Glenn@nl wrote:Volgens mij ging het bij de C-cactus om meer dan alleen styling.. volgens mij ook iets met alternatieve brandstof (vandaar dat cactus.. minimale brandstof, maar toch prestatie).
Bij de C-Cactus gaat het inderdaad om het idee achter de auto en eigenlijk amper om de vorm.
Tot grote verbazing van de ontwerper zelf is het concept ontwerp goedgekeurd om verder uit te werken en Citroën zelf noemt het een franse buldog.
Het idee was om radicaal in het aantal onderdelen te snijden en de wel gebruikte onderdelen aanzienlijk beter te maken.
"In plaats van 1.000 stukken beroerd plastic, geven we 500 stukken goed plastic."
Er zit bijvoorbeeld geen dashboard in, één centrale speaker betekent geen bekabeling om weg te moeten werken, de stoelen bestaan uit één deel, verstelmogelijkheden zijn er niet en de passagiersstoel heeft geen geleiderails, zit gewoon vast.
Een gewone autodeur heeft aan de binnenkant een geperforeerde plaat metaal met erachter geluidsisolatie wat er zo lelijk uitziet dat er weer een paneel overheen moet. In de Cactus houdt het op met de plaat metaal en een wat fraaiere geluidsisolatie (dat groene op de foto).
Kijk ook's wat er allemaal omhoog komt als je de motorkap open doet.
Motorisch komt er een dieselhybride die 1:28,3 moet halen en een CO2 uitstoot van 78 g/m.
De eend is ook begonnen als een paar praktische ideeen waar een auto omheen geboetseerd is

K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
