Trillen (en ook n banden vraagje)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Ik heb nu de Toyo T1R. Die bevalt uitstekend. De CF1 is volgens mij een oude band. Die heb ik hiervoor gehad maar vond die veel herrie maken.

Maar ja 13" heb je beperkte keuze natuurlijk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Nou ik denk dat ik met de yokodramas ga. hoor daar het meest positive van op andere websites. Maarja 185/60 r13 is een dieing breed. hem vandaag gebeld en niemand kan ze derekt leveren.
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

megator wrote:Nou ik denk dat ik met de yokodramas ga. hoor daar het meest positive van op andere websites. Maarja 185/60 r13 is een dieing breed. hem vandaag gebeld en niemand kan ze derekt leveren.
60 euro bij autobandenmarkt. Denk dat je ze binnen 3 dagen in huis hebt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Sietse
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonJan08, 2007 10:13:20 PM

Post by Sietse »

Mark wrote:Ik heb nu de Toyo T1R. Die bevalt uitstekend. De CF1 is volgens mij een oude band. Die heb ik hiervoor gehad maar vond die veel herrie maken.
Nope, die CF1 is een nieuwe band van TOYO maar is geen echte sportband zoals de T1R. De T1S is (als ik me niet vergis) één van de vorige types sportieve banden van TOYO. De CF1 is een "gewone" band maar wel met een sportief karakter... ofzoiets :roll:

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Ik vin t jammer dat Michelin geen Pilot Exalto's maakt in 185/60 13... Die banden zijn mij erg goed bevallen onder de BX..

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Nou het duurt bijna een halve maand. en dan zijn ik en mijn AX in engeland tot mei... dus niet echt handig. Maarja ik ga vanavond velgen van MR dean ophalen die hebben een andere maat en meer keuze in ruber, hopelijk vind ik dan wel mooie banden voor ik naar england ga. Maar ik moet die velgen noch schuuren en verfen. iemand een idee van wat voor verf ik moet gebruiken?
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

megator wrote:Nou het duurt bijna een halve maand. en dan zijn ik en mijn AX in engeland tot mei... dus niet echt handig. Maarja ik ga vanavond velgen van MR dean ophalen die hebben een andere maat en meer keuze in ruber, hopelijk vind ik dan wel mooie banden voor ik naar england ga. Maar ik moet die velgen noch schuuren en verfen. iemand een idee van wat voor verf ik moet gebruiken?

:shock: dan ga je in nederland toch geen velgen meer zoeken In Engeland heb je zoveel keus!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Eigenlijk heb ik vandag twee nieuwe voorpoten by MR Dean (super ardig BTW) gekocht. Deze hebe verlagingsveren dus denk ik dat ik er geen dikere velgen onder kan zeten. maar dat maakt mij niet zoveel uit. Vind de originale gti velgen al vet genoeg. ga noch proberen met gouden stalen velgen. en ja als julie iets van england willen en ze het niet naar nederland stuuren kun je het naar mij stuuren en ik stuur het wel verder.
Image

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb..
Het zit m in de banden, ik heb vndg mn voorbanden achter geplaatst en de achtersten vervangen door een paar Michelins in de maat 155/70 13 (die had een collega nog liggen). Het trillen in het stuur is nu verdwenen voor zover ik heb kunnen voelen, alleen trilt de achterkant nu heel erg.. De Federal banden zijn dus erg slecht, ondanks dat ze bijna nieuw zijn...

Dat is dus wss opgelost. Alleen nog goede banden vinden..

Ik heb nog een vraag: Passen BX GTI velgen onder n AX GTI??

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

kwa steek past het wel, als er niet al de ruime balonbanden om zitten moet het gewoon passen..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Dat dacht ik al, zal ze binnenkort ff passen. Moet alleen nog ff wachten tot ze gestraald en gespoten zijn.. :lol:

In 14 inch heb je wat meer keus in banden iig.. 8)

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Ff een oud topic naar boven halen. Trillen is nog niet weg.. :evil:
Heb nu een setje staal liggen (Xantia 14") deze komen er zowieso op, stuk makkelijker en beter te balanceren iig. Zit toch sterk te denken aan n aandrijfas? Passen andere assen van AX-en ook?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

met een GTI hangt t af of je ABS heb

Dan passen namelijk geen assen van andere axen want dan mis je de ABS ring.
Heb je dat niet passen 1.4 assen volgens mij wel gewoon. 1.1(1.0 en sommige 1.4TRS pre 89) assen zijn wel anders!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

106 spul past ook.. ik rij zelf rond met 106 rallye aandrijfassen 8)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Heb geen ABS, dus 1.4 assen passen ook..
106 ook vanaf 1.4 dan denk ik en rallye dan ofnie?
Misschien heeft iemand nog n setje liggen??

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Trillen -----> uitbalanceren
Banden----> Ik sfeer bij fulda
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ook hetzelfde trilprobleem...
Vanaf 120 tot 180 trillingen die steeds erger worden.

ik ben gisteren langsgeweest om te laten uitbalanceren.

9€ per wiel en enkel de vorenste 2 gedaan.

blijkt dat mijn rechtervoorvelg een heel klein beetje krom staat. (kon je zien toen ze op die machine zat)

Hij heeft er gewichtjes aangehangen en nu is het al een stuk beter, maar helaas nog niet opgelost
Binnenkort misschien eens proberen met reservewielen vooraan

oja, ik heb ook een GTI met standaard velgen

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Sander wrote:Trillen -----> uitbalanceren
Was het maar zo simpel. Ik heb er nu wel 14" staal onder, dat is wat makkelijker te balanceren omdat je de loodjes op de rand kan slaan (moment=kracht x arm). De trillingen zijn nu wel iets minder maar het is er nog niet helemaal uit... Moet alleen nog wel ff op de snelweg proberen, op die bochtige landweggetjes haal je niet heel erg hoge snelheden. Binnenkort iig maar ff een nieuwe set schijven plus blokken erop, die er nu op zitten zijn echt bagger... Al rem ik liever de oude blokken nog ff echt op. Dan ook nog maar nieuwe bovenschotels, die zijn niet echt lkkr meer. Is nog wel wat werk te doen.

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Post by Holländer »

is erg intressant dit.

mijn ax heeft altijd getrild. heb er velgjes onderliggen, alle 4 zijn ze uitgebalanceerd door een goed bedrijf.
trillen bleef. Volgens hun lag het aan de speling op de fusee kogel???
Ik heb ook 1 van mijn aandrijfassen vervangen voor de apk, weet niet meer waarom. maar ook nu blijft die trillen
het begint bij de 100 en word alleen maar erger naarmate ik sneller rij :( .
ik was al van plan om een stikker achterop te plakken met maximaal 100 :oops:
Image

iemand nog andere ideeën???
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Nou mijn probleem is opgelost, waren de velgen dus... Staal rijdt ook een stuk lekkerder trouwens, t is alleen wel n stuk directer. Op klinkers rammel ik bijna uitelkaar... Bij 160 had ik nog geen trillingen, dus daarboven zal t ook wel goed gaan.

@Hollander: Als er idd speling op je fuseekogel zit dan zou ik dat eerst oplossen en daarna verder kijken. Als dr echt veel ruimte op de kogel zit kan ie eruit schieten.. Das niet fijn...

Post Reply