citroen cactus
Moderators: Rock's, webmasters
citroen cactus
wat vinden jullie van deze wagen?
ik vind 'm stoer !
het is natuurlijk een concept-car, maar stel dat ie op de weg komt
klik op de plaatjes voor grotere afbeeldingen.
ik vind 'm stoer !
het is natuurlijk een concept-car, maar stel dat ie op de weg komt
klik op de plaatjes voor grotere afbeeldingen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Je moet ervan houden, maar ik moet zeggen dat Citroën toch altijd wel heel interessante/leuke conceptcars bedenkt. Ik zou er echt niet mee zitten als ze deze auto, of eentje uit de C-Air-serie (die vond ik ook heel leuk!), in het echt zouden gaan maken, het wordt tijd dat ze weer typisch-Citroën-auto's gaan maken
Kijk uit, een Cactussssss
Volgens mij ging het bij de C-cactus om meer dan alleen styling.. volgens mij ook iets met alternatieve brandstof (vandaar dat cactus.. minimale brandstof, maar toch prestatie).
ik vind m trouwens jakkus..
de pluriel is (naast de c6) een voorbeeld van 'n conceptcar die is uitgewerkt.. en naar mijn mening is die wel geslaagd!
ik vind m trouwens jakkus..
de pluriel is (naast de c6) een voorbeeld van 'n conceptcar die is uitgewerkt.. en naar mijn mening is die wel geslaagd!
Bij de C-Cactus gaat het inderdaad om het idee achter de auto en eigenlijk amper om de vorm.Glenn@nl wrote:Volgens mij ging het bij de C-cactus om meer dan alleen styling.. volgens mij ook iets met alternatieve brandstof (vandaar dat cactus.. minimale brandstof, maar toch prestatie).
Tot grote verbazing van de ontwerper zelf is het concept ontwerp goedgekeurd om verder uit te werken en Citroën zelf noemt het een franse buldog.
Het idee was om radicaal in het aantal onderdelen te snijden en de wel gebruikte onderdelen aanzienlijk beter te maken.
"In plaats van 1.000 stukken beroerd plastic, geven we 500 stukken goed plastic."
Er zit bijvoorbeeld geen dashboard in, één centrale speaker betekent geen bekabeling om weg te moeten werken, de stoelen bestaan uit één deel, verstelmogelijkheden zijn er niet en de passagiersstoel heeft geen geleiderails, zit gewoon vast.
Een gewone autodeur heeft aan de binnenkant een geperforeerde plaat metaal met erachter geluidsisolatie wat er zo lelijk uitziet dat er weer een paneel overheen moet. In de Cactus houdt het op met de plaat metaal en een wat fraaiere geluidsisolatie (dat groene op de foto).
Kijk ook's wat er allemaal omhoog komt als je de motorkap open doet.
Motorisch komt er een dieselhybride die 1:28,3 moet halen en een CO2 uitstoot van 78 g/m.
De eend is ook begonnen als een paar praktische ideeen waar een auto omheen geboetseerd is
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Mja ik vind er qua looks te veel rondjes op de auto.. Velgen met rondjes, een gril met rondjes etc.. Dat staat mij tegen.. En de vorm is idd wel heeel bijzonder.. ..
Verder dat verbruik staat neit tegen .. Alleen denk ik dat met stoelen die niet verstelbaar zijn etc veel mensen er toch vanaf zien..Omdat iedereen gewoon anders zit in een auto...
Verder dat verbruik staat neit tegen .. Alleen denk ik dat met stoelen die niet verstelbaar zijn etc veel mensen er toch vanaf zien..Omdat iedereen gewoon anders zit in een auto...