verlichting tellerhuis
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 377
- Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
- Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)
verlichting tellerhuis
sinds een week ben ik de trotse bezitter van een Citroën ax 1.1 uit 1996..alleen 2 lichten achter mijn kilometersnelheid doet het niet..hier heb ik al wel nieuwe lichtjes voor gekocht..en ik zag dat er 2 tork schroefjes bovenin zaten..deze heb ik los gehaald, maar voor de rest ging het niet zo simpel welke tork schroefjes moet ik nog meer loshalen om bij de lichtjes te komen ?! en tevens heb ik lichtjes voor de kachelunit maar ik ken ik helemaal geen schroefjes vinden..ken ik deze ook op een of ander manier loshalen?!
bedankt
bedankt
stappenplan:
- stuur eraf
- plastic achter je stuur eraf door meestal 4 schroeven van onder (meestal kruiskop)
- ding met hendels eraaf los door 3 torxen (soms ook gewone schroefjes)
Dan kan je het plastik er ook echt afhalen
Dan zit die rand vast met 2 schroeven 'in' de bovenkant (van onder afzegmaar) en volgens mij zit die rand orgineel beneden ook nog vast....
En als je die rand weghaald, denk dan om die twee knoppen die erin zitten (achteruitverwarming en achtermistlicht)
Dannn, kan je het tellerhuis loshalen,
6 punten volgens mij orgineel... twee beneden, moet je van onder af doen, en 2 in de boven/zijkant en de zijkanten.... Meestal torxen maar lang niet altijd
Dan je bak eruit halen, maar, er zit nog een KM teller kabel die stuk kan.
Beste is om je arm in je zekeringkastje te steken, en dan de KM teller kabel proberen los te maken
of je doet je tellerhuis heel scheef en wurmt je arm er zo achter
Gewoon hard trekken is niet aan te raden (alhoewel ik het wel altijd doet maar hij is ook stuk)
Oh en, je kabels zegmaar zitten vast met stekkers, en die zitten onderaan geklemt.. Als je dat te hardhandig doet breekt het klemmetje...
Niet zoooon ramp, maar het is mooier om het heel te houden.
En die lampen houdertjes kan je er het beste uitdraaien met een tang, zit meestal wel aardig goed vast.
En uhhhh, ik mag het niet zeggen maar ik zou LANG niet alle schroefjes terug doen serieus echt niet nodig... Mijn tellerhuis zit van de 6 met 0 vast, mn rand/boog zit met 0, hendelkolom wel gewoon met alle 3 (belangrijk om goed vast te zetten) en die plastic omhuizing met 2...
Scheelt een hoop gedoe hahaha!
- stuur eraf
- plastic achter je stuur eraf door meestal 4 schroeven van onder (meestal kruiskop)
- ding met hendels eraaf los door 3 torxen (soms ook gewone schroefjes)
Dan kan je het plastik er ook echt afhalen
Dan zit die rand vast met 2 schroeven 'in' de bovenkant (van onder afzegmaar) en volgens mij zit die rand orgineel beneden ook nog vast....
En als je die rand weghaald, denk dan om die twee knoppen die erin zitten (achteruitverwarming en achtermistlicht)
Dannn, kan je het tellerhuis loshalen,
6 punten volgens mij orgineel... twee beneden, moet je van onder af doen, en 2 in de boven/zijkant en de zijkanten.... Meestal torxen maar lang niet altijd
Dan je bak eruit halen, maar, er zit nog een KM teller kabel die stuk kan.
Beste is om je arm in je zekeringkastje te steken, en dan de KM teller kabel proberen los te maken
of je doet je tellerhuis heel scheef en wurmt je arm er zo achter
Gewoon hard trekken is niet aan te raden (alhoewel ik het wel altijd doet maar hij is ook stuk)
Oh en, je kabels zegmaar zitten vast met stekkers, en die zitten onderaan geklemt.. Als je dat te hardhandig doet breekt het klemmetje...
Niet zoooon ramp, maar het is mooier om het heel te houden.
En die lampen houdertjes kan je er het beste uitdraaien met een tang, zit meestal wel aardig goed vast.
En uhhhh, ik mag het niet zeggen maar ik zou LANG niet alle schroefjes terug doen serieus echt niet nodig... Mijn tellerhuis zit van de 6 met 0 vast, mn rand/boog zit met 0, hendelkolom wel gewoon met alle 3 (belangrijk om goed vast te zetten) en die plastic omhuizing met 2...
Scheelt een hoop gedoe hahaha!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
uhm, die 'houdertjes' (zwarte plastiek dingen) kunnen er wel af, en dan heb je een loslichtje zeg maar, heb je miss foto van je lampjes?
Ik heb er geen ervaring mee; maar als de lampjes hetzelfde zijn moet het wel kunnen
Ik heb er geen ervaring mee; maar als de lampjes hetzelfde zijn moet het wel kunnen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).