Circuit Ax tunen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 9
- Joined: MonMar05, 2007 10:06:11 PM
- Location: Loosdrecht
- Contact:
Circuit Ax tunen
Goedemoggel,
Ik wil mn Ax (1.4 120 pktjes) tunen tot 160/170 pks is dit mogelijk of moet ik een hele andere motor kopen?
Mvg,Alexander
Ik wil mn Ax (1.4 120 pktjes) tunen tot 160/170 pks is dit mogelijk of moet ik een hele andere motor kopen?
Mvg,Alexander
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
en de meeste blokken zijn niet echt gemaakt op lachgas. Vooral de TU is er niet zo happig op
Turbokitje van DP Motorsport is de makkelijkste oplossing. Dan kan je een betrouwbare 160-170 pk prima halen met een 1.6 8V, en meer ook als je flink aan het aanpassen slaat. Wat de 1.4 doet weet ik niet precies.
Turbokitje van DP Motorsport is de makkelijkste oplossing. Dan kan je een betrouwbare 160-170 pk prima halen met een 1.6 8V, en meer ook als je flink aan het aanpassen slaat. Wat de 1.4 doet weet ik niet precies.
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
is best veel voor een 1.4 dan is de betrouwbaarheid er wel uit om het zo maar te zeggen.kevin.broke wrote:en de meeste blokken zijn niet echt gemaakt op lachgas. Vooral de TU is er niet zo happig op
Turbokitje van DP Motorsport is de makkelijkste oplossing. Dan kan je een betrouwbare 160-170 pk prima halen met een 1.6 8V, en meer ook als je flink aan het aanpassen slaat. Wat de 1.4 doet weet ik niet precies.
ja je kunt met een turbo gaan knoeien, zou het niet aan raden.
Ben iig erg benieuwd hoe je nu aan die 120 pk bent gekomen.
Ligt er ook sterk aan waar je het voor wilt gaan gebruiken.
Zoveel vermogen is zowiezo niet te halen met een klein budget. Dus geld mag het kosten.. neem ik aan.
Zou ik zowiezo eerst eens gaan denken aan een 16 klappert uit een Saxo ofzow.
Ligt er ook sterk aan waar je het voor wilt gaan gebruiken.
Zoveel vermogen is zowiezo niet te halen met een klein budget. Dus geld mag het kosten.. neem ik aan.
Zou ik zowiezo eerst eens gaan denken aan een 16 klappert uit een Saxo ofzow.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 9
- Joined: MonMar05, 2007 10:06:11 PM
- Location: Loosdrecht
- Contact:
Ex Cor? carburateurs?? dus een ex cup GT als ik het goed begrijp ?
Dan begin ik het te snappen: Verspaanst noemen we dat in bepaalde kringen. Brings back memories. Indien bovenstaande veronderstelling klopt waren het origineel geen 120 pk's maar reeel rond de 108 in net opgebouwde staat toen het nog een cup auto was. Er bestaan natuurlijk manieren om nog wat verder te komen maar dan was het geen gehomologeerde auto meer.
P.
Dan begin ik het te snappen: Verspaanst noemen we dat in bepaalde kringen. Brings back memories. Indien bovenstaande veronderstelling klopt waren het origineel geen 120 pk's maar reeel rond de 108 in net opgebouwde staat toen het nog een cup auto was. Er bestaan natuurlijk manieren om nog wat verder te komen maar dan was het geen gehomologeerde auto meer.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Turbo? leuk voor korte piek momenten ala sprints, tu's en veel andere motoren zijn niet zo happig om continue op full boost te draaien.
pak een 1.6 16v ,set wilde nokkenassen, betere zuigers/drijfstangen balanceer de boel, ander managment injectors e.d of trottle bodies en viola een betrouwbare circuit setup.
pak een 1.6 16v ,set wilde nokkenassen, betere zuigers/drijfstangen balanceer de boel, ander managment injectors e.d of trottle bodies en viola een betrouwbare circuit setup.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 9
- Joined: MonMar05, 2007 10:06:11 PM
- Location: Loosdrecht
- Contact:
als je maar genoeg geld er in steekt dan is dit wel mogelijk
http://nl.youtube.com/watch?v=5QbsuV_zEuA
http://nl.youtube.com/watch?v=5QbsuV_zEuA