als je de kwaal hebt kan je eens proberen gewoon stationair in stilstand met de versnelling in z'n vrij een dotje gas te geven en dan abrupt je pedaal los te laten.
Hij zou dan niet helemaal moeten terugvallen maar geleidelijk.
[GT] Auto valt uit bij snelheid verminderen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Stappencomputer zou best goed kunnen!
Die moet je gas zegmaar opvangen als jij loslaat....
Maar naar meeting rijden kan toch wel, hij start toch na afslaan gewoon weer?
Die moet je gas zegmaar opvangen als jij loslaat....
Maar naar meeting rijden kan toch wel, hij start toch na afslaan gewoon weer?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Hey, mijn auto heeft hetzelfde probleem. Heb gister de koelvloeistof-temp. sensor vervangen. Nu rijdt hij wel goed. Maar wanneer ik het gas loslaat slaat ie af!
Stat. loopt ie ook niet lekker( ong. 1000 toeren). Het lijkt wel of die zichzelf maar niet kan regelen ofzo. En na een minuut ongeveer slaat ie gewoon weer af.
Ook met het herstarten heb ik precies hetzelfde. De eerste (paar) keer gaat het makkelijk. Maar daarna wil die niet meer. Moet ik echt even een minuut wachten, en dan weer proberen. Maar dat is wel eens vervelend als je midden op straat staat!
Ik heb een gti en mijn lampje van de ecu brand wel. Maar ben er niet helemaal uit hoe ik hem kan uitlezen. Heb de topic wel gelezen, maar ben niet zo'n meester daarin.
Iemand nog iedeeën? Waar zit de stappenmotor trouwens?
Stat. loopt ie ook niet lekker( ong. 1000 toeren). Het lijkt wel of die zichzelf maar niet kan regelen ofzo. En na een minuut ongeveer slaat ie gewoon weer af.
Ook met het herstarten heb ik precies hetzelfde. De eerste (paar) keer gaat het makkelijk. Maar daarna wil die niet meer. Moet ik echt even een minuut wachten, en dan weer proberen. Maar dat is wel eens vervelend als je midden op straat staat!
Ik heb een gti en mijn lampje van de ecu brand wel. Maar ben er niet helemaal uit hoe ik hem kan uitlezen. Heb de topic wel gelezen, maar ben niet zo'n meester daarin.
Iemand nog iedeeën? Waar zit de stappenmotor trouwens?
Op dit plaatje: link
zit er onder de stekker van het injectiehuis een zwart blokje met een rode sticker. Dat is de stappenmotor.
Overigens zijn er afhankelijk van type en bouwjaar kleine verschillen in de injectiehuizen.
zit er onder de stekker van het injectiehuis een zwart blokje met een rode sticker. Dat is de stappenmotor.
Overigens zijn er afhankelijk van type en bouwjaar kleine verschillen in de injectiehuizen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ten eerste, een gti is een multipoint. Ik ga er van uit (misschien fout..) dat je een GT injectie hebt.Emanboy wrote:Hey, mijn auto heeft hetzelfde probleem. Heb gister de koelvloeistof-temp. sensor vervangen. Nu rijdt hij wel goed. Maar wanneer ik het gas loslaat slaat ie af!
Stat. loopt ie ook niet lekker( ong. 1000 toeren). Het lijkt wel of die zichzelf maar niet kan regelen ofzo. En na een minuut ongeveer slaat ie gewoon weer af.
Ook met het herstarten heb ik precies hetzelfde. De eerste (paar) keer gaat het makkelijk. Maar daarna wil die niet meer. Moet ik echt even een minuut wachten, en dan weer proberen. Maar dat is wel eens vervelend als je midden op straat staat!
Ik heb een gti en mijn lampje van de ecu brand wel. Maar ben er niet helemaal uit hoe ik hem kan uitlezen. Heb de topic wel gelezen, maar ben niet zo'n meester daarin.
Iemand nog iedeeën? Waar zit de stappenmotor trouwens?
Bij een multipoint zit het heeeeeeeel anders, dus daar moet je dan toch echt even een nieuw topic over openen....
Uitlezen is simpel, staat een how to over!
Ik weet niet waar je woont, anders kan ik ev helpen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik heb inderdaad een multipoint. Kan het niet aan de stappenmeter liggen dan? Eerst bokte hij heel erg met rustig optrekken, en constante snelheid. Heb toen bougi's vervangen, luchtfilter vervangen, en de koelvloeistof temperauur sensor. En bokt volgens mij niet meer.
Nu slaat hij af Woon zelf in Enschede. Weet niet of iemand hier nog in de buurt woont?
Nu slaat hij af Woon zelf in Enschede. Weet niet of iemand hier nog in de buurt woont?
Stappen motor.Emanboy wrote:Ik heb inderdaad een multipoint. Kan het niet aan de stappenmeter liggen dan? Eerst bokte hij heel erg met rustig optrekken, en constante snelheid. Heb toen bougi's vervangen, luchtfilter vervangen, en de koelvloeistof temperauur sensor. En bokt volgens mij niet meer.
Nu slaat hij af Woon zelf in Enschede. Weet niet of iemand hier nog in de buurt woont?
Nou, de GTI heeft iig geen stappenmotor als de GT. Nogmaals, je moet ff je vraag opnieuw stellen, want dit hier gaat over een singelpoint injectie, en dat systeem is compleet anders (GTI - GT is een hele andere auto)
Moet je ff zetten in titel 'GTI multipoint valt uit'
Ik weet niet zo veel van multipoint (snap er zelfs eigenlijk de ballen van) Maar volgens mij werkt die wat dat betreft meer met de bovenste onderste dooie punt sensoren en krukaspositie sensoren, al die ongein die een GT niet heeft. Ik heb op het injectie huis ook geen stappenmotor zien zitten, maar het kan natuurlijk op een hele andere plek zitten.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
inhouden afslaan
Hallo ik ben een jaar bezig geweest om het probleem op te lossen werd er bijna gek van
de oplossing was heel simpel een andere benzinepomp, weg was het probleem. Het injectie huis is namelijk heel gevoelig en brengt daardoor de ecu in de verwaring en dan krijg je dit soort problemen
25,- bij de sloop is het proberen waard
edit q01z: leestekens toegevoegd, dan is het tenminste leesbaar!
de oplossing was heel simpel een andere benzinepomp, weg was het probleem. Het injectie huis is namelijk heel gevoelig en brengt daardoor de ecu in de verwaring en dan krijg je dit soort problemen
25,- bij de sloop is het proberen waard
edit q01z: leestekens toegevoegd, dan is het tenminste leesbaar!