Inmiddels heb ik de kabelboom met CO potmeter vervangen voor een orrigineel exemplaar zonder potmeter. de ECU heeft een orriginele chip gekregen (geen idee of die goed is maar die kan ik niet testen maar de diagnose apparatuur bij Citroën geeft geen storing aan) De katalysator zit ertussen met de middendemper en het orrigineel luchtfilterhuis heeft een K&N vervangingsfilter gekregen. dus de setup is helemaal orrigineel op de einddemper na.
Dit zijn de klachten, en ik ben echt van mening dat een auto normaal zonder extreem te bokken of over te slaan moet kunnen rijden, maar mijn ax wil gewoon niet lekker lopen tenzij ik het mengsel zelf ga lopen regelen met een potmeter (die is nu dus weg) maar dan loopt ie veeeel te rijk en dus krijg je veel roetvorming.






----- S is van sloop AX en N is nieuw vanaf de aftermarket technische centrale automaterialenhandel----
ECU - Bosch motronic 3.1 multipoint - S
stappenmotor - Bosch - N
watertempsensor blauw en groen in kop - N
luchtsensor in luchtfilterhuis - N
Lambda sonde - Bosch - N
gaskleppsoitiesensor - Bosch - N
Bobine - Facet - N
bougiekabels en bougies - Facet / NGK - N
ontstekingsmodule - Bosch - N

kabelboom - S
gasklephuis - S
Bovenste dode punt sensor - S
brandstofdrukklep in de injectierail - S
dubbelrelais (zit onder de ECU) - S
massa punten schoon gemaakt
cilinderkop laten reviseren ivm olie lekkage klepseals en koppakking
alle slangen gecontroleerd die op het inlaattraject aangesloten zitten, geen lekkages..
dat was het wel zo'n beetje dacht ik.. ik weet het echt niet meer..
ik hoop dat er iemand een oplossing weet
het wordt zo langzaam aan wel een duur autotje
