Circuit Ax tunen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Alexander911
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: MonMar05, 2007 10:06:11 PM
Location: Loosdrecht
Contact:

Circuit Ax tunen

Post by Alexander911 »

Goedemoggel,

Ik wil mn Ax (1.4 120 pktjes) tunen tot 160/170 pks is dit mogelijk of moet ik een hele andere motor kopen?

Mvg,Alexander

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

tuurlijk, lachgas injectie

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

dat wordt met een turbokit spelen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hoe kom je aan die 120pk?
dan weten we namelijk ook wat er nog gedaan kan worden qua overige modificaties/turbo's e.d.

dus vertel eerst es wat voor motor het precies is?
Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

dvdoornik wrote:tuurlijk, lachgas injectie
mja maar die 170 heb je dan alleen als je het in spuit.. Dus altijd maar heel kort.. En ik vind het wel prijzig voor een korte extra boost. (ongeveer 2000 euro)..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

en de meeste blokken zijn niet echt gemaakt op lachgas. Vooral de TU is er niet zo happig op :)

Turbokitje van DP Motorsport is de makkelijkste oplossing. Dan kan je een betrouwbare 160-170 pk prima halen met een 1.6 8V, en meer ook als je flink aan het aanpassen slaat. Wat de 1.4 doet weet ik niet precies.

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

kevin.broke wrote:en de meeste blokken zijn niet echt gemaakt op lachgas. Vooral de TU is er niet zo happig op :)

Turbokitje van DP Motorsport is de makkelijkste oplossing. Dan kan je een betrouwbare 160-170 pk prima halen met een 1.6 8V, en meer ook als je flink aan het aanpassen slaat. Wat de 1.4 doet weet ik niet precies.
is best veel voor een 1.4 dan is de betrouwbaarheid er wel uit om het zo maar te zeggen.
ja je kunt met een turbo gaan knoeien, zou het niet aan raden.

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Ben iig erg benieuwd hoe je nu aan die 120 pk bent gekomen.

Ligt er ook sterk aan waar je het voor wilt gaan gebruiken.
Zoveel vermogen is zowiezo niet te halen met een klein budget. Dus geld mag het kosten.. neem ik aan.

Zou ik zowiezo eerst eens gaan denken aan een 16 klappert uit een Saxo ofzow.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Alexander911
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: MonMar05, 2007 10:06:11 PM
Location: Loosdrecht
Contact:

Post by Alexander911 »

hij was van cor euser.

Volgens mij zijn de carbateurs aangepast ofzo ietss??

Maar andere nokkenassen maakt dat veel verschil?

Ik gebruik em voor het circuit ZAC

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Ex Cor? carburateurs?? dus een ex cup GT als ik het goed begrijp ?

Dan begin ik het te snappen: Verspaanst noemen we dat in bepaalde kringen. Brings back memories. Indien bovenstaande veronderstelling klopt waren het origineel geen 120 pk's maar reeel rond de 108 in net opgebouwde staat toen het nog een cup auto was. Er bestaan natuurlijk manieren om nog wat verder te komen maar dan was het geen gehomologeerde auto meer.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Turbo? leuk voor korte piek momenten ala sprints, tu's en veel andere motoren zijn niet zo happig om continue op full boost te draaien.

pak een 1.6 16v ,set wilde nokkenassen, betere zuigers/drijfstangen balanceer de boel, ander managment injectors e.d of trottle bodies en viola een betrouwbare circuit setup.

Alexander911
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: MonMar05, 2007 10:06:11 PM
Location: Loosdrecht
Contact:

Post by Alexander911 »

goedeavond,

De AX krijgt andere nokkenassen hij trekt dan rapper op tussen de 2000 en 8000 toeren.

Wordt de Ax dan een beetje snel of niet?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Alexander911 wrote:goedeavond,

De AX krijgt andere nokkenassen hij trekt dan rapper op tussen de 2000 en 8000 toeren.

Wordt de AX dan een beetje snel of niet?
nee, ik denk dat hij daar langzamer van wordt..
Image

PeterZ
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: TueNov01, 2005 7:29:36 PM
Location: Scheveningen

Post by PeterZ »

een ax heeft geen nokkenassen, hij heeft maar 8 kleppies.
je kan beter ff naar een nokkenassen bedrijf bellen, dan kunnen ze je precies vertellen hoe alles werkt.

gr peter

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

als je maar genoeg geld er in steekt dan is dit wel mogelijk :|

http://nl.youtube.com/watch?v=5QbsuV_zEuA
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

er staan een 16V blokje met 165 pk aangeboden. (zie aangeboden bij websites)

Post Reply