Trillen (en ook n banden vraagje)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ik heb nu de Toyo T1R. Die bevalt uitstekend. De CF1 is volgens mij een oude band. Die heb ik hiervoor gehad maar vond die veel herrie maken.
Maar ja 13" heb je beperkte keuze natuurlijk.
Maar ja 13" heb je beperkte keuze natuurlijk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

60 euro bij autobandenmarkt. Denk dat je ze binnen 3 dagen in huis hebt.megator wrote:Nou ik denk dat ik met de yokodramas ga. hoor daar het meest positive van op andere websites. Maarja 185/60 r13 is een dieing breed. hem vandaag gebeld en niemand kan ze derekt leveren.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Nope, die CF1 is een nieuwe band van TOYO maar is geen echte sportband zoals de T1R. De T1S is (als ik me niet vergis) één van de vorige types sportieve banden van TOYO. De CF1 is een "gewone" band maar wel met een sportief karakter... ofzoietsMark wrote:Ik heb nu de Toyo T1R. Die bevalt uitstekend. De CF1 is volgens mij een oude band. Die heb ik hiervoor gehad maar vond die veel herrie maken.

Nou het duurt bijna een halve maand. en dan zijn ik en mijn AX in engeland tot mei... dus niet echt handig. Maarja ik ga vanavond velgen van MR dean ophalen die hebben een andere maat en meer keuze in ruber, hopelijk vind ik dan wel mooie banden voor ik naar england ga. Maar ik moet die velgen noch schuuren en verfen. iemand een idee van wat voor verf ik moet gebruiken?

megator wrote:Nou het duurt bijna een halve maand. en dan zijn ik en mijn AX in engeland tot mei... dus niet echt handig. Maarja ik ga vanavond velgen van MR dean ophalen die hebben een andere maat en meer keuze in ruber, hopelijk vind ik dan wel mooie banden voor ik naar england ga. Maar ik moet die velgen noch schuuren en verfen. iemand een idee van wat voor verf ik moet gebruiken?

ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Eigenlijk heb ik vandag twee nieuwe voorpoten by MR Dean (super ardig BTW) gekocht. Deze hebe verlagingsveren dus denk ik dat ik er geen dikere velgen onder kan zeten. maar dat maakt mij niet zoveel uit. Vind de originale gti velgen al vet genoeg. ga noch proberen met gouden stalen velgen. en ja als julie iets van england willen en ze het niet naar nederland stuuren kun je het naar mij stuuren en ik stuur het wel verder.

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb..
Het zit m in de banden, ik heb vndg mn voorbanden achter geplaatst en de achtersten vervangen door een paar Michelins in de maat 155/70 13 (die had een collega nog liggen). Het trillen in het stuur is nu verdwenen voor zover ik heb kunnen voelen, alleen trilt de achterkant nu heel erg.. De Federal banden zijn dus erg slecht, ondanks dat ze bijna nieuw zijn...
Dat is dus wss opgelost. Alleen nog goede banden vinden..
Ik heb nog een vraag: Passen BX GTI velgen onder n AX GTI??
Het zit m in de banden, ik heb vndg mn voorbanden achter geplaatst en de achtersten vervangen door een paar Michelins in de maat 155/70 13 (die had een collega nog liggen). Het trillen in het stuur is nu verdwenen voor zover ik heb kunnen voelen, alleen trilt de achterkant nu heel erg.. De Federal banden zijn dus erg slecht, ondanks dat ze bijna nieuw zijn...
Dat is dus wss opgelost. Alleen nog goede banden vinden..
Ik heb nog een vraag: Passen BX GTI velgen onder n AX GTI??
met een GTI hangt t af of je ABS heb
Dan passen namelijk geen assen van andere axen want dan mis je de ABS ring.
Heb je dat niet passen 1.4 assen volgens mij wel gewoon. 1.1(1.0 en sommige 1.4TRS pre 89) assen zijn wel anders!
Dan passen namelijk geen assen van andere axen want dan mis je de ABS ring.
Heb je dat niet passen 1.4 assen volgens mij wel gewoon. 1.1(1.0 en sommige 1.4TRS pre 89) assen zijn wel anders!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
ook hetzelfde trilprobleem...
Vanaf 120 tot 180 trillingen die steeds erger worden.
ik ben gisteren langsgeweest om te laten uitbalanceren.
9€ per wiel en enkel de vorenste 2 gedaan.
blijkt dat mijn rechtervoorvelg een heel klein beetje krom staat. (kon je zien toen ze op die machine zat)
Hij heeft er gewichtjes aangehangen en nu is het al een stuk beter, maar helaas nog niet opgelost
Binnenkort misschien eens proberen met reservewielen vooraan
oja, ik heb ook een GTI met standaard velgen
Vanaf 120 tot 180 trillingen die steeds erger worden.
ik ben gisteren langsgeweest om te laten uitbalanceren.
9€ per wiel en enkel de vorenste 2 gedaan.
blijkt dat mijn rechtervoorvelg een heel klein beetje krom staat. (kon je zien toen ze op die machine zat)
Hij heeft er gewichtjes aangehangen en nu is het al een stuk beter, maar helaas nog niet opgelost
Binnenkort misschien eens proberen met reservewielen vooraan
oja, ik heb ook een GTI met standaard velgen
Was het maar zo simpel. Ik heb er nu wel 14" staal onder, dat is wat makkelijker te balanceren omdat je de loodjes op de rand kan slaan (moment=kracht x arm). De trillingen zijn nu wel iets minder maar het is er nog niet helemaal uit... Moet alleen nog wel ff op de snelweg proberen, op die bochtige landweggetjes haal je niet heel erg hoge snelheden. Binnenkort iig maar ff een nieuwe set schijven plus blokken erop, die er nu op zitten zijn echt bagger... Al rem ik liever de oude blokken nog ff echt op. Dan ook nog maar nieuwe bovenschotels, die zijn niet echt lkkr meer. Is nog wel wat werk te doen.Sander wrote:Trillen -----> uitbalanceren
is erg intressant dit.
mijn ax heeft altijd getrild. heb er velgjes onderliggen, alle 4 zijn ze uitgebalanceerd door een goed bedrijf.
trillen bleef. Volgens hun lag het aan de speling op de fusee kogel???
Ik heb ook 1 van mijn aandrijfassen vervangen voor de apk, weet niet meer waarom. maar ook nu blijft die trillen
het begint bij de 100 en word alleen maar erger naarmate ik sneller rij
.
ik was al van plan om een stikker achterop te plakken met maximaal 100

iemand nog andere ideeën???
mijn ax heeft altijd getrild. heb er velgjes onderliggen, alle 4 zijn ze uitgebalanceerd door een goed bedrijf.
trillen bleef. Volgens hun lag het aan de speling op de fusee kogel???
Ik heb ook 1 van mijn aandrijfassen vervangen voor de apk, weet niet meer waarom. maar ook nu blijft die trillen
het begint bij de 100 en word alleen maar erger naarmate ik sneller rij

ik was al van plan om een stikker achterop te plakken met maximaal 100


iemand nog andere ideeën???
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Nou mijn probleem is opgelost, waren de velgen dus... Staal rijdt ook een stuk lekkerder trouwens, t is alleen wel n stuk directer. Op klinkers rammel ik bijna uitelkaar... Bij 160 had ik nog geen trillingen, dus daarboven zal t ook wel goed gaan.
@Hollander: Als er idd speling op je fuseekogel zit dan zou ik dat eerst oplossen en daarna verder kijken. Als dr echt veel ruimte op de kogel zit kan ie eruit schieten.. Das niet fijn...
@Hollander: Als er idd speling op je fuseekogel zit dan zou ik dat eerst oplossen en daarna verder kijken. Als dr echt veel ruimte op de kogel zit kan ie eruit schieten.. Das niet fijn...