
Of krijg je dan hele rare rij eigenschappen omdat je de achterkant niet verlaagd? Dat vindt ik namelijk niet zo mooi omdat mijn AX gewoon rechte wielkassen heeft en dan valt het wiel er te ver in voor mijn mening. Zijn er ook leden in de buurt van 'shertogenbosch die zowiezo 40mm kunnen verlagen, en moet je het geheel daarna persee laten uitlijnen? hoe duur zou dit dan ongeveer kost?
heel wat vragen, maar toch alvast bedankt voor de antwoorden zodat ik weer verder aan de slag kan
Citroën AX 1.1i TGE
Bij een AX gaat de wegligging er zeker wel op vooruit, gezien de standaard veren zo slap zijn en het gewicht lager bij de grond komtq01z wrote: -je wegligging wordt er niet beter op, lees SLECHTER
het fabeltje van verlagen = slechter gaat pas op als je de geometrie van de draagarmen verkloot door het te laag te zetten en dat gebeurd niet bij 40mm.
@drake:
als je alleen de voorzijde verlaagt (er vanuitgaande dat de originele dempers gebruikt worden..) dan wordt de voorzijde idd beter, met de argumenten die je gebruikt.. velragen van het zwaartepunt, minder hellen e.d.
echter heeft een standaard AX 1 probleem; de achterveren zijn standaard ook te slap! als er dan ook nog es 'gammele' dempers opzitten, wordt de wegligging achter zo slecht dat de auto snel overstuurt zal raken.. dit komt gek genoeg door het gebrek aan gewicht achter, aangezien er dan simpelweg te weinig wieldruk is om de wielen een beetje fatsoenlijk op de grond te houden!
als je alleen de voorzijde verlaagt (er vanuitgaande dat de originele dempers gebruikt worden..) dan wordt de voorzijde idd beter, met de argumenten die je gebruikt.. velragen van het zwaartepunt, minder hellen e.d.
echter heeft een standaard AX 1 probleem; de achterveren zijn standaard ook te slap! als er dan ook nog es 'gammele' dempers opzitten, wordt de wegligging achter zo slecht dat de auto snel overstuurt zal raken.. dit komt gek genoeg door het gebrek aan gewicht achter, aangezien er dan simpelweg te weinig wieldruk is om de wielen een beetje fatsoenlijk op de grond te houden!
-
- AX liefhebber
- Posts: 172
- Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
- Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland
de wagen is altijd van me ma geweest, en daarvoor nieuw van een oma. (nee geen fabeltjes van die reclame) dus ik betwijfel of die achtervering zó slecht is als je zegt. Ik meen dat het opzich wel wat strakker wordt, dat is wel een beetje de bedoeling iig.. wie heeft er in iedergeval evaring mee, met verlagen zelf? (het zelf doen)
Citroën AX 1.1i TGE
-
- AX liefhebber
- Posts: 172
- Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
- Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland
ik heb hier ook gelezen en de zoek functie gebruikt maar niets gevonden. Misschien de verkeerde woorden, mijn excuus daarvoor dan. Heb jij het ook zelf verlaagd of niet? Of heb je dat wel eens gedaan, omdat je in veghel woont en dat is wel dichtbijAspeve wrote:Lijkt me tijd worden om eens wat te gaan rondlezen hier op het forum. Er is erg veel over geschreven.
Citroën AX 1.1i TGE