Waar is "hier" Sander ? 32 graden ? Ik wil dat ookSander wrote:Waarschijnlijk slangetje wat er voor zorgt dat je warme lucht aanzuigt. (Leg ik je nog eens uit).
Hier wordt het vandaag 32graden
[GT] Auto valt uit bij snelheid verminderen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
'k Denk dat 'ie daar niet echt veel moeite voor hoeft te doen, Cindy.Cindy wrote:O wat lekker, Australie, het is daar gewoon zomer natuurlijk, geniet er maar van !!!!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Wil toch nog even laten weten dat de garage me nog een rekening heeft gestuurd van dat kleppen stellen en die losse slang.
Ze hebben me gelukkig gematst, want het is EUR 65,= incl. BTW.
Er staat op de rekening dat het de carterontluchtingsslang is, en dat deze t.z.t. vervangen moet worden. Deze zat dus los.
Ik ga nu natuurlijk naar mijn beunhaasje toe, en vraag aan hem of hij zo'n slang voor me wil kopen (sloop of nieuw, weet niet wat verstandig is) en dat hij hem vervangt
Straks laat dat ding weer los, en heb ik weer problemen....
Ze hebben me gelukkig gematst, want het is EUR 65,= incl. BTW.
Er staat op de rekening dat het de carterontluchtingsslang is, en dat deze t.z.t. vervangen moet worden. Deze zat dus los.
Ik ga nu natuurlijk naar mijn beunhaasje toe, en vraag aan hem of hij zo'n slang voor me wil kopen (sloop of nieuw, weet niet wat verstandig is) en dat hij hem vervangt
Straks laat dat ding weer los, en heb ik weer problemen....
GVD
Hij reed weer perfect, ook met de kou.
Na een paar dagen ziek te zijn geweest, reed ik vanmiddag even naar mijn moeder, en hij heeft weer hetzelfde euvel !!!
Terwijl het niet eens koud is (vorige keer had ie het euvel bij temp. lager dan 5 gr.c.)
Bij terugschakelen of vaart minderen, klapt de toerenteller in 1 x naar 0, en slaat ie af, dus bij elk stoplicht en elke bocht....
Naar garage geweest om na te laten kijken of die carter ontluchtingsslang weer los zat, maar nee....
Omdat het al na 17 uur was, hadden ze geen tijd om verder te kijken, wil hem morgen weer uit laten lezen.
Inmiddels was motor goed warm, en leek ie wel minder last te hebben, maar hij liep ook weer niet mooi stationair.
Ik ben eigenlijk klaar met deze auto, en ga van de week toch maar kijken naar wat anders.
Zonde, want verder is ie 100 % in orde !
Maar ik baal.....
Hij reed weer perfect, ook met de kou.
Na een paar dagen ziek te zijn geweest, reed ik vanmiddag even naar mijn moeder, en hij heeft weer hetzelfde euvel !!!
Terwijl het niet eens koud is (vorige keer had ie het euvel bij temp. lager dan 5 gr.c.)
Bij terugschakelen of vaart minderen, klapt de toerenteller in 1 x naar 0, en slaat ie af, dus bij elk stoplicht en elke bocht....
Naar garage geweest om na te laten kijken of die carter ontluchtingsslang weer los zat, maar nee....
Omdat het al na 17 uur was, hadden ze geen tijd om verder te kijken, wil hem morgen weer uit laten lezen.
Inmiddels was motor goed warm, en leek ie wel minder last te hebben, maar hij liep ook weer niet mooi stationair.
Ik ben eigenlijk klaar met deze auto, en ga van de week toch maar kijken naar wat anders.
Zonde, want verder is ie 100 % in orde !
Maar ik baal.....
Liefst natuurlijk voordattie last heeft gewoon zodra de motor draait, even rammelen om te kijken of hij weer uitvalt.
Wel heel erg raar zoiets!
anders zou ik idd denken aan een sensor die z'n werk niet goed doet. Lambda komt dan t eerste in me op. Wellicht anders eens proberen om te kijken hoe hij loopt (of iig niet meer uitvalt) als je stekker van de lambdasensor ontkoppeld? Hij zal wel beroerd lopen, maar als hij niet meer uitvalt kan je gericht gaan vervangen
Wel heel erg raar zoiets!
anders zou ik idd denken aan een sensor die z'n werk niet goed doet. Lambda komt dan t eerste in me op. Wellicht anders eens proberen om te kijken hoe hij loopt (of iig niet meer uitvalt) als je stekker van de lambdasensor ontkoppeld? Hij zal wel beroerd lopen, maar als hij niet meer uitvalt kan je gericht gaan vervangen
Ok haha, voordat ik wegrijd dus....
Hij is al een keer aan zo'n uitlees apparaat geweest, en toen gaf ie aan dat de koelwatersensor stuk was, deze is toen vervangen.
Daarna gaf nog steeds klachten, en toen hebben ze de kleppen gesteld en de carter ontluchtingsslang vastgezet, deze zat klaarblijkelijk niet goed vast...
Maar ja, nog een keer uitlezen kan geen kwaad, maar als het de lambda zou zijn, zou zo'n apparaat dat toch moeten aangeven.
Het gekke is dat de klachten alleen waren met kou, kouder dan 5 gr.c.
En het was vandaag 7 gr.c., ik wordt er gek van !
Al met al weet ik het dus echt niet meer....
Hij is al een keer aan zo'n uitlees apparaat geweest, en toen gaf ie aan dat de koelwatersensor stuk was, deze is toen vervangen.
Daarna gaf nog steeds klachten, en toen hebben ze de kleppen gesteld en de carter ontluchtingsslang vastgezet, deze zat klaarblijkelijk niet goed vast...
Maar ja, nog een keer uitlezen kan geen kwaad, maar als het de lambda zou zijn, zou zo'n apparaat dat toch moeten aangeven.
Het gekke is dat de klachten alleen waren met kou, kouder dan 5 gr.c.
En het was vandaag 7 gr.c., ik wordt er gek van !
Al met al weet ik het dus echt niet meer....
Nou, ik weet het niet meer....
Vanmorgen nergens last van !
Glenn, nou heb ik jou advies opgevolgd, en gerammeld met de sleutelbos toen ik hem had gestart.
Zou dat het zijn ????
Maar even zonder gekheid, ik heb nu dus totaal geen vertrouwen meer in mijn auto he...
Wie weet wanneer ie weer kuren gaat krijgen.
Zonde, want verder is ie nog perfect.
Heb ook al een ander autootje op het oog, wil van de week even gaan kijken (in mijn woonplaats staat een klein japannertje voor een leuke prijs te koop)
Maar ga nu toch weer twijfelen....
Vanmorgen nergens last van !
Glenn, nou heb ik jou advies opgevolgd, en gerammeld met de sleutelbos toen ik hem had gestart.
Zou dat het zijn ????
Maar even zonder gekheid, ik heb nu dus totaal geen vertrouwen meer in mijn auto he...
Wie weet wanneer ie weer kuren gaat krijgen.
Zonde, want verder is ie nog perfect.
Heb ook al een ander autootje op het oog, wil van de week even gaan kijken (in mijn woonplaats staat een klein japannertje voor een leuke prijs te koop)
Maar ga nu toch weer twijfelen....
Je zou bijna denken dat het wel iets kleins moet zijn... als tempsensor de truc niet deed (neem aan dat ze de groene hebben vervangen, niet die van de meter op je dash) Een GT heeft volgens mij naast de ECU tempmeter, lambda en olie en de gaskleppositiesensor o.i.d. geen sensoren?
Hebben ze ook de bedrading naar je temp sensor gecheckt? Als ie ergens aarde maakt door een beschadiging kan je best dit soort problemen krijgen....
Hebben ze ook de bedrading naar je temp sensor gecheckt? Als ie ergens aarde maakt door een beschadiging kan je best dit soort problemen krijgen....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik zou het niet weten Grietje, ik ben echt leek op autogebied
Ze hebben hem aan zo'n uitleesapparaat gehad, en toen is de koelwatersensor vervangen, is dat hetzelfde als de temp.sensor ?
Daarna gaf ie echter nog steeds klachten, dus dat was het euvel denk ik niet... (hoewel ik dan best binnenkort problemen zou hebben gehad met deze sensor, dus niet verkeerd om hem te vernieuwen...)
Ze hebben hem aan zo'n uitleesapparaat gehad, en toen is de koelwatersensor vervangen, is dat hetzelfde als de temp.sensor ?
Daarna gaf ie echter nog steeds klachten, dus dat was het euvel denk ik niet... (hoewel ik dan best binnenkort problemen zou hebben gehad met deze sensor, dus niet verkeerd om hem te vernieuwen...)
Een type 1 GT heeft 2 sensoren (teminste, mijn type 1 GT blok ) 1tje voor de temp meter op je dash,Cindy wrote:Ik zou het niet weten Grietje, ik ben echt leek op autogebied
Ze hebben hem aan zo'n uitleesapparaat gehad, en toen is de koelwatersensor vervangen, is dat hetzelfde als de temp.sensor ?
Daarna gaf ie echter nog steeds klachten, dus dat was het euvel denk ik niet... (hoewel ik dan best binnenkort problemen zou hebben gehad met deze sensor, dus niet verkeerd om hem te vernieuwen...)
en 1 voor naar de computer van je auto, zodat die zijn tabellen daarop kan aanpassen.
Nu ga ik er van uit dat de garage slim genoeg is geweest om die laatste te vervangen, maar je weet maar nooit Ik heb wel eens HELE domme dingen gehoord van monteurs enzo
Maar ik heb ook geleerd met uitlezen dat je hij de codes onthoud, en dat je dus eerst moet resetten en dan rijden en dan kijken of die code weer terug komt...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
als de motor dan uit was gevallen wel... maar dat deed hij niet, dus daar ligt het niet aanCindy wrote: Glenn, nou heb ik jou advies opgevolgd, en gerammeld met de sleutelbos toen ik hem had gestart.
Zou dat het zijn ????
maar wat grietje zegt inderdaad... draadbreuk/missend stukje draadisolatie en je krijgt dit soort rare fratsen als (bij afremmen of bochten draaien) een open stuk draad tegen een ander ijzeren deel aankomt.
Ok Glenn, dat weten we dan ook weer, sleutelbos was het niet
Maar ik zal dat over die isolatie even tegen de garage zeggen, ik print gewoon wat uit van dit forum, en neem het mee.
Browny, stappenmotor niet geprobeerd idd, maar wat ik zei in dat andere topic, de garage moet toch het euvel kunnen vinden ?
Ik vind het lief dat je met suggesties komt, en het zou dit ook best wel eens kunnen zijn, maar hoeveel keer moet ie dan nog naar de garage voordat ze het vinden.
Ze denken nu al elke keer dat ie het weer doet, en dan doet hij het ook wel, tot ie later weer kuren krijgt.
Het is zo jammer dat ik zelf niks kan, en de auto is het ook niet meer waard om er honderden euro's in te stoppen, helaas....
Maar ik zal dat over die isolatie even tegen de garage zeggen, ik print gewoon wat uit van dit forum, en neem het mee.
Browny, stappenmotor niet geprobeerd idd, maar wat ik zei in dat andere topic, de garage moet toch het euvel kunnen vinden ?
Ik vind het lief dat je met suggesties komt, en het zou dit ook best wel eens kunnen zijn, maar hoeveel keer moet ie dan nog naar de garage voordat ze het vinden.
Ze denken nu al elke keer dat ie het weer doet, en dan doet hij het ook wel, tot ie later weer kuren krijgt.
Het is zo jammer dat ik zelf niks kan, en de auto is het ook niet meer waard om er honderden euro's in te stoppen, helaas....
Inderdaad, dat was daarom ook mijn gedachtesGlenn@nl wrote:
maar wat grietje zegt inderdaad... draadbreuk/missend stukje draadisolatie en je krijgt dit soort rare fratsen als (bij afremmen of bochten draaien) een open stuk draad tegen een ander ijzeren deel aankomt.
En die kabelbomen kunnen errug rot zijn
Stappenmotor klinkt ook nog logisch!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Hmmm. volgens mij heb ik het inderdaad alleen bij gas loslaten, maar dat doe ik altijd als ik terugschakel, dus lastig om dat te kunnen beamen.
Stel, ik rijd 80 km per uur, en nader een stoplicht, ik schakel dan terug naar de 4e of 3e versnelling, op dat moment valt de toerenteller terug, maar nooit lager dan 1500 of uiterlijk 1000 toeren., idem dito van 4 naar 3, of van 3 naar 2 etc.
Dit is dus bij "normaal" functioneren.
Als de auto DE KWAAL heeft (hihi) valt de toerenteller terug tot 500 toeren van 5 naar 4, en van 4 naar 3, en helemaal tot de 0 als ik van 3 naar 2 en van 2 naar 1 ga.
Op die 500 toeren blijft ie nog wel lopen, hij hapert dan wel even, maar zodra ik gas geef pakt ie hem als het ware weer.
Maar van 3 naar 2 en van 2 naar 1 (scherpe bochten, hoeken, bijna stilstand voor stoplicht) houdt ie het niet meer en slaat hij af.
Tevens is het volgende kenmerk ook onderdeel van DE KWAAL (zo noem ik het maar even)
Als ik de auto heb gestart (dat gaat altijd goed) en ik rijdt achteruit van de parkeerplaats af, slaat ie af, ook doordat de toerenteller dan naar de 0 zakt)
Hopelijk heb ik het goed omschreven....
Stel, ik rijd 80 km per uur, en nader een stoplicht, ik schakel dan terug naar de 4e of 3e versnelling, op dat moment valt de toerenteller terug, maar nooit lager dan 1500 of uiterlijk 1000 toeren., idem dito van 4 naar 3, of van 3 naar 2 etc.
Dit is dus bij "normaal" functioneren.
Als de auto DE KWAAL heeft (hihi) valt de toerenteller terug tot 500 toeren van 5 naar 4, en van 4 naar 3, en helemaal tot de 0 als ik van 3 naar 2 en van 2 naar 1 ga.
Op die 500 toeren blijft ie nog wel lopen, hij hapert dan wel even, maar zodra ik gas geef pakt ie hem als het ware weer.
Maar van 3 naar 2 en van 2 naar 1 (scherpe bochten, hoeken, bijna stilstand voor stoplicht) houdt ie het niet meer en slaat hij af.
Tevens is het volgende kenmerk ook onderdeel van DE KWAAL (zo noem ik het maar even)
Als ik de auto heb gestart (dat gaat altijd goed) en ik rijdt achteruit van de parkeerplaats af, slaat ie af, ook doordat de toerenteller dan naar de 0 zakt)
Hopelijk heb ik het goed omschreven....