Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Gisteren weer even met de AX bezig geweest. Allereerst de draagarmbrug er onder vandaan gehaald. Hij hing asociaal laag. Op Zolder raakte de zijkanten zelfs het wegdek in bepaalde bochten. Daarnaast moest ik ook rustiger over drempels omdat hij anders het wegdek raakte. Ik heb nu wel de bouten ondersom door de draagarmen gestoken waardoor de draagarmbrug nu gemakkelijker weer te plaatsen is. Nu hoeven de bouten er niet meer uit
Vervolgens de remmen maar even los gehaald. Volgens Hester remde hij minder sinds ik het circuit onveilig had gemaakt Blokken zagen er nog prima uit, maar heb ze voor de zekerheid maar even wat opgeschuurd. Ook de schijven zagen er nog goed uit. Binnenkort maar eens gaan shoppen voor een setje geventileerde schijven zodat het nog wat beter gaat remmen. Veiligheid voorop, vooral nu de kleine af en toe meegaat.
Binnenkort maar eens beginnen met het (proberen) verlagen van de achteras. Dan kunnen gelijk de gele Koni's er onder. Voorpoten mogen ook nog een keer uit elkaar om de dempers voor wat stugger te zetten.
Deze week ook maar een afspraak maken om de voorruit te laten vervangen. Alleen raak ik dan wel m'n mooie stickers van Zolder kwijt
Vervolgens de remmen maar even los gehaald. Volgens Hester remde hij minder sinds ik het circuit onveilig had gemaakt Blokken zagen er nog prima uit, maar heb ze voor de zekerheid maar even wat opgeschuurd. Ook de schijven zagen er nog goed uit. Binnenkort maar eens gaan shoppen voor een setje geventileerde schijven zodat het nog wat beter gaat remmen. Veiligheid voorop, vooral nu de kleine af en toe meegaat.
Binnenkort maar eens beginnen met het (proberen) verlagen van de achteras. Dan kunnen gelijk de gele Koni's er onder. Voorpoten mogen ook nog een keer uit elkaar om de dempers voor wat stugger te zetten.
Deze week ook maar een afspraak maken om de voorruit te laten vervangen. Alleen raak ik dan wel m'n mooie stickers van Zolder kwijt
Bossie wrote:Gisteren weer even met de AX bezig geweest. Allereerst de draagarmbrug er onder vandaan gehaald. Hij hing asociaal laag. Op Zolder raakte de zijkanten zelfs het wegdek in bepaalde bochten. Daarnaast moest ik ook rustiger over drempels omdat hij anders het wegdek raakte. Ik heb nu wel de bouten ondersom door de draagarmen gestoken waardoor de draagarmbrug nu gemakkelijker weer te plaatsen is. Nu hoeven de bouten er niet meer uit
Vervolgens de remmen maar even los gehaald. Volgens Hester remde hij minder sinds ik het circuit onveilig had gemaakt Blokken zagen er nog prima uit, maar heb ze voor de zekerheid maar even wat opgeschuurd. Ook de schijven zagen er nog goed uit. Binnenkort maar eens gaan shoppen voor een setje geventileerde schijven zodat het nog wat beter gaat remmen. Veiligheid voorop, vooral nu de kleine af en toe meegaat.
Binnenkort maar eens beginnen met het (proberen) verlagen van de achteras. Dan kunnen gelijk de gele Koni's er onder. Voorpoten mogen ook nog een keer uit elkaar om de dempers voor wat stugger te zetten.
Deze week ook maar een afspraak maken om de voorruit te laten vervangen. Alleen raak ik dan wel m'n mooie stickers van Zolder kwijt
Om de paar dagen van de binnenkant uit inspuiten met WD 40 scheelt al een heel hoop. Ik heb dat toen ik de Saxo verlaagde ook een paar weken lang gedaan en ze ginngen soepel los.
Succes
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
saxo100 wrote:Bossie wrote:Gisteren weer even met de AX bezig geweest. Allereerst de draagarmbrug er onder vandaan gehaald. Hij hing asociaal laag. Op Zolder raakte de zijkanten zelfs het wegdek in bepaalde bochten. Daarnaast moest ik ook rustiger over drempels omdat hij anders het wegdek raakte. Ik heb nu wel de bouten ondersom door de draagarmen gestoken waardoor de draagarmbrug nu gemakkelijker weer te plaatsen is. Nu hoeven de bouten er niet meer uit
Vervolgens de remmen maar even los gehaald. Volgens Hester remde hij minder sinds ik het circuit onveilig had gemaakt Blokken zagen er nog prima uit, maar heb ze voor de zekerheid maar even wat opgeschuurd. Ook de schijven zagen er nog goed uit. Binnenkort maar eens gaan shoppen voor een setje geventileerde schijven zodat het nog wat beter gaat remmen. Veiligheid voorop, vooral nu de kleine af en toe meegaat.
Binnenkort maar eens beginnen met het (proberen) verlagen van de achteras. Dan kunnen gelijk de gele Koni's er onder. Voorpoten mogen ook nog een keer uit elkaar om de dempers voor wat stugger te zetten.
Deze week ook maar een afspraak maken om de voorruit te laten vervangen. Alleen raak ik dan wel m'n mooie stickers van Zolder kwijt
Om de paar dagen van de binnenkant uit inspuiten met WD 40 scheelt al een heel hoop. Ik heb dat toen ik de Saxo verlaagde ook een paar weken lang gedaan en ze ginngen soepel los.
Succes
Haha, volgensmij staat jouw hele auto het hele jaar in het vet en poetsmiddel Wat een strakke Saxo zeg...
Freude am Fahren.
arnie wrote:saxo100 wrote:Bossie wrote:Gisteren weer even met de AX bezig geweest. Allereerst de draagarmbrug er onder vandaan gehaald. Hij hing asociaal laag. Op Zolder raakte de zijkanten zelfs het wegdek in bepaalde bochten. Daarnaast moest ik ook rustiger over drempels omdat hij anders het wegdek raakte. Ik heb nu wel de bouten ondersom door de draagarmen gestoken waardoor de draagarmbrug nu gemakkelijker weer te plaatsen is. Nu hoeven de bouten er niet meer uit
Vervolgens de remmen maar even los gehaald. Volgens Hester remde hij minder sinds ik het circuit onveilig had gemaakt Blokken zagen er nog prima uit, maar heb ze voor de zekerheid maar even wat opgeschuurd. Ook de schijven zagen er nog goed uit. Binnenkort maar eens gaan shoppen voor een setje geventileerde schijven zodat het nog wat beter gaat remmen. Veiligheid voorop, vooral nu de kleine af en toe meegaat.
Binnenkort maar eens beginnen met het (proberen) verlagen van de achteras. Dan kunnen gelijk de gele Koni's er onder. Voorpoten mogen ook nog een keer uit elkaar om de dempers voor wat stugger te zetten.
Deze week ook maar een afspraak maken om de voorruit te laten vervangen. Alleen raak ik dan wel m'n mooie stickers van Zolder kwijt
Om de paar dagen van de binnenkant uit inspuiten met WD 40 scheelt al een heel hoop. Ik heb dat toen ik de Saxo verlaagde ook een paar weken lang gedaan en ze ginngen soepel los.
Succes
Haha, volgensmij staat jouw hele auto het hele jaar in het vet en poetsmiddel Wat een strakke Saxo zeg...
Al die kilometers zijn volgens mij binnen in de garage gereden Die ziet er echt super strak uit.
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
Verlagen
He Bossie,
Succes met verlagen.
De gti achteras die ik heb liggen kreeg ik ook verlaagd.
1 torsieas zat zo vast, zelf met een grote mokker kregen we hem niet los zijn toen met 3 man bezig geweest. het enige wat we konden doen is de torsie as verwarmen!
Gr Mr Dean
Succes met verlagen.
De gti achteras die ik heb liggen kreeg ik ook verlaagd.
1 torsieas zat zo vast, zelf met een grote mokker kregen we hem niet los zijn toen met 3 man bezig geweest. het enige wat we konden doen is de torsie as verwarmen!
Gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....
Hmmm, m'n wie-is-wie helemaal afgedaalt naar pagina 3. Dat kan natuurlijk niet.
Eerst maar even een mooie foto van m'n Picasso
Vanochtend zag m'n AX er erg mooi uit, mooi bevroren
Vandaag 'druk' bezig geweest. We hebben een poging gewaagd om de achteras te verlagen. Helaas niet gelukt. De torsie assen zitten erg vast en het is lastig om goede rake klappen uit te delen op de goede plek zolang de as onder de auto zit. Maandag ga ik een poging wagen om de as onder de auto vandaan te halen en kijken of de torsieassen dan wel mee willen werken (eventueel nadat ze gemarteld worden met een gasbrander )
Zodra de as verlaagd is, kunnen ook de andere dempers gemonteerd worden samen met de staalgevlochtend remslangen.
Wel een puntje van zorg, 1 remleiding van voor naar achter is niet al te best meer. Binnenkort maar even een nieuwe bestellen en monteren. Ook binnenkort andere voordempers monteren. Zodra die er onder zitten, heb ik nog een setje gele Koni's voor de voorkant over. T.z.t. meer....
Eerst maar even een mooie foto van m'n Picasso
Vanochtend zag m'n AX er erg mooi uit, mooi bevroren
Vandaag 'druk' bezig geweest. We hebben een poging gewaagd om de achteras te verlagen. Helaas niet gelukt. De torsie assen zitten erg vast en het is lastig om goede rake klappen uit te delen op de goede plek zolang de as onder de auto zit. Maandag ga ik een poging wagen om de as onder de auto vandaan te halen en kijken of de torsieassen dan wel mee willen werken (eventueel nadat ze gemarteld worden met een gasbrander )
Zodra de as verlaagd is, kunnen ook de andere dempers gemonteerd worden samen met de staalgevlochtend remslangen.
Wel een puntje van zorg, 1 remleiding van voor naar achter is niet al te best meer. Binnenkort maar even een nieuwe bestellen en monteren. Ook binnenkort andere voordempers monteren. Zodra die er onder zitten, heb ik nog een setje gele Koni's voor de voorkant over. T.z.t. meer....
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Bossie wrote:Wel een puntje van zorg, 1 remleiding van voor naar achter is niet al te best meer. Binnenkort maar even een nieuwe bestellen en monteren.
Dan zou ik ze dit keer even helemaal in de lak zetten voor je ze monteert. Die leidingen heb ik namelijk ook vervangen, net nadat het onderstel gemonteerd was...
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
Succes
He Jan,
Veel succes morgen met het proberen teverlagen, morgen wordt het volgens mij wel iets warmer als afgelopen week.
Kan je in een garage staan ??!
De C4 zit er mooie uit .!
GR Mr Dean
Veel succes morgen met het proberen teverlagen, morgen wordt het volgens mij wel iets warmer als afgelopen week.
Kan je in een garage staan ??!
De C4 zit er mooie uit .!
GR Mr Dean
Saxo style is sexy style....
kevin.broke wrote:Bossie wrote:Wel een puntje van zorg, 1 remleiding van voor naar achter is niet al te best meer. Binnenkort maar even een nieuwe bestellen en monteren.
Dan zou ik ze dit keer even helemaal in de lak zetten voor je ze monteert. Die leidingen heb ik namelijk ook vervangen, net nadat het onderstel gemonteerd was...
Ik ga gewoon nieuwe leidingen gebruiken
Het is trouwens niet de koperen leiding die slecht is, maar de andere.
Re: Succes
mr dean wrote:He Jan,
Veel succes morgen met het proberen teverlagen, morgen wordt het volgens mij wel iets warmer als afgelopen week.
Kan je in een garage staan ??!
De C4 zit er mooie uit .!
GR Mr Dean
Ik heb een garage, maar die staat een beetje vol Kan eventueel met de achterkant binnen staan, alleen kan de deur dan niet meer dicht en dat is ook best lastig. Dus als ik morgen zin heb dan haal ik hem onder vandaan. En anders waag ik volgende week weer een poging.
EINDELIJK GELUKT
De linkerkant ging nog wel, maar wat zat de torsieas aan de rechterkant vast, dat was niet leuk meer. Maar goed, goed heet gestookt en uiteindelijk de torsieas zelf gekoeld met water. Uiteindelijk met een goede zware hamer met steel van een meter toch de rechterkant los gekregen. Helaas waren de centerpoints die we gezet hadden niet meer terug te vinden. Gelukkig bracht een vlakke vloer en een rolmaat uitkomst. Achter gelijk de gele Koni's gemonteerd. AX-je staat nu rondom op geel . Binnenkort de andere voordempers monteren en dan moet het onderstel toch wel goed zijn. Nu eerst even douchen, da's hard nodig
De linkerkant ging nog wel, maar wat zat de torsieas aan de rechterkant vast, dat was niet leuk meer. Maar goed, goed heet gestookt en uiteindelijk de torsieas zelf gekoeld met water. Uiteindelijk met een goede zware hamer met steel van een meter toch de rechterkant los gekregen. Helaas waren de centerpoints die we gezet hadden niet meer terug te vinden. Gelukkig bracht een vlakke vloer en een rolmaat uitkomst. Achter gelijk de gele Koni's gemonteerd. AX-je staat nu rondom op geel . Binnenkort de andere voordempers monteren en dan moet het onderstel toch wel goed zijn. Nu eerst even douchen, da's hard nodig