[GT] Auto valt uit bij snelheid verminderen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

als je de kwaal hebt kan je eens proberen gewoon stationair in stilstand met de versnelling in z'n vrij een dotje gas te geven en dan abrupt je pedaal los te laten.
Hij zou dan niet helemaal moeten terugvallen maar geleidelijk.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Stappencomputer zou best goed kunnen!
Die moet je gas zegmaar opvangen als jij loslaat....

Maar naar meeting rijden kan toch wel, hij start toch na afslaan gewoon weer?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Browny, ik zal dat even onthouden, en doen als ie het weer heeft.

Grietje; in het begin start hij nog wel, maar na 3 x afslaan, heb ik moeite om hem weer aan de praat te krijgen, het lijkt wel of hij dan verzuipt ofzo. Daarom vind ik het zo eng.

Emanboy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueNov14, 2006 4:03:13 PM

Post by Emanboy »

Hey, mijn auto heeft hetzelfde probleem. Heb gister de koelvloeistof-temp. sensor vervangen. Nu rijdt hij wel goed. Maar wanneer ik het gas loslaat slaat ie af!
Stat. loopt ie ook niet lekker( ong. 1000 toeren). Het lijkt wel of die zichzelf maar niet kan regelen ofzo. En na een minuut ongeveer slaat ie gewoon weer af.

Ook met het herstarten heb ik precies hetzelfde. De eerste (paar) keer gaat het makkelijk. Maar daarna wil die niet meer. Moet ik echt even een minuut wachten, en dan weer proberen. Maar dat is wel eens vervelend als je midden op straat staat!

Ik heb een gti en mijn lampje van de ecu brand wel. Maar ben er niet helemaal uit hoe ik hem kan uitlezen. Heb de topic wel gelezen, maar ben niet zo'n meester daarin.

Iemand nog iedeeën? Waar zit de stappenmotor trouwens?

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Hey, wat vervelend joh ! Weet natuurlijk precies hoe het voelt :(

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande tips....

Mijne doet het wonderbaarlijk goed verder deze week, na dat incidentje op maandag....

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Op dit plaatje: link
zit er onder de stekker van het injectiehuis een zwart blokje met een rode sticker. Dat is de stappenmotor.

Overigens zijn er afhankelijk van type en bouwjaar kleine verschillen in de injectiehuizen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Emanboy wrote:Hey, mijn auto heeft hetzelfde probleem. Heb gister de koelvloeistof-temp. sensor vervangen. Nu rijdt hij wel goed. Maar wanneer ik het gas loslaat slaat ie af!
Stat. loopt ie ook niet lekker( ong. 1000 toeren). Het lijkt wel of die zichzelf maar niet kan regelen ofzo. En na een minuut ongeveer slaat ie gewoon weer af.

Ook met het herstarten heb ik precies hetzelfde. De eerste (paar) keer gaat het makkelijk. Maar daarna wil die niet meer. Moet ik echt even een minuut wachten, en dan weer proberen. Maar dat is wel eens vervelend als je midden op straat staat!

Ik heb een gti en mijn lampje van de ecu brand wel. Maar ben er niet helemaal uit hoe ik hem kan uitlezen. Heb de topic wel gelezen, maar ben niet zo'n meester daarin.

Iemand nog iedeeën? Waar zit de stappenmotor trouwens?
Ten eerste, een gti is een multipoint. Ik ga er van uit (misschien fout..) dat je een GT injectie hebt.

Bij een multipoint zit het heeeeeeeel anders, dus daar moet je dan toch echt even een nieuw topic over openen....

Uitlezen is simpel, staat een how to over!
Ik weet niet waar je woont, anders kan ik ev helpen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Emanboy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueNov14, 2006 4:03:13 PM

Post by Emanboy »

Ik heb inderdaad een multipoint. Kan het niet aan de stappenmeter liggen dan? Eerst bokte hij heel erg met rustig optrekken, en constante snelheid. Heb toen bougi's vervangen, luchtfilter vervangen, en de koelvloeistof temperauur sensor. En bokt volgens mij niet meer.

Nu slaat hij af :shock: Woon zelf in Enschede. Weet niet of iemand hier nog in de buurt woont?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Emanboy wrote:Ik heb inderdaad een multipoint. Kan het niet aan de stappenmeter liggen dan? Eerst bokte hij heel erg met rustig optrekken, en constante snelheid. Heb toen bougi's vervangen, luchtfilter vervangen, en de koelvloeistof temperauur sensor. En bokt volgens mij niet meer.

Nu slaat hij af :shock: Woon zelf in Enschede. Weet niet of iemand hier nog in de buurt woont?
Stappen motor.
Nou, de GTI heeft iig geen stappenmotor als de GT. Nogmaals, je moet ff je vraag opnieuw stellen, want dit hier gaat over een singelpoint injectie, en dat systeem is compleet anders (GTI - GT is een hele andere auto)
Moet je ff zetten in titel 'GTI multipoint valt uit'

Ik weet niet zo veel van multipoint (snap er zelfs eigenlijk de ballen van) Maar volgens mij werkt die wat dat betreft meer met de bovenste onderste dooie punt sensoren en krukaspositie sensoren, al die ongein die een GT niet heeft. Ik heb op het injectie huis ook geen stappenmotor zien zitten, maar het kan natuurlijk op een hele andere plek zitten.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

sietze
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 1
Joined: MonJan21, 2008 9:50:10 PM
Location: twijzelerheide

inhouden afslaan

Post by sietze »

Hallo ik ben een jaar bezig geweest om het probleem op te lossen werd er bijna gek van

de oplossing was heel simpel een andere benzinepomp, weg was het probleem. Het injectie huis is namelijk heel gevoelig en brengt daardoor de ecu in de verwaring en dan krijg je dit soort problemen

25,- bij de sloop is het proberen waard


edit q01z: leestekens toegevoegd, dan is het tenminste leesbaar!

Post Reply