[GT] Auto valt uit bij snelheid verminderen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Sander wrote:Waarschijnlijk slangetje wat er voor zorgt dat je warme lucht aanzuigt. (Leg ik je nog eens uit).

Hier wordt het vandaag 32graden :roll:
Waar is "hier" Sander ? 32 graden ? Ik wil dat ook :)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

cranbourne ong. 50 km ten zuiden van melbourne. Vandaag regende het btw
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

O wat lekker, Australie, het is daar gewoon zomer natuurlijk, geniet er maar van !!!!

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Cindy wrote:O wat lekker, Australie, het is daar gewoon zomer natuurlijk, geniet er maar van !!!!
'k Denk dat 'ie daar niet echt veel moeite voor hoeft te doen, Cindy. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Wil toch nog even laten weten dat de garage me nog een rekening heeft gestuurd van dat kleppen stellen en die losse slang.
Ze hebben me gelukkig gematst, want het is EUR 65,= incl. BTW.

Er staat op de rekening dat het de carterontluchtingsslang is, en dat deze t.z.t. vervangen moet worden. Deze zat dus los.

Ik ga nu natuurlijk naar mijn beunhaasje toe, en vraag aan hem of hij zo'n slang voor me wil kopen (sloop of nieuw, weet niet wat verstandig is) en dat hij hem vervangt :D
Straks laat dat ding weer los, en heb ik weer problemen....

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

GVD :evil:
Hij reed weer perfect, ook met de kou.
Na een paar dagen ziek te zijn geweest, reed ik vanmiddag even naar mijn moeder, en hij heeft weer hetzelfde euvel !!!
Terwijl het niet eens koud is (vorige keer had ie het euvel bij temp. lager dan 5 gr.c.)
Bij terugschakelen of vaart minderen, klapt de toerenteller in 1 x naar 0, en slaat ie af, dus bij elk stoplicht en elke bocht....

Naar garage geweest om na te laten kijken of die carter ontluchtingsslang weer los zat, maar nee....
Omdat het al na 17 uur was, hadden ze geen tijd om verder te kijken, wil hem morgen weer uit laten lezen.

Inmiddels was motor goed warm, en leek ie wel minder last te hebben, maar hij liep ook weer niet mooi stationair.

Ik ben eigenlijk klaar met deze auto, en ga van de week toch maar kijken naar wat anders.
Zonde, want verder is ie 100 % in orde !

Maar ik baal.....

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Zo lijkt het inderdaad een gebed zonder eind! Jammer :(

Misschien klinkt t gek...

heb je de autosleutel aan een enorme sleutelbos zitten?

Probeer eens, als de motor draait te schudden/trekken/duwen aan de sleutel(bos).. misschien is het iets met de contactjes op het contactslot?

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Ja, ik heb idd mijn autosleutel aan een grote sleutelbos zitten, en nee, je suggestie klinkt niet gek hoor, ik sta overal voor open inmiddels :D

Ik zal het morgenochtend op weg naar het werk eens proberen als ie weer last heeft.

Thanx !

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Liefst natuurlijk voordattie last heeft :P gewoon zodra de motor draait, even rammelen om te kijken of hij weer uitvalt.

Wel heel erg raar zoiets!

anders zou ik idd denken aan een sensor die z'n werk niet goed doet. Lambda komt dan t eerste in me op. Wellicht anders eens proberen om te kijken hoe hij loopt (of iig niet meer uitvalt) als je stekker van de lambdasensor ontkoppeld? Hij zal wel beroerd lopen, maar als hij niet meer uitvalt kan je gericht gaan vervangen ;)

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Ok haha, voordat ik wegrijd dus....

Hij is al een keer aan zo'n uitlees apparaat geweest, en toen gaf ie aan dat de koelwatersensor stuk was, deze is toen vervangen.

Daarna gaf nog steeds klachten, en toen hebben ze de kleppen gesteld en de carter ontluchtingsslang vastgezet, deze zat klaarblijkelijk niet goed vast...

Maar ja, nog een keer uitlezen kan geen kwaad, maar als het de lambda zou zijn, zou zo'n apparaat dat toch moeten aangeven.

Het gekke is dat de klachten alleen waren met kou, kouder dan 5 gr.c.
En het was vandaag 7 gr.c., ik wordt er gek van ! :?

Al met al weet ik het dus echt niet meer....

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Nou, ik weet het niet meer....
Vanmorgen nergens last van !

Glenn, nou heb ik jou advies opgevolgd, en gerammeld met de sleutelbos toen ik hem had gestart.
Zou dat het zijn ????

Maar even zonder gekheid, ik heb nu dus totaal geen vertrouwen meer in mijn auto he...
Wie weet wanneer ie weer kuren gaat krijgen.
Zonde, want verder is ie nog perfect.

Heb ook al een ander autootje op het oog, wil van de week even gaan kijken (in mijn woonplaats staat een klein japannertje voor een leuke prijs te koop)
Maar ga nu toch weer twijfelen....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Je zou bijna denken dat het wel iets kleins moet zijn... als tempsensor de truc niet deed (neem aan dat ze de groene hebben vervangen, niet die van de meter op je dash) Een GT heeft volgens mij naast de ECU tempmeter, lambda en olie en de gaskleppositiesensor o.i.d. geen sensoren?
Hebben ze ook de bedrading naar je temp sensor gecheckt? Als ie ergens aarde maakt door een beschadiging kan je best dit soort problemen krijgen....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Ik zou het niet weten Grietje, ik ben echt leek op autogebied :oops:

Ze hebben hem aan zo'n uitleesapparaat gehad, en toen is de koelwatersensor vervangen, is dat hetzelfde als de temp.sensor ?

Daarna gaf ie echter nog steeds klachten, dus dat was het euvel denk ik niet... (hoewel ik dan best binnenkort problemen zou hebben gehad met deze sensor, dus niet verkeerd om hem te vernieuwen...)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Cindy wrote:Ik zou het niet weten Grietje, ik ben echt leek op autogebied :oops:

Ze hebben hem aan zo'n uitleesapparaat gehad, en toen is de koelwatersensor vervangen, is dat hetzelfde als de temp.sensor ?

Daarna gaf ie echter nog steeds klachten, dus dat was het euvel denk ik niet... (hoewel ik dan best binnenkort problemen zou hebben gehad met deze sensor, dus niet verkeerd om hem te vernieuwen...)
Een type 1 GT heeft 2 sensoren (teminste, mijn type 1 GT blok :roll: ) 1tje voor de temp meter op je dash,
en 1 voor naar de computer van je auto, zodat die zijn tabellen daarop kan aanpassen.

Nu ga ik er van uit dat de garage slim genoeg is geweest om die laatste te vervangen, maar je weet maar nooit :P Ik heb wel eens HELE domme dingen gehoord van monteurs enzo

Maar ik heb ook geleerd met uitlezen dat je hij de codes onthoud, en dat je dus eerst moet resetten en dan rijden en dan kijken of die code weer terug komt...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Cindy wrote: Glenn, nou heb ik jou advies opgevolgd, en gerammeld met de sleutelbos toen ik hem had gestart.
Zou dat het zijn ????
als de motor dan uit was gevallen wel... maar dat deed hij niet, dus daar ligt het niet aan :P

maar wat grietje zegt inderdaad... draadbreuk/missend stukje draadisolatie en je krijgt dit soort rare fratsen als (bij afremmen of bochten draaien) een open stuk draad tegen een ander ijzeren deel aankomt.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

nog steeds geen 2e hands goede stappenmotor geprobeerd?
Lijkt daar toch wel erg op.
(dat is een soort moderne versie van een choke)

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Ok Glenn, dat weten we dan ook weer, sleutelbos was het niet :D

Maar ik zal dat over die isolatie even tegen de garage zeggen, ik print gewoon wat uit van dit forum, en neem het mee.

Browny, stappenmotor niet geprobeerd idd, maar wat ik zei in dat andere topic, de garage moet toch het euvel kunnen vinden ?
Ik vind het lief dat je met suggesties komt, en het zou dit ook best wel eens kunnen zijn, maar hoeveel keer moet ie dan nog naar de garage voordat ze het vinden.
Ze denken nu al elke keer dat ie het weer doet, en dan doet hij het ook wel, tot ie later weer kuren krijgt.
Het is zo jammer dat ik zelf niks kan, en de auto is het ook niet meer waard om er honderden euro's in te stoppen, helaas....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Glenn@nl wrote:
maar wat grietje zegt inderdaad... draadbreuk/missend stukje draadisolatie en je krijgt dit soort rare fratsen als (bij afremmen of bochten draaien) een open stuk draad tegen een ander ijzeren deel aankomt.
Inderdaad, dat was daarom ook mijn gedachtes
En die kabelbomen kunnen errug rot zijn :roll:

Stappenmotor klinkt ook nog logisch!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

maar bij terugschakelen moet de stappenmotor het gewoon opvangen en schud de auto niet zo ernstig dat die evt. blootliggende kabelboom dan gaat verschuiven.
Ze heeft het puur bij het gaspedaal loslaten zover ik heb gelezen en daarom verdenk ik de stappenmotor.

Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 222
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Post by Cindy »

Hmmm. volgens mij heb ik het inderdaad alleen bij gas loslaten, maar dat doe ik altijd als ik terugschakel, dus lastig om dat te kunnen beamen.

Stel, ik rijd 80 km per uur, en nader een stoplicht, ik schakel dan terug naar de 4e of 3e versnelling, op dat moment valt de toerenteller terug, maar nooit lager dan 1500 of uiterlijk 1000 toeren., idem dito van 4 naar 3, of van 3 naar 2 etc.
Dit is dus bij "normaal" functioneren.

Als de auto DE KWAAL heeft (hihi) valt de toerenteller terug tot 500 toeren van 5 naar 4, en van 4 naar 3, en helemaal tot de 0 als ik van 3 naar 2 en van 2 naar 1 ga.
Op die 500 toeren blijft ie nog wel lopen, hij hapert dan wel even, maar zodra ik gas geef pakt ie hem als het ware weer.
Maar van 3 naar 2 en van 2 naar 1 (scherpe bochten, hoeken, bijna stilstand voor stoplicht) houdt ie het niet meer en slaat hij af.

Tevens is het volgende kenmerk ook onderdeel van DE KWAAL (zo noem ik het maar even)
Als ik de auto heb gestart (dat gaat altijd goed) en ik rijdt achteruit van de parkeerplaats af, slaat ie af, ook doordat de toerenteller dan naar de 0 zakt)

Hopelijk heb ik het goed omschreven....

Post Reply