Stuurbekrachting inbouwen in een AX type 1
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Stuurbekrachting inbouwen in een AX type 1
Hey heeft iemand dit al ooit gedaan of over nagedacht? Zou dit mogelijk kunnen zijn en welke sets zijn dan compatibel om in te bouwen. Of is dit te veel werk om te doen?
waarom zou je dat in vredesnaam willen in een auto van nog geen 700 kilo?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik meen mij te herinneren dat Edwinss50 zich hier eens in had verdiept.
En dat je het van een 106 of Saxo over kon zetten.
Maar ook dat de elektrische pomp nogal vaak stuk ging, dus nogal zeldzaam en duur op de sloop.
En dat je het van een 106 of Saxo over kon zetten.
Maar ook dat de elektrische pomp nogal vaak stuk ging, dus nogal zeldzaam en duur op de sloop.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ach, sommige mensen kunnen niet meer zonder...
en ik vind het wel altijd weer ff wennen als ik een stuk in de picasso heb gecruisd, en daarna terug stap in de AX.. net ff zwaarder en meer draaien. (wat natuurlijk niet betekend dat ik ook overweeg stuurbekrachtiging in te bouwen... dat is namelijk niet het geval)
Als je van dat getrek aan het stuur af wilt zijn is het wellicht een oplossing
En wat q01z zegt; 106 of saxo. Zorg er wel voor dat je een complete set hebt!
en ik vind het wel altijd weer ff wennen als ik een stuk in de picasso heb gecruisd, en daarna terug stap in de AX.. net ff zwaarder en meer draaien. (wat natuurlijk niet betekend dat ik ook overweeg stuurbekrachtiging in te bouwen... dat is namelijk niet het geval)
Als je van dat getrek aan het stuur af wilt zijn is het wellicht een oplossing
En wat q01z zegt; 106 of saxo. Zorg er wel voor dat je een complete set hebt!
Euh, als het goeD is, is je tijdens je rijlessen al geleerd dat je NIET aan je stuur moet draaien als de auto stil staat!shadycar wrote:Ja hij stuurt ook best redelijk licht tijdens het rijden maar voor parkeren is het wel wat makkelijker.
Dus gewoon de auto heel langzaam laten rollen en je hebt echt geen stuurbekrachtiging nodig.
(Draaien aan 't stuur als je stil staat is slecht voor je banden, stuurkogels en fusées!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Op www.hbase.nl kun je per type auto de onderdelen zoeken, zo natuurlijk ook de uitlaat, met plaatjes erbij! Dan kun je mooi vergelijken. Zo uit mijn hoofd dacht ik dat je alleen het spruitstuk en heel misschien de downpipe kunt gebruiken, maar dat laatste weet ik niet zeker. De rest van de uitlaat gaat niet passen.
Hoe het zit met de stuurbekrachtiging: geen idee. Zijn er uberhaupt weleens AX'en geleverd met stuurbekrachtiging trouwens?
Hoe het zit met de stuurbekrachtiging: geen idee. Zijn er uberhaupt weleens AX'en geleverd met stuurbekrachtiging trouwens?
ai dat is de hydraulische als ik me niet vergis, wordt je niet vrolijk van om in te bouwen.shadycar wrote:Hey mensen,
Ik heb een goedkoop setje kunnen vinden van een Citroën zx is daar wat van te maken? En ook de uitlaat hiervan wat kan ik ervan gebruiken? het is een 1.4. Weet iemand hier daar wat van?
de saxo/106 hebben elektrische pompen en dat gaat eenvoudiger
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Dat is wat ik ook altijd doe idd heb er ook neit zo heel veel last van...MNM(tm) wrote:Euh, als het goeD is, is je tijdens je rijlessen al geleerd dat je NIET aan je stuur moet draaien als de auto stil staat!shadycar wrote:Ja hij stuurt ook best redelijk licht tijdens het rijden maar voor parkeren is het wel wat makkelijker.
Dus gewoon de auto heel langzaam laten rollen en je hebt echt geen stuurbekrachtiging nodig.
(Draaien aan 't stuur als je stil staat is slecht voor je banden, stuurkogels en fusées!)