Stuurbekrachting inbouwen in een AX type 1

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
shadycar
AX Starter
AX Starter

Stuurbekrachting inbouwen in een AX type 1

Post by shadycar »

Hey heeft iemand dit al ooit gedaan of over nagedacht? Zou dit mogelijk kunnen zijn en welke sets zijn dan compatibel om in te bouwen. Of is dit te veel werk om te doen?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

waarom zou je dat in vredesnaam willen in een auto van nog geen 700 kilo?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

shadycar
AX Starter
AX Starter

Post by shadycar »

Ja hij stuurt ook best redelijk licht tijdens het rijden maar voor parkeren is het wel wat makkelijker. En vroeg het me gewoon af ik heb het ook ooit eens in laten bouwen in een seat ibiza en toen was er een setje van een golf 3 in gezet. Dat reed wel veel lekkerder.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Ik meen mij te herinneren dat Edwinss50 zich hier eens in had verdiept.
En dat je het van een 106 of Saxo over kon zetten.
Maar ook dat de elektrische pomp nogal vaak stuk ging, dus nogal zeldzaam en duur op de sloop.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

carst (ax16v) heeft het.. mjah die ax is eignelijk gewoon een saxo 16 kleppert met een ax omhulseltje,..

overigens als je dan toch bezig bent, er schijnt voor de rallye een setje te bestaan waardoor je stuurslag mega klein wordt, dus dat een halve slag al een volledige uitslag van je wiel is :D
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Ach, sommige mensen kunnen niet meer zonder...

en ik vind het wel altijd weer ff wennen als ik een stuk in de picasso heb gecruisd, en daarna terug stap in de AX.. net ff zwaarder en meer draaien. (wat natuurlijk niet betekend dat ik ook overweeg stuurbekrachtiging in te bouwen... dat is namelijk niet het geval)

Als je van dat getrek aan het stuur af wilt zijn is het wellicht een oplossing

En wat q01z zegt; 106 of saxo. Zorg er wel voor dat je een complete set hebt!

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Rooney »

AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Ja het setje van een 106 of saxo. Duur en redelijk zeldzaam. Het stuurt wel fijn. Dat rallysetje schijnt te bestaan maar nog nooit gevonden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

shadycar wrote:Ja hij stuurt ook best redelijk licht tijdens het rijden maar voor parkeren is het wel wat makkelijker.
Euh, als het goeD is, is je tijdens je rijlessen al geleerd dat je NIET aan je stuur moet draaien als de auto stil staat!
Dus gewoon de auto heel langzaam laten rollen en je hebt echt geen stuurbekrachtiging nodig.
(Draaien aan 't stuur als je stil staat is slecht voor je banden, stuurkogels en fusées!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Roky
AX Starter
AX Starter

Post by Roky »

Gewoon ff wat meer lucht in je voorbanden pompen. 0.5 of 1 bar meer. Zo doe ik het ook altijd. Stuurt lekker licht daardoor. :wink:

shadycar
AX Starter
AX Starter

Post by shadycar »

hey thanks rooney voor die link maar hij is toch best duur en dan ook nog zonder stuurbekrachtigingspomp. Maar wel bedankt voor de tip :D

shadycar
AX Starter
AX Starter

Post by shadycar »

Hey mensen,
Ik heb een goedkoop setje kunnen vinden van een Citroën zx is daar wat van te maken? En ook de uitlaat hiervan wat kan ik ervan gebruiken? het is een 1.4. Weet iemand hier daar wat van?

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ricardo »

Op www.hbase.nl kun je per type auto de onderdelen zoeken, zo natuurlijk ook de uitlaat, met plaatjes erbij! Dan kun je mooi vergelijken. Zo uit mijn hoofd dacht ik dat je alleen het spruitstuk en heel misschien de downpipe kunt gebruiken, maar dat laatste weet ik niet zeker. De rest van de uitlaat gaat niet passen.

Hoe het zit met de stuurbekrachtiging: geen idee. Zijn er uberhaupt weleens AX'en geleverd met stuurbekrachtiging trouwens?
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

shadycar wrote:Hey mensen,
Ik heb een goedkoop setje kunnen vinden van een Citroën zx is daar wat van te maken? En ook de uitlaat hiervan wat kan ik ervan gebruiken? het is een 1.4. Weet iemand hier daar wat van?
ai dat is de hydraulische als ik me niet vergis, wordt je niet vrolijk van om in te bouwen.

de saxo/106 hebben elektrische pompen en dat gaat eenvoudiger
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

MNM(tm) wrote:
shadycar wrote:Ja hij stuurt ook best redelijk licht tijdens het rijden maar voor parkeren is het wel wat makkelijker.
Euh, als het goeD is, is je tijdens je rijlessen al geleerd dat je NIET aan je stuur moet draaien als de auto stil staat!
Dus gewoon de auto heel langzaam laten rollen en je hebt echt geen stuurbekrachtiging nodig.
(Draaien aan 't stuur als je stil staat is slecht voor je banden, stuurkogels en fusées!)
Dat is wat ik ook altijd doe idd :) heb er ook neit zo heel veel last van...
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Post Reply